Ostaisitko vielä Canada goosen?
Kommentit (29)
Mulla on jo yksi ja ostaisin toki toisenkin, jos tarvetta olisi. Paras takki koville pakkasille eikä alle tarvitse pukea kerroksia, ihan pelkkä t-paitakin riittää. Oon käyttänyt tuota takkia nyt kolme vuotta talvisin, on minusta todellakin hintansa arvoinen.
meni jo muodista, lahjoitan syyrian pakolaisille
En, koska se on ruma. Oli kuinka muodikas tahansa, niin siltikin se on ruma.
Totta kai ostaisin. Yksi minulla onkin ja olen ollut erittäin tyytyväinen Expedition-takkiini. Meillä tosin on muitakin vastaavia takkeja mm. North Facelta ja Fjällräveniltä. Mutta silti Canada Gooset ovat lämpimimmät ja mukavimmilta tuntuvat takit joita meillä käytetään. Esim. North Face ei voi samana päivänä verratakaan Canada Goosen takkeihin. Suhteellisen lämmin sekin on, mutta mukavuus on todella huono verrattuna Goosen mukavuuteen. Mm. huppu on surkea, hihansuista ei löydy mansetteja, sisällä ei ole lumilukkoa, taskuissa ei ole fleecepinnoitetta ym. asiota jotka vaikuttavat käyttömukavuuteen. Fjällrävenit ovat lähellä, mutta ei ihan samaa kokemusta tarjoavia takkeja.
Canada goosen untuvan laatu on kyllä kaukana monen muun merkin untuvasta. Niissäkin on ihan VALTAVIA eroja. Ja eettisyyden puolesta myös huonoimpien vaihtoehtojen joukossa. Verrattuna vaikka esim. fjällrävenin untuvaan, joka on täysin jäljiteltävissä, että mistä tilalta untuva on.
vältän tällaisia hypetettyjä merkkejä, jotka jossain vaiheessa vain kertovat kantajansa tyylitajun puutteesta. michael korsin laukut, hunter-saappaat on tällaisia. ja louis vuitton.
En ikinä! Viime keväänä näin teinin päällä, oli ihanl ämmin päivä, mutta sitä mautonta ja tyylitöntö cg:tä vaan oli pakko esitellä. Tunsin myötähäpeää.
NO EN! Tai jos 100eurolla saisi niin sitten ehkä
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:08"]
No, itse olen töissä vaelluskamppeita myyvässä liikkeessä, ja oli meilläkin vuosia sitten canada goose takkeja myynnissä. Näin myyjänä voisin sanoa että takissa maksaa pelkkä merkki ja imago. Esim. trillium parka taitaa pyöriä 700+ hintaluokassa, mutta laatu ei ole sen mukainen. Takkeja palautettiin tosi paljon kun ilmeni kaikenlaista vikaa. Esim. vetoketjujen ja höyhenien irtoilun vuoksi. Myös takin kankaan laatu on heikentynyt vuosien mittaan paljon. Joskus se vielä oli napakkaa ja kestävää, nykyään ohuempaa ja haperoa. Ja se karvan eettisyys, esim. ruotsin partioaitta on luopunut canada goosen myymisestä brutaalin metsästyskeinon vuoksi.
Esim. fjällräven myy paljon kestävämpiä talvitakkeja, joista esim. nuuk maksaa alennettuun hintaan n. 200e. Muitakin malleja on eri toppauksilla. Jos untuvaa kaipaa, niin on myös kyla-parka fjällräveniltä. Ja untuva on vastuullisesti ja eettisesti tuotettua, tottakai. Käykää lukemassa fjällrävenin untuvalupaus heidän omilta sivuilta jos mietityttää.
[/quote]
Kiitos tämän kirjoittajalle! Olen aivan järkky vilukissa ja tarvitsen pikkupakkasista lähtien kunnon untuvatakin. Entinen hajosi viime talvena ja olenkin miettinyt mistä löydän uuden, hyvän. Näillä vinkeillä lähden etsimään. Kiitokset!