Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jumppaohjaaja. Haluatko kysyä jotakin?

Vierailija
25.08.2015 |

Työskentelen pk-seudulla suuressa kuntokeskuksessa ja vedän useita eri ryhmäliikuntalajeja. Jos joku jumppaohjaajan arkeen liittyvä asia askarrutta anonyymisti, niin kysy, koetan vastailla tänään :) 

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helppoa on oppia vaikka Les Mills tuntien sisältö? Kauan oppimiseen menee aikaa? Koska uudet ohjelmat lanseerataan?

Vierailija
22/86 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

14. Suutarin lapsilla ei ole kenkiä, itse venyttelen ihan liian vähän, tiedän sen, mutta olen kaamea laiskimus venyttelyn suhteen. Aina kehotan kuitenkin jumppaajia asianmukaisesti venyttelemään tarpeeksi, itse välillä kärähdän itselleni siitä, että joku paikka menee aivan jumiin. Sitten maksellaan velkoja kärsimällä kipua ja tehovenyttelemällä. Tämä on oma moka ja pitäisi skarpata!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevatko miehet vain tuijottamaan naisia mielestäsi tunneilla ?

Vierailija
24/86 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulle käynyt koskaan niin, että on tullut totaalinen "blackout", eli et vaan ole muistanut mitä ohjelmassa seuraavaksi tehdään?

millaisia mokia sinulle on sattunut töissä?

Vierailija
25/86 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin aiemminkin, mutta muistatko asikkaita ja tervehditkö? Miksi toiset jäävät mieleen? Minua tuntuu 80 % tervehtivän, vaikka käyn tunneilla aika poukkoillen ja usean ohjaajan tunnilla. Osin se johtunee siitä, että valitsen paikan aina eturivistä ja kyselen ohjeita, joten siksi ehkä jään mieleen. Mutta toiset tervehtivät jo sen jälkeen, kun olen yhdellä tunnilla käynyt. 

Vierailija
26/86 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vielä pakko kysyä oma lempijumppasi. Kiitos kun vastailit, olet selvästi aito :). 

Vierailija
27/86 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

15: Les Mills on alunperin Uudesta Seelannista lähtenyt, maailmanlaajuiseksi kasvanut kuntoiluyritys, joka on kehittänyt tiettyjä tavaramerkkijumppia, joita sitten ympäri maailmaa jumpataan ja kyseinen jumppa on aina ja kaikkialla juuri samansisältöinen, käytpä tunnilla sitten Tukholmassa tai Pekingissä. Yksi jumppasarja kestää muutaman kuukauden ja sitten ohjaajat joutuvat opettelemaan uudet setit.

Salit joutuvat maksamaan Les Mills -firmalle lisenssimaksua, jotta saavat näitä konseptijumppia tarjota, ja ohjaajat koulutetaan Les Millsin jumppien osaajiksi erikseen.  Näihin jumppiin kuuluu esim. tanssitunteja, taistelutunteja, joogamaisia tunteja ja sitten tuo kysymäsi Les Mills Bodypump. Siinä nostellaan tankoa, jonka päissä olevia painoja vaihdellaan. Se on ikään kuin painonnostotunti ryhmässä. Painoja vaihdellaan isommista pienempiin sen mukaan, mitä lihaksia juuri silloin treenataan. Body pump -tunnilla käydään 8 työbiisin aikana läpi kaikki suurimmat  lihasryhmät (lisäksi yksi biisi lämmitellään ja yksi on venyttelyä) reisistä hauiksiin ja vatsaan. Helppoa, itse tykkään. 

Vierailija
28/86 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Les Mills on jumppamaailman McDonalds.

Vierailija
29/86 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18: Yleensä vedän vain 1-2 tuntia samana päivänä, se on aika perusjuttua (käyn siis muualla päivätöissä ja jumppa on sivutyö). Jos tuuraan kollegoita, niin samalle päivälle saattaa tulla 3-4, max 5 jumppaa. Enempää en olekaan kokeillut yhteen päivään :D 

Vierailija
30/86 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutteletko, vitsailetko jne. paljon tunnin aikana? Olen käynyt aika monissa jumpissa ja vetäjät erottuu selvästi siinä suhteessa, että toiset ottavat enemmän tuttavallista kontaktia jumppaajiin, tsemppaavat jne, kun toiset keskittyvät lähinnä liikkeiden kertomiseen ja neuvomiseen.

Vierailija
31/86 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:03"]

Olen ihmetellyt miksi naisille tehdään niin pieniä, paljastavia ja vartaloa nuolevia treenivaatteita (verrattuna miesten vaatteisiin jotka ovat väljempiä). Tykkäätkö itse pikkuruisista treenivaatteista? Näkeekö tunneilla ketään rennommin ja väljemmin pukeutunutta naista ja mitä ajattelet heistä?

[/quote]

Mulla on ihan normaali t-paita ja löysät, vanhan malliset jumppahousut. Tiedän olevani epämuodikas, mutta en käy salilla näyttäytymisen vaan hikoilun vuoksi. Enkä usko, että läskini sullottuna trikoisiin olisivat yhtään kauniimpi näky. ohis. 

