Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kyky kompromissiin

Vierailija
18.03.2022 |

Mikä vaivaa ihmistä (miestä), joka vetää esiin kortin, että tee sitten itse, hoida itse. Esim. jos pyytää osallistumaan enemmän kotiin, vastaus on että teen jo nyt sitä ja tätä ja jos ei kerran kelpaa niin tee sitten itse kaikki, jatkossa en tee mitään. Jos tekee jotakin mikä ei sovi suunnitelmiin, niin sanoo että en osallistu, hoida itse koko homma. Jos kokee loukatuksi jostakin, niin ilmoittaa että ei käy, minähän en lähde mihinkään, saat mennä yksinään. Tuntuisi että kyky tehdä kompromisseja on ihan olematon vai vaadinko vain liikaa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempaa tasa-arvoa.  Olis aika että nais lapset oppisivat hoitamaan asiansa. 

Kuulostaa nimenomaan siltä että nainen hoiti asiat ja mies perseili tietokoneellaan.

Vierailija
22/25 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin pitänyt lasten edessä yhteistä rintamaa miehen kanssa mutta kahden kesken neuvotellut että rangaistus liian kova joten olisi yhdessä esitetty lapsille että miettimisen jälkeen päätettiin muuttaa rangaistus asiaksi x ja huomenna mennään yhdessä Lintsille. Nyt miehen auktoriteettia syötiin kun hän kielsi lintsi päivän mutta vaimo vei lapset sinne kuitenkin.

Eli koetan sanoa että minusta esim lintsireissun kieltäminen oli väärä rangaistus ja tuollaisia ei kannattaisi sanoa suutuspäissään. Mies teki siinä todella väärin. Mutta lasten edessä pidetään yhteistä rintamaa jos vaan mahdollista. Takana neuvotellaan ja esitetään yhteinen päätös lapsille.

Se neuvotteleminen taas edellyttäisi halua tehdä kompromissi, tinkiä omasta mielipiteestään. Entäpä jos siihen ei suostuta? Eikä mihinkään muuhunkaan kompromissiin. Pitääkö minun vain katsella vierestä ja myöntyä että joo, nyt ei pidetä synttäreitä eikä lähdetä Lintsille tai muuta, kun isä niin sanoo. Riippumatta siitä miten epäreilu tilanne on.

Nämä tilanteet (2kpl!!) ovat nyt olleet ja menneet. Älä tuo näitä enää tähän keskusteluun. Sen sijaan voisit keskittyä tulevaisuuteen, parempaan kommunikaatioon miehesi kanssa. Otatte vaikka muutaman lasillisen, menette saunaan kaksin, olette vain. Lapset nukkumaan ajoissa ja keskityt vain mieheesi. Muistuttelet itsellesi, kuinka ihana on tuo mies, johon rakastuit.

OMG.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ehkä sitten hemmottelen lapsia ja sivuutan miehen mielipiteet. Sitä on sanottu. Vastavuoroisesti sanoisin, että myös minun mielipide pitää tulla kuulluksi. Tuntuu että reaktiot on täysin ylimitoitettuja, Lintsi-reissu yhdestä riidasta? Tuskin se olisi enää kesän aikana toteutunutkaan, jos ei olisi lähdetty. Ja synttäritkin olisi jääneet järjestämättä, jos en olisi pitänyt omaa mielipidettäni. Ja ei, en tiedä, ehkä miehellä sitten oli kivaa tietokoneella.

Tästä mainitsemastasi Lintsi-reissusta on nyt kuitenkin pakostakin jo aikaa. Miksi otat tähän jonkun vanhan asian puitavaksi?

Tällaista kutsutaan käsittääkseni ESIMERKIKSI. Jos tämä tapahtuma nyt sattui olemaan kuvaava hyvä esimerkki miehen käytöksestä. Aloituksessa oli lisäksi muita esimerkkejä. Kuvattu käytös vaikuttaa olevan toistuvaa ja miehelle ominaista.

-ei ap

Vierailija
24/25 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin pitänyt lasten edessä yhteistä rintamaa miehen kanssa mutta kahden kesken neuvotellut että rangaistus liian kova joten olisi yhdessä esitetty lapsille että miettimisen jälkeen päätettiin muuttaa rangaistus asiaksi x ja huomenna mennään yhdessä Lintsille. Nyt miehen auktoriteettia syötiin kun hän kielsi lintsi päivän mutta vaimo vei lapset sinne kuitenkin.

Eli koetan sanoa että minusta esim lintsireissun kieltäminen oli väärä rangaistus ja tuollaisia ei kannattaisi sanoa suutuspäissään. Mies teki siinä todella väärin. Mutta lasten edessä pidetään yhteistä rintamaa jos vaan mahdollista. Takana neuvotellaan ja esitetään yhteinen päätös lapsille.

Se neuvotteleminen taas edellyttäisi halua tehdä kompromissi, tinkiä omasta mielipiteestään. Entäpä jos siihen ei suostuta? Eikä mihinkään muuhunkaan kompromissiin. Pitääkö minun vain katsella vierestä ja myöntyä että joo, nyt ei pidetä synttäreitä eikä lähdetä Lintsille tai muuta, kun isä niin sanoo. Riippumatta siitä miten epäreilu tilanne on.

Nämä tilanteet (2kpl!!) ovat nyt olleet ja menneet. Älä tuo näitä enää tähän keskusteluun. Sen sijaan voisit keskittyä tulevaisuuteen, parempaan kommunikaatioon miehesi kanssa. Otatte vaikka muutaman lasillisen, menette saunaan kaksin, olette vain. Lapset nukkumaan ajoissa ja keskityt vain mieheesi. Muistuttelet itsellesi, kuinka ihana on tuo mies, johon rakastuit.

Justjust, muista että parisuhde on sinun vastuullasi. Muistuttelethan itsellesi miten ihana se mies onkaan.

Vierailija
25/25 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koetin esittää viestissäni miten mies saattaisi kokea nuo mainitsemasi esimerkkitilanteet. Siis kannustan miettimään miksi mies toimii kuten toimii. Toimiiko samalla tavalla kuin hänen lapsuuden kodissaan? Onko mies laiska? Onko miehellä huono itsetunto? Jne.

Jos keksit syyn niin siihen on helpompi löytää rakentava ratkaisu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi