Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita täällä jotka jääny koukkuun Elden Ringiin?

Vierailija
18.03.2022 |

En ollut aluksi yhtään kiinnostunut mutta 20 tunnin jälkeen kiinnosti tosi paljon.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaisin takuulla jos pelaisin. Ei kiinnosta tahkota samaa taistelua 10 kertaa samalla kuin juonta ei ole nimeksikään. Mitä tuhlausta käyttää oikeaa kirjailijaa pelin tekemiseen jos se on hack-and-slash jossa ei ole juonta, ei henkilöhahmoja.

Vierailija
22/30 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on just sitä pelityyliä jota inhoan jo valmiiksi. Jokainen pelisessio siis tulee päättymään siihen kun v....aaa aivan simona kun ei saa jotain bossia hengiltä vielä 30 yrityksenkään jälkeen kun noiden liikkeet ja niihin vastaliikkeet pitää opetella ulkoa vähän kerrallaan. Eli siis luvassa on sarjaturhautumista kunnes peli on loppu. Jippii? Ei kiitos.

Säästän mieluummin vaivaani ja nautin siitä pitkin päivää miten tyytyväinen olen kun en ole just nyt turhautumassa jonkun tuon tyyppisen pelin parissa.

Ai tää on tuollainen peli, sitten minäkin passaan. Inhoan syvästi kaikkia bossfighteja, ja laitan vaikeustason aina helpoimmalle kun sellainen tulee vastaan. Aloitin hiljakkoin Horizon Forbidden Westin ja mukavasti alkuun lähtenyt peli ei ole nyt innostanut tarttumaan kun jätin ekan session kohtaan jossa piti joku jättikäärme saada hengiltä. Muuten tykkään just kaikista avoimen pelimaailman tutkiskelupeleistä ja ajattelin että tuo Elden olisi sellainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/30 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä oikein päässyt aloittamaan Elden Ringiä, vaikka olen jo melko paatunut From Software -fani. Siskoa olen kyllä hieman backseatannut ja neuvonut Elden Ringin suhteen, mutta omaa hahmoa en ole vielä tehnyt :D 

Otogi 2 oli ensimmäinen From-pelini, ja se teki kyllä tyylillään minuun vaikutuksen. Alkuperäinen Dark Souls oli ihan mahtava. Dark Souls 2 oli karvas pettymys, vaikka päädyinkin sitä paremman puutteessa aika paljon pelaamaan. Dark Souls 3 oli melko tylsä, vaikka loppua kohden ehkä hieman parantui. Bloodborne oli Dark Souls ykkösen kaltainen megajysäys ainakin tyylin puolesta, mutta vähän liian helppo. Tykkäsin Sekirosta myös paljon, ja minua itse asiassa vähän harmittaa, että Elden Ring vaikuttaa taistelutyyliltään enemmän Dark Soulsilta kuin Sekirolta. Olisin itse toivonut jotain Sekiro-tyylistä, mutta moninpelillä, vähemmällä hyppimisellä ja ehkä muutamalla asevaihtoehdolla! Ehkä se jotenkin jäi harmittamaan, että Sekiroon ei tullut mitään lisäosia tai lisäsisältöä, vaan jotenkin tuntuu, että se jäi hieman kesken.

Vierailija
24/30 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on just sitä pelityyliä jota inhoan jo valmiiksi. Jokainen pelisessio siis tulee päättymään siihen kun v....aaa aivan simona kun ei saa jotain bossia hengiltä vielä 30 yrityksenkään jälkeen kun noiden liikkeet ja niihin vastaliikkeet pitää opetella ulkoa vähän kerrallaan. Eli siis luvassa on sarjaturhautumista kunnes peli on loppu. Jippii? Ei kiitos.

Säästän mieluummin vaivaani ja nautin siitä pitkin päivää miten tyytyväinen olen kun en ole just nyt turhautumassa jonkun tuon tyyppisen pelin parissa.

Elden Ring on Souls-sarjan tekijöiltä (Demon Souls, Dark Souls, Bloodborne), eli tarkoitettu näille masokisteille, joista kerta toisensa jälkeen kuoleminen yhdelle samalle bossille on mukavaa. Ihan hyvä peli kyllä, mutta sopii lähinnä tosiaan näille hardcore-pelaajille, jotka saavat jotain irti itsensä rääkkäämisestä :D

Meillä mies pelaa, minä katson joskus. Yleensä siinä vaiheessa, kun on kaksi tuntia yrittänyt yhtä bossia päästä läpi, minä vaihdan palstailuun. Tai no rehellisesti sanottuna jo 20 minuutin katsomisen jälkeen, mutta vilkuilen kyllä välillä, joko olisi päässyt läpi, että näkisi jotain uutta. Itsellä ei riitä kärsivällisyys pelata. Demon Souls on ainoa noista, jota olen pelannut ja se on ollut jo yli 5 vuotta kesken viittä vaille valmiina. Olen liian perfektionisti että skippaisin edes ne välibossit, mutta en niin masokisti, että hukkaisin niihin tuntikaupalla aikaani. Ei näin äiti-ihmisenä ole enää edes aikaa. Olisi varmaan pitänyt pelata silloin, kun vielä oli...

Masokismi tosiaan kuvastaa tätä peliä mainiosti. Ensinnä boostailet hahmoasi tappamalla aina uudelleen henkiin herääviä statisteja ja sitten käyt bossien kimppuun, jotka rankaisevat armotta pienimmästäkin virheestä silloinkin, kun hahmot kyvyt ja aseistus riittävät.

Vierailija
25/30 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasin kirjaimellisesti 10 min ja poistin koneeltani.

Vierailija
26/30 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/30 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa tätä ketjua kun tuli juuri pelattua peli loppuun. 

Olen pelannut kaikki nuo souls pelit läpi, muiden satojen lisäksi ja useimmista vielä platina. Vaikka olihan tuo hauska ja hyvä peli tiettyyn pisteeseen, mutta ei loppupuolen touhu kiitosta ansaitse. Itsellä tappiin upattu ukko mutta loppupuolella perus vihu jampan näkönen äijä iskee kolmella iskulla tantereeseen jos antaa lyödä väistelemättä. Ja itse saa hakata useamman kerran pelin tehokkaimilla aseilla ennen kun henki lähtee. Toki pomojen kuuluukin olla tuollaisia mutta että perus örkit!?

Jäi lopulta huono fiilis että peliä on pitkitetty pitkittämisen ilosta tekemällä väkisin kaikista vaikeahkoja vastustajia pelin loppupuolella. Erittäin turhauttavaa. Omat hahmonkehitykset tuntui siellä turhilta. Pitkä miinus. Puoleen väliin asti kympin peli mutta siitä eteenpäin antaisin 7. Ei näin from software!

Vierailija
28/30 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidenless tarnished

Vierailija
29/30 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En innostunut siitä vaikka hyvältä näyttääkin, ehkä olis pitänyt keskittyä kauemmin mutta kun tuli BG3 niin aloin sitä pelaamaan ja nyt jo kolmas play through meneillään eikä kyllästytä yhtään! Varsinkin kun uusin patch korjas peliä hyvin, ja modeja ladannut jonkun verran.

N37

Vierailija
30/30 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa ittes

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän