Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuolesta riippumattomat yhteisvessat

Vierailija
25.08.2015 |

"Yhteisvessat tulevat: Tutkijan mukaan sukupuolilla ei ole kohta enää väliä vessassakaan"

http://nyt.fi/a1440384855264

Olen hyvin suvaitsevainen esimerkiksi sukupuolen moninaisuutta kohtaan, mutta itse suhtaudun ajatukseen yhteisvessoista varauksella. Onhan toki yhteisvessoja jo nytkin ja esim. junassa tai kirjastossa ne tuntuvat sopivilta, mutta baarissa/yökerhossa tai vastaavassa yhteisvessan käyttäminen tuntuisi ahdistavalta ja uskoisin sen lisäävän riskiä seksuaaliseen häirintään. Mitä mieltä itse olette?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois olla jonkunäköset vessat miehille, naisille
Ja kaikille. Eipä tulis valittamista :)

Vierailija
42/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:05"]

Jos vessa on ihan oma kopperonsa kunnollisella ovella, mielestäni sukupuolijaottelu on turha.

Näissä isommissa vessoissa, joissa on koppeja vieretysten heppoisilla väliseinillä ja huonoilla ovenkahvoilla, jotka meinaavat aueta kun joku koittaa, onko koppi vapaa, asioin mielummin niin, että kummallekin sukupuolelle on omansa.

[/quote]

Pitäisikö kuitenkin erotella lesbot erikseen hatskunaisten vessoista?

[/quote]

Miksi ihmeessä pitäisi? En minä uimahallissakaan tiedä muiden kävijöiden sukupuolista suuntautumista, eikä sillä ole minulle mitään väliä.

Ei epämukavuus omalla kohdallani liity mitenkään sukupuoliseen kiinnostukseen, vaan siihen, etten ole tottunut hoitamaan intiimejä asioita minulle vieraiden, vastakkaisen sukupuolen edustajien läsnäollessa. 

[/quote]

Mitä se vastakkainen sukupuoli tässä tekee? Et ole tottunut koska mitä? Ajattelet miehen tuijottavat tussuasi/kuuntelevan kusesi lorinaa?

Ja miksi hoidat intiimeitä asioita saman sukupuolen kanssa?

Epämukavuus tuossa tulee ihan vain siitä, että naiset kuvittelevat miesten olevan kiinnostuneita heidän pilluistaan. Aina ja kaikkialle ja kaikkien pilluista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen olisi aika hyvä, että kopit ovat yhteisiä ja pisoaarit on olemassa, mutta ne on sijoitettu niin että kopeilta ja lavuaareilta ei näe sinne.

Vierailija
44/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:54"]

Pukutila ja saunatkin samalla yhteisiksi. Käyhän nais siivoojat jo miesten puolella.

Monissa paikoissa, joissa se yksi vessa riittää on jo se yhteisvessa. Yleisillä paikoilla en tykkäisi yhtään niillä pelkillä pahveilla erotetuista. Lukot saattaa olla hyvät, mutta kun se lukko ei kauaa pysy siinä lastulevyssä.

Eiköhän kopittomat pisuaaritkin miehillä ole kuitenkin aika tehokas tilan ja jonojen muodostumisen kannalta.

[/quote]

Tulipahan joskus käytyä keskieuroopassa kylpylässä. Ei siellä ollut erikseen miesten eikä naisten pukutiloja. Siinä rinnakkain oltiin sulassa sovussa niin naiset kuin miehetkin. Pois riisuttiin kaikki vaatteet ja sitten sinne kylpylän puolelle reilusti alasti. Ei tullut vaivaantunuta olotilaa, vaikka vieressä olikin nuori kiinteä nainen. Suomessa vaan ei tällainen onnistu, vaikka väitetään, että suomalainen on muka suvaitsevainen ja sopeutuva. Ukot kuolaa naisia ja nykyään jopa ne höyrysaunatkin ovat eroteltuja eri sukupuolille oma puoli.

Kyllä omalla käytöksellämme olemme saaneet paljon ahdistuneisuutta aikaan. 

Vierailija
45/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy yhteisvessoja. Pillunhaju herättää jokaisessa miehessä potentiaalisen raiskaajan.

Vierailija
46/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:12"]

en tykkää. miehet ja pojat kusee ympäriinsä. istu siinä sitten.

näin muuten erikoisen kieltokyltin giseleffin talon kahvilan wc:ssä.

Siin kiellettiin seisomasta kuseskelun tai paskomisen ajan pöntön reinoilla. että pitää siis istua.

Tämä kyltti laitettu ilmeisesti todella tyhmien turistien vuoksi (kiinalaiset? ) niillähän ei ole kuin reikä maassa ja wc-paperia ei käytetä.

[/quote]

Venäläisten takia. Heillä on pöntöt, mutta julkisissa vessoissa kiipeävät kyykkimään pöntön reinoille. 

Vierailija
47/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:17"]

Mulle on ainakin ihan yks ja sama. Koen hieman omituisena sen että pelkää ahdistelua vessassa, sen sijaan esim sekakäyttäjiä kannattaa karttaa myös vessoissa. T: m30

[/quote]

Niinkö todella? Tuskinpa ne ahdisteltavat miehiä ovat... Voi huoh sentään. 

Vierailija
48/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:11"]

Mitä se vastakkainen sukupuoli tässä tekee? Et ole tottunut koska mitä? 

Ja miksi hoidat intiimeitä asioita saman sukupuolen kanssa?

[/quote]

En ole tottunut, koska lapsesta asti on opetettu, että miehet ja naiset erikseen, ja olen toiminut sen mukaan. Siitä on tullut normaali ja itsestäänselvä tapa toimia, se on kohteliasta ja tästä poikkeava käytös aiheuttaa hämminkiä.

Samasta syystä intiimien asioiden hoitaminen naisten kanssa tuntuu luontevammalta, koska niin on toimittu aina.  En mä kuvittele, että miehiä kiinnostaa mun pillu tai lorinat, ja toisaalta saattaapa naisten joukossa olla joku, jota kiinnostaa. Mua ei kiinnosta, mikä kiinnostaa ketäkin, mä toimin sen mukaan minkä olen oppinut olevan tässä kulttuurissa sosiaalisten pelisääntöjen mukaan ok, ja mikä on valtaosan kanssaeläjien keskuudessa ok. Mä en mene miesten pukuhuoneeseen, osoita ruuan jälkeen kiitollisuutta röyhtäisemällä tai mene kengät jalassa kaverin kotiin, koska sitä ei yleisesti pidetä sopivana tässä maassa. 

Sä oot tässäkin keskustelussa ainoa, joka on jauhanut pilluista.

Vierailija
49/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä, jos niiden yksittäisten vessakoppien kyltit vaihdettaisiin vain "WC"-kyltiksi. Ärsyttää, kun lähes aina miesten vessa olisi tyhjä, mutta naisten vessassa on juuri joku ja sitten pitää odottaa ihan turhaan, vaikka se miesten vessa on ihan samanlainen. Joskus olen kyllä mennyt noihin miestenkin vessoihin, mutta auta armias jos minun jälkeeni siinä odottaa vuoroaan mies, niin saan niin pahan vilkaisun.

Sellaiset isommat unisex-vessat ovat mielestäni myös sopivia mikäli ne vessakopit on täysin suljettuja. Ei mitään sellaisia, joista näkyy jalat alta ja vierekkäisten vessojen välissä on vain joku valkoinen ohut seinämä, jonka yli ja ali näkyy. Lisäksi noissa vessakopeissa on se ongelma, että ulkopuolelta näkee niistä reunoista sisään. Aina on niitä pervoja, jotka käyttäisivät tilaisuuttaan hyväkseen ja urkkisivat noista reunoista ja kenties työntäisivät käden kopin alta sisään. Mutta mikäli ne kopit ovat täysin suljettuja, niin en näkisi mitään ongelmaa unisex-vessalle. Tällaisissä paikoissa miesten pesuaarit voisivat sijata jossain seinän takana, jonne naisilla ei olisi mitään asiaa niin ei naisetkaan menisi sinne urkkimaan eikä miesten tarvitsisi pelätä, että naiset naureskelevat.

Vierailija
50/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:54"]

Pukutila ja saunatkin samalla yhteisiksi. Käyhän nais siivoojat jo miesten puolella.

Monissa paikoissa, joissa se yksi vessa riittää on jo se yhteisvessa. Yleisillä paikoilla en tykkäisi yhtään niillä pelkillä pahveilla erotetuista. Lukot saattaa olla hyvät, mutta kun se lukko ei kauaa pysy siinä lastulevyssä.

Eiköhän kopittomat pisuaaritkin miehillä ole kuitenkin aika tehokas tilan ja jonojen muodostumisen kannalta.

[/quote]

Tulipahan joskus käytyä keskieuroopassa kylpylässä. Ei siellä ollut erikseen miesten eikä naisten pukutiloja. Siinä rinnakkain oltiin sulassa sovussa niin naiset kuin miehetkin. Pois riisuttiin kaikki vaatteet ja sitten sinne kylpylän puolelle reilusti alasti. Ei tullut vaivaantunuta olotilaa, vaikka vieressä olikin nuori kiinteä nainen. Suomessa vaan ei tällainen onnistu, vaikka väitetään, että suomalainen on muka suvaitsevainen ja sopeutuva. Ukot kuolaa naisia ja nykyään jopa ne höyrysaunatkin ovat eroteltuja eri sukupuolille oma puoli.

Kyllä omalla käytöksellämme olemme saaneet paljon ahdistuneisuutta aikaan. 

[/quote]

Olen myös nähnyt ulkomaila uimahallissa että pukutila on yhteinen, mutta siellä on erikseen pukukopit, Eli ensin päälyvaatteet omaan kaappiin, sitten pukukoppiin vaihtamaan uimapuku päälle ja uimapuvussa suihkutiloihin (yhteiset) ja uimapuvun riisuminen suihkussa oli kiellettyä.

Vierailija
51/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:41"]Tällaisissä paikoissa miesten pesuaarit voisivat sijata jossain seinän takana, jonne naisilla ei olisi mitään asiaa niin ei naisetkaan menisi sinne urkkimaan eikä miesten tarvitsisi pelätä, että naiset naureskelevat.

[/quote]

???

Minua pelottaa että naiset pyörtyisivät, jos näkisivät phytonini ihan valtoimenaan. Siinähän voi vaikka lyödä päänäsä kun naisella menee jalat veteläksi.

t.mies

Vierailija
52/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huva olle ma raiska minihame suominaine vessa

Vierailija
53/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:15"]

Pisuaaritkin varmaan kielletään ja noh toivottavasti otetaan sitten peilit pois niistä tasoitukseksi.

[/quote]

Tuskin pisuaareja kielletään. Niitähän on viimeaikoina tullut ihan ulkokäyttöönkin. Joissakin puistoissa olen niitä nähnyt, ja torilla.

Vierailija
54/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessaullatuksia pitää helpottaa! Meillä on unelma!

Vierailija
55/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:37"]

En hyväksy yhteisvessoja. Pillunhaju herättää jokaisessa miehessä potentiaalisen raiskaajan.

[/quote]

Et taida käydä ongellakaan. Jo aikojen alussahan Jumala kysyi Aatamilta, että mihin Eeva meni?

Aatami vastasi että meren rantaan pesulle.

Tällöin Herra tuumasi, että se haju ja lemu ei lähde koskaan kaloista pois

Vierailija
56/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:15"]

Pisuaaritkin varmaan kielletään ja noh toivottavasti otetaan sitten peilit pois niistä tasoitukseksi.

[/quote]

Tuskin pisuaareja kielletään. Niitähän on viimeaikoina tullut ihan ulkokäyttöönkin. Joissakin puistoissa olen niitä nähnyt, ja torilla.
[/quote]

Ai miehet on pisuaareilla muna kädessä yhteisvessassa? En mä halua nähdä vieraita munia jos käyn vessassa tarkistamassa meikkini! Hyi.

Vierailija
57/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon siivonnut miesten vessoja ja naisten vessoja, yleisiä siis. Miesten vessat ovat ihan hirveitä!! Kengät tarttuu lattiaan ku kusevat lattialle. Seinät piti aina pyyhkiä myös, koska kusivat seiniin asti!!

En ikinä, ikinä mene sellaiseen yleiseen vessaan, jotka on myös miehille tarkoitettu. Ei siellä voisi istua. Meillä kotona miehet myös istuvat pytylle, se on wc-istuin, seisaaltaan kuseminen on joku ihme metsäläinen tapa. Pitää ne paskatkin vääntää istualtaan.

Vierailija
58/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:08"]

Parempi vaan. Koulussa (amk) oli yhteisvessat ja olisi ollut ihan älytöntä pitää mitään muuta järjestelyä. Työpaikallakin osataan käydä samoissa vessoissa, kotonakin onnistuu. Miksi baarissa olisi ahdistelua jos on yhteisvessa?

[/quote]

No meillä töissä (työntekijöiden koulutus tasoa DI, inssi, maisteri, tohtori) on eri vessat miehille ja naisille.

Naisten veskeistä en tiedä, mutta miesten veskit ... yök!

Osa nörteistä on kroonisella cokis ripulilla. Pöntöt vuoratataan reunusta myöten liimapaskakuraan. Vedetään ja taakse ei katsota. Katsos kun kotona äiti ja töissä siivooja siivoaa pöntön.

Ei helvetti, onko tosiaan niin vaikea vilkaista taakseen ja huuhtaista pöntön reunat käsisuihkulla ja uusi veto tarvittaessa? Mutta ei, toi ei kuulu tohtorin työnkuvaan. Vituttaa käydä miesten veskissä. Ajoitan veskikäynnit siihen kun siivoojat ovat tehneet ikävän velvollisutensa, meidän kerroksessa 13:00 jälkeen. Aamupäivästä miesten veskit ovat kammottavassa kunnossa. Terveiset it työntekijältä Tiedolta.

Olen esittäny, että uusien työn tekijöiden perehdytykseen lisätään tunnin osio vessa etiketistä. Mutta ei mene läpi, joku kuravatsa karsii sen jo ennen ehdotuksen käsittelyä.

Ja mitä baarien vessoihin tulee, niin miesten puolella on syytä olla paksusti kumitetut kävelykengät jalassa, tyylikkäissä käsintehdyissä merkkijalkineissa lattialla lainehtiva kusi kastelee jalkineiden nahkapohjat ja sukat.

Jos nainen olisin, en olisi vaatimassa yhteisveskejä.

Vierailija
59/64 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:43"]

Minä oon siivonnut miesten vessoja ja naisten vessoja, yleisiä siis. Miesten vessat ovat ihan hirveitä!! Kengät tarttuu lattiaan ku kusevat lattialle. Seinät piti aina pyyhkiä myös, koska kusivat seiniin asti!!

En ikinä, ikinä mene sellaiseen yleiseen vessaan, jotka on myös miehille tarkoitettu. Ei siellä voisi istua. Meillä kotona miehet myös istuvat pytylle, se on wc-istuin, seisaaltaan kuseminen on joku ihme metsäläinen tapa. Pitää ne paskatkin vääntää istualtaan.

[/quote]

Ja entä ne runkkumällien valumat miesten veskin sisäovissa? Joillain alfauroksilla on tarve merkata oma reviiri tällä tavalla. Toiset taas kaivaa paskoessaan räkäklönttejä nenästä ja merkkaa paikan ripustamalla niitä joka puolelle veskiä. Aina veskiä siivotessa mietin, että ei ihme, että ovat sinkkuja. Korkeasti koulutettujen toimistotyöläisten työpaikalla siivoan. olen heille kuin ilmaa, tuskin vaivautuvat peresttään siirtämään kun siivoan työpisteen, tervehdyksestä puhumattakaan. Pari ihanaa poikkeusta on, mutta heillä onkin sormus sormessa...

Vierailija
60/64 |
17.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että työpaikalleni tulisi yhteisvessat siten, että vessahuone on iso huone, jossa väliseinillä erotettuja koppeja, niin en kyllä haluaisi asioida siellä miespuoleisten työkavereiden aikana. En haluaisi lorotella, paukutella tai plumpsautella menemään heidän aikanaan, karisisi siinä minulla viimeinenkin naisellisuuden ripe. Alkaisi energiaa kulumaan siihen,että kyttäisi, milloin vessa on kokonaan tyhjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän