Åbo Akademin kasvatustieteen maisterin opettajien koulutusohjelman pääsyprosentti ensisijaisista hakijoista 333%
Hakijoita vain reilu neljäsosa aloituspaikkoihin nähden. Miksi työttömät eivät kouluttaudu opettajiksi kun tuonne pääsee opiskelemaan kuka tahansa?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vaasassa ei asu erkkikään
Montakin Erkkiä asuu
Opiskeluaika Vaasassa ei olisi sen arvoinen, kun siellä on vain jotain suomenruotsalaisia kermaperseitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaasassa ei asu erkkikään
Montakin Erkkiä asuu
Erkki Svensson voi mennä nuolemaan sitä makens goda lussebullea...
Ongelma on ihan muualla. Ruotsinkielisiä opiskelupaikkoja pidätään yllä ruotsinkielisten etuoikeuksien turvaamiseksi.
Ei Vaasa ole oikeasti kovin ruotsinkielinen paikka, siellä on yli puolet suomenkielisiä
Vierailija kirjoitti:
Onko Åbo nykyään Vaasassa?
Niillä on yksikkö myös siellä
Vierailija kirjoitti:
Ei mutta siellä on campus.
Vierailija kirjoitti:
Turun akatemiakin tunnetaan nykyään nimellä Helsingin yliopisto
Förlåt, men jag talar inte svenska mycket bra. Kan du tala engelska?
Siinä on kaikki, mitä osaan nykyisin ruotsiksi sanoa ja tuolla olen hyvin elämässäni pärjännyt.
Nim. Kaksi kertaa ruotsista improbaturin kirjoittanut ja lakin kompensaatiolla saanut vuoden 1990 ylioppilas
Haen muualla opiskelemaan. En halua työskennellä nykylasten parissa, siksi en hae opettajaksi.
Lyhyet työpäivät ja pitkät lomat. Miksi ei kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on ihan muualla. Ruotsinkielisiä opiskelupaikkoja pidätään yllä ruotsinkielisten etuoikeuksien turvaamiseksi.
Onko se etuoikeus, että ruotsinkielisiin kouluihin halutaan opettajia?
Toi vois itse asiassa olla työnä rennompaa kuin suomenkielisessä koulussa opettaminen. Eikö ruotsinkieliset puolusta omia koulujaan verisesti suomenkielisiltä? Tuolla ei varmaan ole liian kanssa S2-opiskelijoita, joten oppitunneilla voi jopa keskittyä opettamiseen.
Alkuun voi olla tuskaista opiskella ruotsin kielellä, mutta äkkiä siihen varmaan tottuisi. Eikö se olisi parempi nähdä vähän ylimääräistä vaivaa opintojen aikana, jos siitä on palkintona se, että seuraavat 40 vuotta menee töissä leppoisammin?
Pitäisi osata kirjoittaa tieteellistä tekstiä ruotsiksi, joten mulla tyssää siihen.