Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut psykiatrisessa hoitolaitoksessa? Jos tahdot, voit kertoa myös syyn.

Vierailija
25.10.2025 |

Oletko ollut psykiatrisessa hoitolaitoksessa/sairaalassa? Millaiset kokemuksesi olivat hoidon laadusta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava masennus. 

Vierailija
2/17 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rassasin viemäriputkea auki, kun joku hullu oli tunkenut sinne vaikka mitä, appelsiini, villasukkia , joku pesurätti, kankaan paloja ja ties mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Rassasin viemäriputkea auki, kun joku hullu oli tunkenut sinne vaikka mitä, appelsiini, villasukkia , joku pesurätti, kankaan paloja ja ties mitä.

Masensiko tämä kokemus sinut psykiatriselle, vai mitä tarkoitat?

Vierailija
4/17 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut joskus 2010 paikkeilla vaikean masennuksen takia Aurorassa.

Hoitoa ei ollut, hoitajat lähinnä aikansa kuluksi kiusasivat potilaita. Luulin, että moista tapahtuu vaan elokuvissa.

Vierailija
5/17 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumepsykoosin takia olen ollut ja myös ilman huumeita kun en saanut unta ja tuli sen takia psykoosi. 3 kertaa ollut ja mennyt aina ohi ekan osastoyön jälkeen. Osa työntekijöistä mukabia, kaikki ei. Potilaat yleensä tosi kivoja. Ruoka on hyvää ja syöminen on 5 kertaa päivässä alkaen puuron syömisellä aamulla. Muuten siellä on tietenkin aika tylsää, pn telkkari ja palapelejä jne. Röökiä palaa tupakoitsijoilla tiuhaan. Kaupassa saa käydä yksin tai hoitajan kanssa jos psyyke on yhtääm paremmalla mallilla. Vieraita saa kanssa käydä jos mieli ei ole kauhean järkyttyneessä tilassa tai kiertoradoilla.

Vierailija
6/17 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoa ei ollut, hoitajat lähinnä aikansa kuluksi kiusasivat potilaita. Luulin, että moista tapahtuu vaan elokuvissa.

Miten ne kiusasi? Pakottivat jotakin hidastavia pillereitä syömään.

Vierailija
7/17 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun ap:n tavoite päästä sinne osastolle? Ei kukaan normaali sinne halua

Vierailija
8/17 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko teillä erilliset omata huoneet, vai oliko myös jaettuja huoneita? Ns. huonekavereita?

Vierailija
9/17 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliannostus lääkkeitä. Katsottiin itsariyritykseksi. 

Vierailija
10/17 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kyllä hoitamassa ihmisiä. 

Vierailija
11/17 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut. Kävin viemässä paikallisen persujärjestön puheenjohtajalle, äitinsä pyynnöstä, smurffikuvioiset kalsarit ja Aadof-värityskirjan. Viivyin 37 minuuttia. Jo siinä ajassa huomasin, että edellä mainitun kaltaisia kaheleja piisaa... Ei taida Suomi nousta.

Vierailija
12/17 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 70-luvulla työharjoittelussa psykiatrisen hoitolaitoksen puhelinvaihteessa. Ovet piti aina lukita jopa vessaan mennessä. Mitään pahaa sanottavaa asukeista ei ollut. Erityisesti muistan erään potilaan, joka osasi soittaa hienosti pianoa. Käsitöitä he osasivat myös tehdä. Tykkäsin olla siellä töissä.

- n69v -

Vierailija
13/17 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen politiikkaan siirtymistäni.

Petteri

Vierailija
14/17 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita vuosia tuli oltua aikoinaan 1980 ja 1990 luvuilla.

Syy: Töissä

Vierailija
15/17 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisen edun nimissä vissiin

Vierailija
16/17 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu ollut kun joku sinne piti saada tilastoja kaunistamaan. Nyttemmin lakkautettu kyseinen paikka. 

Vierailija
17/17 |
25.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakava masennus. 

Sama täällä. Lisäksi yritin lopettaa oman elämäni.