Pieni huomio Putinin videopuheesta
En tiedä onko tästä ollut jo juttua, mutta ainakin minulla pisti siitä Putinin uuden puheen käännöksestä silmään semmoinen juttu, että kun hän puhuu halustaan käynnistää "puhdistus" eli poistaa länsimieliset ihmiset, niin hän puhui samaan tyyliin kuin Raamatussa käsittääkseni Jumala puhuu jostakin seurakunnasta apokalypsin yhteydessä. Se suustaan sylkemis juttu. Vedin tuon hataran muistini sopukoista, enkä ole tarkistanut asiaa.
Jos yhdistin asioita suurinpiirtein oikein, niin se antanee osviittaa siitä millaisena Putin pyrkii esittämään itsensä.
Kommentit (25)
Puhuttelee kansaa sellaisilla kielikuvilla mikä siihen uppoaa
Kun itse on kasvanut ja elää vapaassa maassa, on todella vaikea ymmärtää, miten joku voi pitää oikeutenaan tuhota muiden elämät. Ei mene kaaliin millään.
Aika raivoisa puhe.
Vastaavaa retoriikkaa on vilautelkut kyllä ennenkin, mutta ei koko puheen täydeltä.
Hassu korrelaattivirhe Iltalehden käännöksessä...
Assburger kirjoitti:
Aika raivoisa puhe.
Vastaavaa retoriikkaa on vilautelkut kyllä ennenkin, mutta ei koko puheen täydeltä.
Hassu korrelaattivirhe Iltalehden käännöksessä...
"Venäjä sylkee heidät ulos kuin suuhun lentänyt kärpänen, Putin sanoo."
Onko käytetty käännöskonetta ja sitä kiireellä parsittu, jolloin on jäänyt tuollainen töllönen tekstiin?
En kadehdi kyllä venäläisiä. Leirejä ja teloituksia varmasti luvassa. Ulkomainen media häädetään lopullisesti pois ja kuolemanrangaistus jo palautettu.
Kremli antoi tammikun puolivälissä ohjeet joukkohautojen kaivamiselle. Venäjällä.
Vierailija kirjoitti:
Leikkiikö oikeesti jopa Jumalaa ja lopunaikojen toteuttajaa, tietääkö että on oikeesti kuin ilmestyskirjan peto. Harhainen jo samoin kuin Hitler aikoinaan. Ei hyvältä näytä Suomen kannalta.
Höpö höpö. Venäjän totaalinen romahdus on lähellä. Niillä ei todellakaan ole kopeekan kopeekkaa toiseen sotaan. Mitä ne saa Suomesta? Täällä ei ole kuin, metsää, suota, järviä, vihaisia ihmisiä ja kuolemaa. Me kaikki taistelemme kuolemaan asti, jotka kykenevät. Ja kuolemme vapaana, jos se on kohtalomme. ja me hyväksymme sen. PERKELE!
Raukkamaista. Täältä poistettu hyvä rehellinen kommentti. Kenellä meni ihon alle?
Vierailija kirjoitti:
Raukkamaista. Täältä poistettu hyvä rehellinen kommentti. Kenellä meni ihon alle?
Vaikea arvata.
Kuten toiseen ketjuun sanoin, Alzheimerin esioireisiin voi kuulua "tuijottava katse". Juurikin sellainen Putinilla nykyään on. Voi se johtua muistakin syistä, kuten ihan vain maanisesta vihasta tai lääkkeistä tai jopa botoxista, joka vääristää ilmeen. Mutta toi aivojen rapautuminenkin voi olla syy. Ja jostain totaalisesta realiteeteista irtoaminenhan tässä koko hyökkäyksessä tuntuisi olevan taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Kun itse on kasvanut ja elää vapaassa maassa, on todella vaikea ymmärtää, miten joku voi pitää oikeutenaan tuhota muiden elämät. Ei mene kaaliin millään.
Sitä vituttaa oma lähestyvä kuolema ja voimien heikkeneminen. Tuo sekoilu on kompensatorista raivoa. Ei varmasti ainoa syy, mutta luonnevikaiset eivät varsinaisesti jalostu vanhetessaan. Tässä on tapahtunut jopa selkeä notkahdus vieläkin syvemmälle harhaisuuteen. Johon kuuluu suuruudenhulluusfantasiat ja sadistisuus.
Ei tuommoista oikein puheella pysäytä enää.
Vierailija kirjoitti:
"Emme ole pommittaneet Mariupolin teatteria. Sellainen väite on vale." Suunnilleen noin uutistenlukija Venäjällä sanoi.
Kun valehtelu on tuolla tasolla, eivät varmasti edes ajattele tuhoavansa mitään. Kaikki on heidän mielestään Ukrainan tekosia, jos jotain onkin tuhoutunut.
Vierailija kirjoitti:
Kuten toiseen ketjuun sanoin, Alzheimerin esioireisiin voi kuulua "tuijottava katse". Juurikin sellainen Putinilla nykyään on. Voi se johtua muistakin syistä, kuten ihan vain maanisesta vihasta tai lääkkeistä tai jopa botoxista, joka vääristää ilmeen. Mutta toi aivojen rapautuminenkin voi olla syy. Ja jostain totaalisesta realiteeteista irtoaminenhan tässä koko hyökkäyksessä tuntuisi olevan taustalla.
Tiedän että tätä on tapahtunut maailmanhistoriassa ennenkin, mutta että nykypäivänäkin vielä annetaan dementoituvan suuren maan johtajan vaan säätää ja esikunta katselee vierestä. Kohta niillä on tyyppi, joka steppailee päin ovenkarmeja, tervehtii ikkunaverhoja ja aloittelee sotia muita valtioita ja vaikka lähikauppiasta vastaan joka päivä.
Seonnut diktaattori selvästi. Hitler 2.0
Onneksi meillä on selväjärkinen, nuorehko Biden.
Mitä veikkaatte, kuinka kauan aikoo Putinin läheiset "ystävät" katsoa tätä toimintaa? Siis vaikka nyt Putin on menettänyt otteensa nykyhetkestä, niin ei tarkoita että he jotka työskentelevät hänen lähellä olisivat samassa jamassa. Mä veikkaan että sitten ku Putin alkaa heiluttelemaan ydinase korttia ihan tosissaan saattaa katketa kamelin selkä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä veikkaatte, kuinka kauan aikoo Putinin läheiset "ystävät" katsoa tätä toimintaa? Siis vaikka nyt Putin on menettänyt otteensa nykyhetkestä, niin ei tarkoita että he jotka työskentelevät hänen lähellä olisivat samassa jamassa. Mä veikkaan että sitten ku Putin alkaa heiluttelemaan ydinase korttia ihan tosissaan saattaa katketa kamelin selkä siellä.
Onkohan siellä jo sovittu, että merkistä käydään kiinni ja pannaan nippusiteisiin. Sinä otat kädet ja minä jalat.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi meillä on selväjärkinen, nuorehko Biden.
XD ... ja joka on jo käyttänyt omaa kaasuasettaankin ja tulee varmasti käyttämään jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan siellä jo sovittu, että merkistä käydään kiinni ja pannaan nippusiteisiin. Sinä otat kädet ja minä jalat.
Laittavat pakkopaitaan ja päästävät hänet johtamaan hienoa pehmustettua valtiota missä ei enään kukaan ole uhkana hänelle.
Putinin silmät olivat hullut. Kyseinen ns. ihminen ei ole enää realiteeteissä.