Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisustajat apua!

Vierailija
26.08.2015 |

Meillä on tosi kiva rivarikolmio, uusi ja hyvällä paikalla. "Ongelmaksi" on kuitenkin tullut tilat, meillä on kaksi lasta (2v ja 5v) tyttö ja poika. Lastenhuone ei ole järin suuri, sijoitimme sinne jatkettavan kerrossängyn sekä vaatehuoneeseen muuttivat lasten lelut, jolle ne laitetaan leikkien jälkeen. Olisin valmis tekemään leikkitilaa myös meidän makkariin, mutta sinne ei millään mahdu, ellei sängyn tilalle keksi ratkaisua. Onko mitään järkeä ostaa jotain kaunista (metallirunkoinen..?) sohvaa, josta voisi iltaisin levittää sängyn? Onko niissä hyvä nukkua? Huoneessamme on myös kirjoituspöytä, jossa isomman on myöhemmin tarkoitus saada tehdä rauhassa läksyt, itse tarvitsen jo nyt pöytää opiskelujen vuoksi.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille isompi huone ja työpiste olkkariin? Lukea tms. voinet aikuisten pienessä makkarissa.

Parvi?

Jos siinä levitettävässä metallirunkosohvassa on kunnon patjat, siinä on ihan  hyvä nukkua.... sohvakäyttöön se on sitten epämukavampi...kulmikas ja korkea.

Vierailija
2/18 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panostakaan kunnon sohvasänkyyn! Esim: Askon sohvasängyt ovat hyviä istua ja nukkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvisänky?

Vierailija
4/18 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten makkari on sinänsä ok kokoinen, että siellä kyllä mahtuu hyvin leikkimään ja tilaa saatiin kun tehtiin huoneessa olleesta vaatehuoneesta leluhuone. Meidän makkari on suunnilleen samankokoinen, meillä on isot kaapit (liuku- ja peiliovilla) huoneen yhdellä seinällä.

Mietin tosiaan tuota sohvasänkyä.. Ei viittis nukkua hirveän huonossakaan. Askon sivuilta pikaisesti bongasin Minea sängyn, näyttää hyvältä mutta nukkumisesta en sitten tiedä :/

Meillä saa toki myös leikkiä pitkällä eteisen käytävällä ja olohuoneessa (olohuone suht.suuri - jatkuu sitten keittiöön, ei ole seinää välissä).

Vierailija
5/18 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis vitonen :D

Vierailija
6/18 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvisänky myös hieno idea, ei tullut mieleenkään! :) ap

Vierailija
7/18 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kolmio ole vähän pieni teille? Lapset kasvavat äkkiä, neljä huonetta toimisi paljon paremmin.

Vierailija
8/18 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

parvi sänky siinä on hyvä ratkaisu

Vierailija
9/18 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien sänky olkkariin ja lapsille makuuhuone sekä leikkihuone

Vierailija
10/18 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea antaa minkäänlaista selkeää ratkaisua, kun ei ole tietoa asunnon pohjaratkaisusta, neliöistä yms. Itse olen joskus tehnyt niin, että ruutupaperille piirrän asunnon pohjan, yksi ruutu vastaa vaikka yhtä neliömetriä. Sitten piirrän huonekalut samassa mittakaavassa ja leikkaan ne irtonaisiksi, jotta voin sovitella niitä asunnon pohjaan.

Mitä jos lasten kerrossängyn muuttaisittekin kahdeksi parvisängyksi/monitoimisängyksi, niin että molempien sänkyjen alla olisi tilaa työpöydille/leluille/leikeille. Ensimmäiseksi mieleeni tulee Ikean käännettävä Kura-sänky, joka nyt alkuun nuoremmalle lapselle toimisi vain sänkynä lattiatasossa ja isommalle voisi sen kääntää parvisängyksi.

Miksei teillä ole leikkitilaa siinä kolmannessa huoneessa, olohuoneessa?

Meidän kolmilapsinen perhe asui muutaman vuoden kolmiossa, alakoulussa olevalla veljelläni oli oma huone, jotta sai rauhassa tehdä läksyt ja minä jaoin toisen makuuhuoneen neljä vuotta nuoremman pikkuveljemme kanssa. Vanhempamme nukkuivat olohuoneessa siten, että joka ilta ottivat vaatehuoneesta patjat ja vermeet ja joka aamu korjasivat patjat takaisin vaatehuoneeseen. Olivat kyllä ostaneet vuodesohvan "sängykseen" mutta eivät siinä saaneet nukutuksi ja hommasivat sitten kunnon patjat. Aloittaessani itse alakoulun, muutimme kolmiosta neliöön ja pojat jakoivat yhden huoneen, minä sain oman huoneen ja vanhemmatkin saivat oman sängyn. Meillä leikkitilaa ei kummassakaan asunnossa ollut kovin paljoa, mutta se olikin sitä aikaa kun lapset vielä leikkivät pihalla ja sadepäivinä katsottiin vaan videoita :D.

Oletteko itse miettineet, että ehkä tyttö ja poika eivät pitkään halua jakaa huonetta keskenään? Minä ainakin kiukuttelin jo kuusi vuotiaana, että miksi pikkuveli ei voi olla isoveljen kanssa samassa huoneessa. Ärsytti suunnattomasti pyytää kavereita meille leikkimään, kun pikkuveli tuli koko ajan repimään barbeilta päät irti :D.

Vierailija
11/18 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaappisänky. Todellinen tilaa antava ratkaisu. Jenkeissä yleisiä, en tiedä valmistaako kukaan Suomessa. Puusepällä voi teettää.

Vierailija
12/18 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä yksi linkki.

http://www.kaappisanky.com/

Vierailija
13/18 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 12:02"]

Kaappisänky. Todellinen tilaa antava ratkaisu. Jenkeissä yleisiä, en tiedä valmistaako kukaan Suomessa. Puusepällä voi teettää.

[/quote]

Löytyy pari valmistajaa suomessakin...tai toinen maahantuo italialaisia (ihania mutta kalliita).

Itse tilasin mekanismin usa:sta ja rakennettiin itse.

Vierailija
14/18 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 12:04"]

tässä yksi linkki.

http://www.kaappisanky.com/

[/quote]

Wau. Loistavia ideoita. Kiitos linkistä!

Vierailija
15/18 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mielelläni muuttaisin isompaan asuntoon mutta a.raha b.raha c.raha. nyt on ainakin täällä kurja myydä asuntoa, eivät mene kaupaksi millään ellei myy polkuhintaan. Tosiaan tuo nuorempi oli oikein yllätysten yllätys (olin todettu hedelmättömäksi) mutta sieltä vaan vielä yksi tuli ja siinä vaiheessa oli tämä asunto ostettu. Ainakin toivoisin saavani omat opiskelut päätökseen ennenkuin tästä lähdemme :) eli 1.5v.

Siksi nyt noita tilaratkaisuja mietin korvat punoittaen :/

Otan paperia ja kynän ja yritän rustata pohjapiirrustuksen tai katson olisiko meillä se tallessa (asuntoa ostettaessa tietysti saatiin).

Ap

Ja hei, olette ihania kun autatte :)

Vierailija
16/18 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:44"]

Lasten makkari on sinänsä ok kokoinen, että siellä kyllä mahtuu hyvin leikkimään ja tilaa saatiin kun tehtiin huoneessa olleesta vaatehuoneesta leluhuone. Meidän makkari on suunnilleen samankokoinen, meillä on isot kaapit (liuku- ja peiliovilla) huoneen yhdellä seinällä. Mietin tosiaan tuota sohvasänkyä.. Ei viittis nukkua hirveän huonossakaan. Askon sivuilta pikaisesti bongasin Minea sängyn, näyttää hyvältä mutta nukkumisesta en sitten tiedä :/ Meillä saa toki myös leikkiä pitkällä eteisen käytävällä ja olohuoneessa (olohuone suht.suuri - jatkuu sitten keittiöön, ei ole seinää välissä).

[/quote]

Lapset leikkii omassa huoneessa, eteisessä, käytävällä ja olkkarilla.... eikö se jo riitä? Monessa muussakin perheessä esim aikuisten mh tai oh on leikki- ja rojuvapaa vyöhyke.

Spesiaalitilanteessa voi joskus päästä vanhempien sänkyyn pomppimaan.

Vierailija
17/18 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä nro 17 kanssa. Tekin tarvitsette tilan jossa lasten lelut eivät hypi silmille!

Vierailija
18/18 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA OSTAKO MITÄÄN ASKOSTA!

Meillä takana tuore kokemus: sohvasänky,  tehty Viron kuivasta mäntypäreestä, osia koottu jopa naulashankaimella. Rikkinäinen jo tuotaessa. Palautimme sohvasängyn ja kun emme enää sitä takaisin huolineet, VEI ASKO RAHAMME, EIKÄ NIITÄ PALAUTA!

Askolla menee ilmeisen huonosti - etsikää luotettavampia liikkeitä ja laadukkaampia huonekaluja!

Asko mennyt vain alaspäin kaikessa!