Aika jännä juttu että yli sata vuotiaana kuolleelta isovanhemmaltani ei jäänyt mitään omaisuutta jakoon perillisille.
Olen siis rintaperillinen koska toinen vanhemmistani on kuollut joka oli siis tuon isovanhemman lapsi. Edesmennyt isovanhempi oli tarkka ja säntillinen varoistaan, voisi jopa sanoa että pihi. Velkaa ei varmaan ollut ikänään ja kotonakin oli joka paikka tiptop. Ei polttanut eikä juonut. Sen verran oli ilmeisesti että sai hautajaiskulut maksettua.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Mun isovanhemmalta jäi 4 miljoonaa euroa. Isäni kuoli 3,5 vuotta saatuaan perinnön, joten mä perin ihan ruhtinaallisesti.
Siis isäni sai tuosta 1/3.
Minä kannustan tekemään omaisuuden järjestelyt niin, että palvelutalossa asuessa se ei enää vaikuta esim. asumistukeen, eli ei omaisuutta pitäisi ollakaan tuossa vaiheessa.
- sotepuolen työntekijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isovanhemmalta jäi 4 miljoonaa euroa. Isäni kuoli 3,5 vuotta saatuaan perinnön, joten mä perin ihan ruhtinaallisesti.
Siis isäni sai tuosta 1/3.
isäsi on maksanut perinnöstään jonkin verran veroa ja sama sinun kohtalla. isovanhempasi olisi kannattanut tehtä testamentti jossa osa rahoista olisi mennyt suoraan lapsenlapsille, niin olisi mennyt vähemmän perintöveroja.
Vierailija kirjoitti:
Minun isovanhempani myi maatilansa vähän ennen kuolemaansa, eikä silti jäänyt mitään perillisille. Ihan täysin hänen oma asiansa, niin kovasti oli ukko töitä eläessään tehnyt, eikä kyseessä ollut mikään satoja vuosia suvussa ollut tila. Mutta uteliaisuudesta olisi kiva tietää, mihin kohteeseen rahat pani.
Kaksi viimeistä sanaa tekstissäsi antaa vastauksen.
Itsekäs ap varmaan jo odotti isovanhempansa kuolemaa että saa perintörahat itselleen. Aika röyhkeätä ja itserakasta.
Eläke on varmaan ollut jotain 800€/kk. Ei siitä jää kulujen jälkeen mitään, kun ei riitä elämiseenkään, jos on lääkekuluja
Palvelutalot ei myöskään ole ilmaisia, ja jos ei eläke riitä, niin otetaan varoista, kunnes varat loppuu. On helppo tapa saada varallisuus nolliin jos kymmenen kin vuotta on siellä.
Voi voi, ahneus näemmä maan perii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asui aiemmin vuokralla ja sen jälkeen palvelutalossa loppuajan. Ap
Palvelutalo perii huoneen vuokran, maksun siivouksesta, ruuasta jne. Asiakkaalle pitää jäädä tietty summa itselleen, kaiken muun saa laskuttaa pois.
Säästöt käytetään tililtä kun eläke ei riitä.