Miksi työkkäri pommittaa joitain ihmisiä koko ajan ja joitain ei juuri ollenkaan??
Juttelin tästä juuri äitini kanssa ja hänelle ei ole tehty pitkään aikaan edes mitään suunnitelmaa. Työkkäri ei ota mitään yhteyttä. Sama juttu yhdellä kaverillani, työkkäri ei ole vuosiin ottanut yhteyttä,. Minulle taas työkkäri soittelee parin kuukauden välein, olen joutunut osallistua kursseille ja valmennuksiin ettei tule karenssia, ja koko ajan ollaan yhteydessä. Miksi?! Eikö tämä ole epäreilua?
Kommentit (23)
Itse menin paniikkiin kun mulle selvis että työkkärillä on oikeus heitellä mua mihin randomiin työpaikkaan tahansa joissa ahdistuin ja vihasin jokaista päivääni maailmassa. Mun oma persoonaa hävisi. Kehitin semmoisen kuoren jossa tein mekaanisesti mitä piti. Epäilen että orjilla on ollut sama selviytymistekniikka. Paitsi että täällä saa lääkkeitä että jaksaa toimia niin kuin muut haluaa. Sit sanoin etten voi enää leikkiä tätä teidän leikkkiä niin ne otti multa rahat pois. Ruoskan iskuja tulee kun orja pulliloi.
Vierailija kirjoitti:
Voi kamala! Täällä toinen samanikäinen ja b-lausuntoja vino pino, joissa "työkyvytön" mutta työkyvyttömyyseläkkeen hakupapereihin tuli napakka "Pystyt hyvin tekemään ammattiasi vastaavaa työtä" -vastaus.
Itsellä ikää noin vuosikymmen vähemmän ja B- todistuksia on kolme kappaletta eri lääkäreiltä. Työeläkeyhtiö totesi että olen työkykyinen vaikka nytkin olen sairaspäivärahalla ja kuntoutuksessa tuloksetta olin 2,5 vuotta. Kun sairaspäiväraha on käytetty ja jos eläkepäätös pysyy samaisena ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi vajaakuntoisena mikä on sama kun ei mitään toivoa työllistymisestä. TE- palvelujen virkailija totesi että heillä on näitä "työnhakijoita" vaikka kuinka paljon kirjoillaan.
Työeläkeyhtiö kun pystyy eväämään eläkkeen vastoin muiden lääkärien lausuntoja ja sitä päätöstä vastaan taistelu on oma prosessinsa. Eläkkeelle ei nykypäivänä todellakaan pääse helposti. Syöpäsairas ystävä sai määräaikaisen eläkkeen noin puoleksi vuodeksi ja työterveyshuolto kyseli milloin palaa töihin.
No älä ilmoittaudu työttömäksi! Ei se ole pakko. Jos kerran tiedät aina saavasi parissa kuussa uuden työn, niin pyri pärjäämään ilman työkkäriä. Säästä jokaisesta palkasta niin, että kestät sen hetkellisen työttömyyden.
Minua vähän käy vihaksi nämä, jotka tieten tahtoen ilmoittautuvat työttömäksi, tietäen tasan tarkkaan mitkä vaatimukset siellä oloon kuuluu, ja sitten valittavat, että oikeasti pitäisi niitä sääntöjä noudattaa. Itse olet ne allekirjoituksellasi hyväksynyt.