Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuolesta riippumattomat yhteisvessat

Vierailija
25.08.2015 |

"Yhteisvessat tulevat: Tutkijan mukaan sukupuolilla ei ole kohta enää väliä vessassakaan"

http://nyt.fi/a1440384855264

Olen hyvin suvaitsevainen esimerkiksi sukupuolen moninaisuutta kohtaan, mutta itse suhtaudun ajatukseen yhteisvessoista varauksella. Onhan toki yhteisvessoja jo nytkin ja esim. junassa tai kirjastossa ne tuntuvat sopivilta, mutta baarissa/yökerhossa tai vastaavassa yhteisvessan käyttäminen tuntuisi ahdistavalta ja uskoisin sen lisäävän riskiä seksuaaliseen häirintään. Mitä mieltä itse olette?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:23"]

Mun mielestä baareissa ja yökerhoissa yhteisvessat eivät toimi. Painotan, että tiedän lähes kaikkien miesten olevan kunnon kansalaisia. Mutta. Entäs jos sieltä avoimesta vessakopista löytyy "hiukan" humalassa oleva nainen housut kintuissa ja sisään astelee mies, josta tilaisuus tekee varkaan? Mikäs siellä vessan suojassa on homma hoitaa, kukaan kun ei edes kummastele miksi mies on samassa vessatilassa kuin nainen.

[/quote]

Tätä juuri tarkoitan. Etenkin jos baarissa on hiljaisempaa, erillinen huone ahdistelun todella hyvin. Toisaalta myös tulee varmasti lisääntymään se, että vessatiloihin mennään harrastamaan seksiä oman kumppanin kanssa tai baarista isketyn uuden tuttavan kanssa. (Joo, tiedän, että nytkin lesboille ja homoille moinen on helppoa, mutta heteroita on selvästi enemmän.)

Vierailija
22/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 12:53"]

Käytän miestenvessaa usein. Monesti naisten vessaan on pitkä jono ja viereinen miestenvessa tyhjä. Jos vessat ovat yksittäisiä, mitä väliä? 

[/quote]

Ei silloin olekaan väliä. Esim. baareissa ja yökerhoissa vessat harvemmin ovat yksittäisiä.

[/quote]

Täh? Ainoastaan pisuaareissa ei ole ovia, muuten kyllä pöntöt on ovien takana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kirjoittaa "erillinen huone mahdollistaa ahdistelun todella hyvin"

t. 22 & AP

Vierailija
24/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:12"]en tykkää. miehet ja pojat kusee ympäriinsä. istu siinä sitten.

näin muuten erikoisen kieltokyltin giseleffin talon kahvilan wc:ssä.

Siin kiellettiin seisomasta kuseskelun tai paskomisen ajan pöntön reinoilla. että pitää siis istua.

Tämä kyltti laitettu ilmeisesti todella tyhmien turistien vuoksi (kiinalaiset? ) niillähän ei ole kuin reikä maassa ja wc-paperia ei käytetä.
[/quote]
Mies olen ja minua vituttaa kovin kun miesten vessoissa on lähes aina ne kusipötöt erikseen, mutta joidenkin on pakko mennä koppiin ja kusta kaiķki paikat täyteen.

Vierailija
25/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:23"]Mun mielestä baareissa ja yökerhoissa yhteisvessat eivät toimi. Painotan, että tiedän lähes kaikkien miesten olevan kunnon kansalaisia. Mutta. Entäs jos sieltä avoimesta vessakopista löytyy "hiukan" humalassa oleva nainen housut kintuissa ja sisään astelee mies, josta tilaisuus tekee varkaan? Mikäs siellä vessan suojassa on homma hoitaa, kukaan kun ei edes kummastele miksi mies on samassa vessatilassa kuin nainen.
[/quote]
Yökerhossa nainen miesten vessassa ei ole rariteetti ja panemistakin kopeissa tapantuu ainakin joka lauantaina, siis miesten vessasa. En tiedä miten naisten vessassa asiaan suhtaudutaan käyn ite yökerhoissa vain lauantaisin.

