Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonikierukka ollut nyt n. 4kk ja edelleen tulee menkat

Vierailija
26.12.2024 |

Kierto on kuitenkin pidentynyt ja vuoto vähentynyt, mutta sitä kestää pari viikkoa. Onko vielä toivoa, että menkat loppuisi kokonaan? Vai joko ne olisi tässä ajassa loppuneet jos on loppuakseen? Miten teillä muilla mennyt, joilla h.kierukka?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi kuukautisvuodot vähentyä joka kierrolla heti kun hormonikierukka laitettiin. 6kk kuluttua kierukan laiton jälkeen menkkoja ei enää tullut. Nyt kierukka on ollut minulla 2 vuotta ja vain joskus hyvin harvoin tulee päivän tai parin ajan pientä tiputteluvuotoa.

Minulle kierukan asentanut lääkäri sanoi että kuukautiset loppuvat noin puolessa vuodessa ja niin minulle kävi.

Vierailija
2/18 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei loppunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 3 kk ajan asennuksen jälkeen jatkuvaa tiputtelua/niukkaa vuotoa, sitten se loppui kokonaan. Nyt ollut kierukka puoli vuotta, eikä ole tullut ainakaan tähän mennessä kuukautisia. Tosin mulla tulee kuukautiset muutenkin itsestään vaan pari kertaa vuodessa, joten en vielä varmaksi pysty sanomaan, onko kierukka lopettanut vuodot kokonaan.

Vierailija
4/18 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu puoli vuotta ja sitten loppui

Vierailija
5/18 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista kertaa nyt Mirena. Sopinut itselleni tosi hyvin. Kuukautiset loppuivat heti molempien asennuskertojen jälkeen, ei välivuotoja eikä muitakaan ongelmia vaikka itse laitto sattui puudutteenkin kanssa aivan helkkaristi. Ensimmäistä pidin 10 vuotta ja nyt gynekologi halusi sen vaihtaa uuteen. Aiemmin kärsinyt runsaista ja kivuliaista kuukautisista.

Vierailija
6/18 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule tanne, niin Abdi auttaa. Loppuu menkat samantien, kun pamahdat paksuks!

Vierailija
7/18 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulla toimii.

T Abdullah 

Vierailija
8/18 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin luonnotonta tuollainen...

Vierailija
9/18 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🥰🥰🥰

Vierailija
10/18 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti aiheuttaa ennenaikaista vanhenemista tuollainen hormonien viihdekäyttö. Luonnotonta.

Vierailija
11/18 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti tulivat koko sen 4v, mitä hormonikierukka aikanaan oli.

Vierailija
12/18 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis menetä vielä toivoa. Tämä laitettiin runsaan vuodon takia ja siihen onkin auttanut tosi hyvin. Ainoa ikävämpi juttu on vain tuo, että nyt sitä vuotoa on reilu kaksi viikkoa. Onneksi kuitenkin vähäistä. 

ap. 

Vierailija
13/18 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin luonnotonta tuollainen...

Luonnollista olisi synnyttää kymmenen lasta ilman kivun lievitystä, mutta tuskin kovin moni haluaa. 

Vierailija
14/18 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuussa laitettiin ja vasta kerran on ollut 26 päivää väli, muuten vuotanut enempi vähempi koko ajan. Ei ole tästä ollut vielä apua anemiaan, tilanne pahentunut vaan.

Vierailija
15/18 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sopinut kierukka. Kuukautiset eivät jääneet pois vaan vuosin 3 vuoden ajan joka kuukausi n.3 viikkoa siihen tahtiin, että rautataso romahti. Kierukka laitettiin anemian hoitoon. Kaikki joilla tiedän kierukan olevan puolestaan kertoivat ettei se ole aiheuttanut mitään ongelmia.

Otettiin kierukka pois. Nyt odotan kohdunpoistoa.

Vierailija
16/18 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukasta ei kokemusta, minipillereillä loppuivat lähes heti. Valitettavasti myös alkoivat heti uudestaan kun välillä oli katkos pillerien saannissa, ärsyttävää. 

Vierailija
17/18 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui vasta vuoden kuluttua.

Vierailija
18/18 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyne sanoi minulle, että puolikin vuotta voi mennä ennenkuin alkaa näkyä vaikutus, joten vielä on toivoa sinullakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme