Kamala tilanne exän kanssa töissä
Seurustelimme pari vuotta (emme asuneet yhdessä), kummallakin aiemmista liitoista lapset. Olemme koko tämän ajan olleet samassa työpaikassa. Työskentelemme samassa yksikössä eli näemme toisiamme lähes päivittäin. Minä tulin yksikköön töihin aiemmin, kumppanini hieman myöhemmin. Molemmat olemme vakituisina täällä eli kumpikaan ei ole lähdössä pois.
Kumppanini alkoi käyttäytyä minua kohtaan ikävästi ja samalla ottaa etäisyyttä ilman mitään syytä. Kumppani vältteli minua, mutta kun kysyin asiasta, välimme olivat hänen mukaan kunnossa. Minusta ei siltä tuntunut, kumppanin käytös oli selvästi muuttunut. Kumppanini hakeutui töissä muiden työkaverien seuraan, eikä välittänyt nähdä vapaa-ajallakaan kuten ennen. Kumppani sitten totesi, että hänestä voisimme lopettaa seurustelun, mutta jatkaa työkavereina. Kumppani totesi, etten saisi loukkaantua tästä erosta, vaan minun pitäisi jatkaa "keskenään positiivisella meiningillä, ettei tilanne häiritse yksikön muita jäseniä". Tuntui hirveältä tulla jätetyksi ja sitten toinen vielä sanoo, että pitäisi olla kuin koko asiaa ei olisi tapahtunut.
En haluaisi olla missään tekemisissä exäni kanssa, mutta töiden vuoksi on pakko. Tervehtiminenkin on jo vaikeaa, enkä haluaisi puhua muusta kuin työstä exälleni. Exäni on nyt myös puhunut töissä mm. esimiehelle ja parille työkaverille erostamme kertoen, että minä olin ripustautuva ja aivan liian intensiivinen kumppani. Exä on myös kommentoinut, miten olen katkera, kun en osaa suhtautua häneen positiivisesti ja "olla kuten ennen". Exä on saanut puhuttua esimiehen ja nuo työkaverit puolelleen tässä asiassa. Minua pidetään pikkumaisena, kun olen surullinen erosta ja en haluaisi olla exäni kanssa tekemissä enempää kuin on pakko. En koe, että auttaisi mitään, että menisin selittämään muille, että minä en ole ripustautuva, intensiivinen ja katkera.
Miten ihmeessä tässä tilanteessa voi jatkaa töissä, kun toinen puhuu minusta kaikenlaista p'skaa ja joudun katsomaan minut jättänyttä ihmistä lähes päivittäin?
Ja kun joku kysyy, niin ei olla mitään teinejä, vaan pitkälle aikuiseen ikään ehtineitä.
Kommentit (16)
Eikös isoilla työpaikoilla ole niin että jompi kumpi lähtee toiselle osastolle? Parinmuodostusta ei pidetä suotavana.
Kumppani x 8 ja exä x 6. Sori, en vaan pystynyt keskittymään itse aiheeseen, kun jäin kiinni noihin sanojen jankkaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Eikös isoilla työpaikoilla ole niin että jompi kumpi lähtee toiselle osastolle? Parinmuodostusta ei pidetä suotavana.
Meillä on valitettavasti niin pieni työpaikka, ettei toiseen yksikköön siirtyminen työnantajan sisällä ole mahdollista. Alallamme työntekijöiden suhteet eivät ole kiellettyjä, pariskuntia on aika paljon.
Ap
Tuohan se riski on kun sohlaa samassa työpaikassa olevan kanssa.
Kerro työpaikalla ettet ole ripustautuva, katkera kylläkin muttet eron takia vaan siitä miten ex mustamaalaa sinua ja yrittää tehdä erostanne kaikkien ongelman.
Sanoin suoraan kun työpaikkasutinaa tuppasi että ei sitä kuitenkaan sitten jaksa toisten naamoja työpaikalla katsella joten ei kiitos.
Mitä tästä opimme? Älä syö kuormasta.
Miksi tämä ei mene perille ettei samasta kuormasta syödä? Siis työpaikoilla ei pariuduta koska tässä on se lopputulos, kalaa on meri täynnä ja sitä löytää muualtakin.
Oppiläksyt pitää oppia elämässä. Jokaisella teolla on seurauksensa.
Työpaikka rakkaustarinat ovat ihania ja varsinkin sitten kun rakkaus loppuu 😅
Olen seurustellut kaksi kertaa työkaverin kanssa. Ensimmäisellä kerralla vaihdoin työpaikkaa koska en kestänyt sitä miten ihmiset puhuivat minusta selkäni takana. Toisella kerralla kukaan ei tiennyt seurustelusta ja olemme vieläkin väleissä vaikka tämä ihminen loukkasi minua aika törkeästi, mutta ajattelin kuitenkin käyttäytyä kuin aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole ikinä tuollaista kuullut. Ja työelämässä on tullut yli 20 vuotta oltua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä ei mene perille ettei samasta kuormasta syödä? Siis työpaikoilla ei pariuduta koska tässä on se lopputulos, kalaa on meri täynnä ja sitä löytää muualtakin.
Mistähän muualta sitä löytää? Ei kauheasti ole vaihtoehtoja jos ei vaikka baareissa käy. Työpaikka on loistava paikka löytää puoliso itselleen.
Aapeen kannattaa nostaa nyt leuka pystyyn. Työkaverit nauttivat myttyyn menneistä romansseista. Älä suo sitä iloa kenellekään, arvosta itseäsi, hymyile, pidä hyvää huolta itsestäsi ja tukeudu työn ulkopuolisiin ihmissuhteisiin. Kahvitauolla uskoudu pahimmalle juorukellolle luottamuksella, että suhde kariutui oikeastaan siihen, että yllätit exäsi pukeutuneena pitsibodyysi. Että olet avarakatseinen, mutta jokin särkyi sillä hetkellä.
Kuulostaa teinimeiningiltä.
Ei tuossa auta muu kuin itse vaihtaa työpaikkaa, jos ei halua entistä enää nähdä.