Vierailija
26/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:24"]

Näin siivoojana voin sanoa, että paljon pahemmassa kunnossa naisten vessat ovat olleet kuin miesten. Ja siis ihan kauppakeskuksissa yms. siivoan. Jotenkin ymmärtäisin etteivät miehet seisten välttämättä osu sinne pönttöön mutta miten hemmetissä naiset saavat paskat ja kuset pytyn reunalle ja lattialle??

[/quote]

Ajattelin juuri sanoa samaa! Tosin minä olin aikoinaan hotellissa ja siellä oli yleisten vessojen puolella sama juttu. Sitä ennen itsekin ajattelin että miesten vessa on varmasti likaisempi mut ei. Onneksi varmaan suurin osa kansalaisista osaa tehdä tarpeensa sinne reikään eikä reunoille, toivon ainakin.

[/quote]

Mulla on päinvastaisia kokemuksia. Tein viitisen vuotta töitä siivoojana useissa paikoissa, ja siinä sivussa tuli vessa jos toinenkin kuurattua päivittäin.

Joka päivä piti hinkata isot pissaläiskät miestenvessojen lattioista ja pöntön reunoilta. Monesti piti pestä koko lattia kun oli niin saastaisen näköinen. Toki naistenvessoistakin välillä löytyi ylläreitä, mutta enemmän niitä miesten puolella oli.

Vierailija
27/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on AMK:ssa yhteisvessat- käytävässä ovi yksittäisiin wc-huoneisiin, ei tosin mitään tilaa jossa niitä koppeja olisi. Kohta neljä vuotta niissä tiloissa käynyt ja ei mitään moitittavaa tai epäpuhtauksia. Siivonnut olen itse naisten ja miesten tiloja ja törkyjä löytyy satunnaisesti molemmista. :) ihmetyttää kyllä miten outona joku pitää yhteisvessoja... joskus kyllä uudet opiskelijat ihmettelevät kun wc:n ovessa lukee vain wc eikä sukupuolisymbolia. Ammattikoulun puolella on jaottelu mutta yhdessä kerroksessa naisten vessaksi on ristitty invavessa. Näen jaottelun aivan turhana.

Vierailija
28/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:05"]

Jos vessa on ihan oma kopperonsa kunnollisella ovella, mielestäni sukupuolijaottelu on turha.

Näissä isommissa vessoissa, joissa on koppeja vieretysten heppoisilla väliseinillä ja huonoilla ovenkahvoilla, jotka meinaavat aueta kun joku koittaa, onko koppi vapaa, asioin mielummin niin, että kummallekin sukupuolelle on omansa.

[/quote]

Pitäisikö kuitenkin erotella lesbot erikseen hatskunaisten vessoista?

Vierailija
29/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:08"]Parempi vaan. Koulussa (amk) oli yhteisvessat ja olisi ollut ihan älytöntä pitää mitään muuta järjestelyä. Työpaikallakin osataan käydä samoissa vessoissa, kotonakin onnistuu. Miksi baarissa olisi ahdistelua jos on yhteisvessa?
[/quote]
Koska kouluissa ja työpaikoilla miehet harvemmin rälläävät kännissä.

Vierailija
30/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman paikkakuntani baarissa on naisten vessaan piiiitkät jonot. Ei ole laisinkaan harvinaista, että sinne miesten puolen ainoaan koppiin on tulossa joku nainen tekemään niitä tarpeitaan. Koskaan ei ole siellä naista häiritty, on jopa odoteltu ulkopuolella , että nainen on saanut hoidettua asiansa. Yllätyksenä on naiselle tuullut se, että miesten vessa on siistimpi kuin naisten.

Että näin Pirkanmaalla

Vierailija
31/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:05"]

Jos vessa on ihan oma kopperonsa kunnollisella ovella, mielestäni sukupuolijaottelu on turha.