Vierailija
32/86 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan toki varmistaa tämän vielä neuvolasta, mutta miten pian synnytyksen jälkeen voi aloitaa pumpin uudelleen? Mikä on pahin, mitä voi tapahtua? Synnytyksestä nyt melkein kaks viikkoa, ja tuntuu että ihan hyvin voisin mennä taas (viimeksi kävin viis päivää ennen synnytystä). Esikoisesta pidin 2 kk tauon, nyt haluaisin palata tuttuun treeniin aiemmin.

Vierailija
33/86 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:03"]

Olen ihmetellyt miksi naisille tehdään niin pieniä, paljastavia ja vartaloa nuolevia treenivaatteita (verrattuna miesten vaatteisiin jotka ovat väljempiä). Tykkäätkö itse pikkuruisista treenivaatteista? Näkeekö tunneilla ketään rennommin ja väljemmin pukeutunutta naista ja mitä ajattelet heistä?

[/quote] 19: Nykyinen vaatetrendi on tosiaan aika oudon piukka. En ole itse mikään "langanlaiha" enkä erityisesti tykkää imukireistä treenivaatteista. Toisaalta sitä on aika tottunut pienehköihin toppeihin ja vartalonmyötäisiin vaatteisiin. Kyllä meidän keskuksessa näkee myös väljempään pukeutuneita naisia, myös ohjaajia. En ihmeemmin mieti ihmisten pukeutumista tunnilla. Huomion herättää lähinnä se, jos joku on ihan superlaittautunut (lähinnä pikemminkin näyttäytymässä) tai sitten omituisesti liikaa pukenut, välillä näkee tuulitakkeja ja kaulaliinoja jne. 

Vierailija
34/86 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko nousee rautaa? - H

Vierailija
35/86 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaatko paljon myös vapaa-ajallasi? Ja tuntuuko vapaa-ajalla treenaaminen erilaiselta kuin työ? Tai siis tällaisena normaalina pulliaisena ihmettelen aina, kun jumppaohjaajat treenaavat myös paljon vapaa-aikanaan, että eikö siinä helposti sekoitu työ ja vapaa-aika...vaikea selittää mitä haen takaa :D Plus toinen kysymys, että nautitko työstäsi? :) Itselläni yksi haaveammatti olisi ehkä juuri liikunnanohjaaja tmv. Kiitoksia vastauksista! Kerrankin näitä on mielenkiintoista lukea.

Vierailija
36/86 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:01"]

Mitä eri tunteja vedät?

[/quote]No, nyt rupesin käyttämään tätä lainaustoimintoa. Vedän "perusjumppia", lihaskuntoa, core-tyyppisiä, kahvakuulajuttuja, sisäpyöräilyä, Les Millseistä vain Body Pumpia. Erilaisia kuntopiirijuttuja vedän myös ja opastan kuntosalilla. Tanssilliset tunnit tai combat -tyyppiset tai joogat eivät ole minun juttuani. Seurailen toki alalla näidenkin kehitystä. 

Vierailija
37/86 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:07"]

Miten helppoa on oppia vaikka Les Mills tuntien sisältö? Kauan oppimiseen menee aikaa? Koska uudet ohjelmat lanseerataan?

[/quote]22: Ekat Les Millsit olivat vaikeita oppia, mutta ne ovat lopulta melko kaavamaisia, rakenne toistuu melko samanlaisena, oppiminen helpottuu, kun rutinoituu. Yhdessä illassa yleensä opin ja sitten vähän kertailen.  Uudet ohjelmat koulutetaan noin paria viikkoa ennen kuin niitä saa alkaa opettaa. Pumppiohjelma vaihtuu, eli uusi  lanseerataan 3 kk välein. 

Vierailija
38/86 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ystävystynyt asiakkaiden kanssa?

Vierailija
39/86 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:11"]

Tulevatko miehet vain tuijottamaan naisia mielestäsi tunneilla ?

[/quote] 24: Tuo on oman kokemukseni mukaan klisee - meidän keskuksessa ei ohjatuilla tunneilla mielestäni näy näitä kyttäämään tulleita. Ei ainakaan niin, että herättäisi huomiota. Omaa treeniään tulevat tekemään. En sitten tiedä, miten muualla. Sen sijaan kuntosalin puolella on näitä hengaajia ja tuijottelijoita kyllä jonkin verran toisinaan. Jos ihan häiriöksi joku on, niin siihen kyllä sitten puututaan.  Joillakin saleilla on erikseen naisten alueet tai jopa omat salit vain naisille, jos pitää epämiellyttävänä miesten kanssa treenamista. 

Vierailija
40/86 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:20"]Meinaan toki varmistaa tämän vielä neuvolasta, mutta miten pian synnytyksen jälkeen voi aloitaa pumpin uudelleen? Mikä on pahin, mitä voi tapahtua? Synnytyksestä nyt melkein kaks viikkoa, ja tuntuu että ihan hyvin voisin mennä taas (viimeksi kävin viis päivää ennen synnytystä). Esikoisesta pidin 2 kk tauon, nyt haluaisin palata tuttuun treeniin aiemmin.
[/quote]

Ei neuvolakaan osaa mitään fiksua tähän sanoa. Ehdoton ehto on että lantionpohjan lihasket ovat kunnossa ja erkaantuneet vatsalihakset paikoillaan. En usko että parissa viikossa näin on :)
T. Fyssari

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme