Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älykäs, akateeminen nainen puskee liudan lapsia.

Vierailija
26.08.2015 |

On ollut töissä viimeksi 12 vuotta sitten. Mikä saa älykkään, yliopistokoulutuksen saaneen naisen pysymään kotona monta vuotta ja tekemään liudan lapsia elämäntapataiteilija-miehen kanssa?

Haluaisin todella kuulla näkemyksiä tästä seikasta. En uskalla itse tältä naiselta kysellä hänen motiiveistaan. Haluaisin kuitenkin ymmärtää hänen valintojaan.

Valistakaa siis minua hyvät av- mamma kaverini.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:47"]Ei ole lesta. Hänellä on kahdeksan lasta ja ammatiltaan biologi. Olen tuntenut hänet nuoresta saakka(Emme ole sydänystäviä, vain vaan saman kylän kasvatteja) ja puhui aina ennen lapsia työstään innolla.

Voihan siis olla, että arvot ja halut ovat muuttuneet elämän myötä? Vai voiko esim. mies muuttaa ja vaikuttaa valintoihin?
[/quote]

Biologeilla on erittäin huonosti töitä saatavilla.

Vierailija
42/49 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:47"]Ei ole lesta. Hänellä on kahdeksan lasta ja ammatiltaan biologi. Olen tuntenut hänet nuoresta saakka(Emme ole sydänystäviä, vain vaan saman kylän kasvatteja) ja puhui aina ennen lapsia työstään innolla. Voihan siis olla, että arvot ja halut ovat muuttuneet elämän myötä? Vai voiko esim. mies muuttaa ja vaikuttaa valintoihin? [/quote] Biologeilla on erittäin huonosti töitä saatavilla.

[/quote]

Näin on ainakin maisteritasolla, miten lie tohtoreilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa loistavalta valinnalta, itsekin haaveilen isosta perheestä. :)

Vierailija
44/49 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu vaan että jotkut älykkäätkin ihmiset tekee lapsia niin viisaat geenit leviää. Ja ehkä kyseinen ihminen on oivaltanut mikä elämässä oikeasti on tärkeintä ja se on perhe :)

Vierailija
45/49 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten täällä onkin kerrottu, biologeille on huonosti töitä. Erityisesti äidiksi rupeaville, joka vuosi pitäisi julkaista tieteellisiä artikkeleita, jotta voisi pärjätä, todella kova ja raadollinen kilpailu työstä ja rahoituksesta, ei se kaikille sovi. Hänellä tuskin on työpaikkaa mihin palata? Tuollaisella CV:llä mikä hänellä nyt sitten on, ei paluuta olekaan, ainakaan varsinaisiin tutkimushommiin. Ilmeisesti hänellä on kuitenkin varaa niitä lapsia tehdä, se on elämäntapavalinta.

Vierailija
46/49 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:26"]

On ollut töissä viimeksi 12 vuotta sitten. Mikä saa älykkään, yliopistokoulutuksen saaneen naisen pysymään kotona monta vuotta ja tekemään liudan lapsia elämäntapataiteilija-miehen kanssa?

Haluaisin todella kuulla näkemyksiä tästä seikasta. En uskalla itse tältä naiselta kysellä hänen motiiveistaan. Haluaisin kuitenkin ymmärtää hänen valintojaan.

Valistakaa siis minua hyvät av- mamma kaverini.

[/quote] Nykyään nimenomaan älykkäät akateemiset naiset ja miehet tekevät suuria perheitä.

Sama tendenssi on muisskain pohjoismaissa.

Aletaan pikkuhiljaa tajuamaan, mikä on tärkeintä elämässä ja mikä tuottaa pitkän päälle surimman tyydydytyksen...

Vierailija
47/49 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 13:29"]

Jännä juttu, että laitatte sanoja suuhuni tuntematta minua, arvojani ja ajatteluani. Mutta, niin kai se on, että ihmisistä luodaan mielikuvaa hänen kirjoittamien juttujen takia.

Tässä muuten hyvä tutkimuskohde. Minua tämän aiheen takia pidetään nyt palstalla tyhmänä, yksinkertaisena ja ilkeänä. No, ei se haittaa.

Mietityttää, että johtuuko haukkuminen siitä, että lukijalla nousee verenpaine, vai eikö osata pohtia asioita neutraalisti.

Mutta siis aiheeseen. Ihan hyviä syitä olette pohtineet ja jokin niistä varmaan oikea. Luulen itse, että hän ei valmistumisen jälkeen saanutkaan valitsemasta alasta sitä, mitä aikaisemmin luuli saavansa. Ap

[/quote]

Minä ymmärrän pointtisi täysin. En näe järjen hiventäkään siinä että kulutetaan pitkään akateemiseen koulutukseen vuosikausia ja sitten juuri kun pääsisi työelämään niin jäädään vuosikausien äitiyslomalle. Juuri tämmöiset ihmiset huonontaa naisten asemaa työmarkkinoilla. Työnantajat palkkaa miehen mieluummin kuin naisen koska saattaa olla että emäntä rupee tekemää liukuhihnalta lapsia. Ehkä olen hassu kun ajattelen asiaa työnantajankin näkökulmasta mutta minusta on itsekästä touhua. 

Omassa tuttavapiirissä on ammattikorkeakoulun käyneitä jotka eivät tosiaankaan jääneet asumaan kotiin vaan jatkaneet jo vuoden äitiysloman jälkeen hommia. Lapsia on tehty pari kolme, mutta ei putkeen. On se työpaikkakin pysynyt jonne palata.

Vierailija
48/49 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:47"]Ei ole lesta. Hänellä on kahdeksan lasta ja ammatiltaan biologi. Olen tuntenut hänet nuoresta saakka(Emme ole sydänystäviä, vain vaan saman kylän kasvatteja) ja puhui aina ennen lapsia työstään innolla. Voihan siis olla, että arvot ja halut ovat muuttuneet elämän myötä? Vai voiko esim. mies muuttaa ja vaikuttaa valintoihin? [/quote] Biologeilla on erittäin huonosti töitä saatavilla.

[/quote]

Näin on ainakin maisteritasolla, miten lie tohtoreilla. 

[/quote]

Tuttavapiirini tohtori tekee biologian opettajan sijaisuuksia eri yläkouluissa.

Vierailija
49/49 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin tekee lapsia ne joilla on varaa. Hänellä on ilmeisesti käynyt tuuri.