Näissä isommissa vessoissa, joissa on koppeja vieretysten heppoisilla väliseinillä ja huonoilla ovenkahvoilla, jotka meinaavat aueta kun joku koittaa, onko koppi vapaa, asioin mielummin niin, että kummallekin sukupuolelle on omansa.

[/quote]

[/quote]
Vähän jännä mutta mua ei ainakaan haittais käyttää samaa vessaa (tai suihkua, saunaa, pukuhuonetta yms.) samanaikaisesti lesbon kanssa mutta en voisi kuvitellakaan että menisin esim. saunaan homon kanssa. Nii ja oon siis nainen.

Vierailija
32/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miesten ja naisten vessojen puolesta. Ehdottomasti

Vierailija
33/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisetkin? Korkkarit jaloissako vai paljain jaloin? Nyt rajat kiinni heiltäkin. 

Vierailija
34/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukutila ja saunatkin samalla yhteisiksi. Käyhän nais siivoojat jo miesten puolella.

Monissa paikoissa, joissa se yksi vessa riittää on jo se yhteisvessa. Yleisillä paikoilla en tykkäisi yhtään niillä pelkillä pahveilla erotetuista. Lukot saattaa olla hyvät, mutta kun se lukko ei kauaa pysy siinä lastulevyssä.

Eiköhän kopittomat pisuaaritkin miehillä ole kuitenkin aika tehokas tilan ja jonojen muodostumisen kannalta.

Vierailija
35/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:13"]Miehenä voin sanoa, että ei vittu ikinä! Nyt tarpeet pystyy hoitamaan noin minuutissa. Mutta jos ämmät tuppaa samoille apajille, niin siinä jo pidätellään puoli tuntia. Mikä vittu siinä voi kestää edes noin kauaa? Jääkö se valumaan vai mikä mättää?
[/quote]
Onhan se naisena tympeää aina jonottaa vessaan ja kaikki kiroaa kuin hidasta on, mutta silti omalla vuorolla jäädään meikkaamaan, laittamaan hiuksia tai näpläämään puhelinta.

Vierailija
36/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissahan on aivan normaalia ettei ole erikseen miesten ja naisten vessoja. Ja olen käynyt suomessakin baarissa jossa oli yhteisvessoja.

Vierailija
37/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:05"] Jos vessa on ihan oma kopperonsa kunnollisella ovella, mielestäni sukupuolijaottelu on turha. Näissä isommissa vessoissa, joissa on koppeja vieretysten heppoisilla väliseinillä ja huonoilla ovenkahvoilla, jotka meinaavat aueta kun joku koittaa, onko koppi vapaa, asioin mielummin niin, että kummallekin sukupuolelle on omansa. [/quote] Pitäisikö kuitenkin erotella lesbot erikseen hatskunaisten vessoista? [/quote] Vähän jännä mutta mua ei ainakaan haittais käyttää samaa vessaa (tai suihkua, saunaa, pukuhuonetta yms.) samanaikaisesti lesbon kanssa mutta en voisi kuvitellakaan että menisin esim. saunaan homon kanssa. Nii ja oon siis nainen.

[/quote]

Alitajuinen miesviha, ajattelet että mies kuin mies on kiinnostunut pillustasi.

Vierailija
38/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi hyvä niin, että käsienpesutilat ovat yhteiset ja sieltä sitten miesten ja naisten kopit. Tosin täysin sukupuolineutraaleja tilojakaan vastaan ei ole mitään.

Vierailija
39/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisvessa nopeuttaa naisten tarpeilla käyntiä.

Vierailija
40/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:05"]

[/quote]

[/quote]

Miksi ihmeessä pitäisi? En minä uimahallissakaan tiedä muiden kävijöiden sukupuolista suuntautumista, eikä sillä ole minulle mitään väliä.

Ei epämukavuus omalla kohdallani liity mitenkään sukupuoliseen kiinnostukseen, vaan siihen, etten ole tottunut hoitamaan intiimejä asioita minulle vieraiden, vastakkaisen sukupuolen edustajien läsnäollessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän