Te, jotka ette asu Helsingissä: tulette junalla Hgin rautatieasemalle. Mikä fiilis?
Kotoisa? Vai tuleeko olo, että pitää päästä äkkiä pois? Minne? Jne.
Eli millaisella mielellä saavutte Helsinkiin?
Kommentit (123)
En minäkään tänne tykkää palata landelta perheen luota vaikka yli 10v pk-seudulla asunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina huvittaa se, miten isona sitynä paikalliset pitävät stadia ja käyttäytyvätkin sen mukaan. :D
Te maalaisethan tätä pidätte isona sitynä kun kerran noin pelottaa jopa rautatieasema. Tietäisitte vain miten naurettavalta se kuulostaa. Itse menen siitä läpi pari kertaa viikossa, ei tunnu missään.
Ai ei tunnu missään, no ei kai noin urbaanille sankarille tunnukaan. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rautatieasema on törkyinen ja ahdistava. Aina joku remontti menossa. Asemalta äkkiä pois.
Olen asunut Helsingissä ja Espoossa 30 vuotta, ja nyt viimeiset 10 vuotta muualla. Asuessani siellä olin ihan tyytyväinen. Nyt kun käyn Helsingissä, ärsyttää likaisuus, roskaisuus, ahtaus ja rumuus. En tiedä kumpi on muuttunut, minä vai kaupunki.
Sinä varmaan. Koska minä helsinkiläisenä muistan kuin ankea paikka assa oli joskus 70-luvulla vielä.
Mutta mitäs faktoista kunhan rääsisti pääsee propagoimaan omaa sanomaansa, eikö totta?
Rasistista on olettaa, että ahtaudella, likaisuudella, roskaisuudella ja rumuudella viitataan ihmisten ihonväriin.
Vierailija kirjoitti:
Välillä mietin että luuleeko jotkut oikeasti että Helsinki on pelkkä rautatieasema, Mannerheimintie ja Stokka.
Helsinki kun sattumalta jatkuu siitä reilu kymmenen kilometriä pohjoiseen,itään,länteen ja kilometrejä eteläänkin
Tiedetään. Sitä kautta vaan usein lähdetään niihin eri suuntiin.
Kotoisa olo. Käyn Helsingissä säännöllisesti ja minulla paikkaan liittyy mukavia muistoja ja mielikuvia.
En tule, koska en halua sitä fiilistä. Saman fiiliksen kun saisi maan rajoille, niin tulijat loppuisivat. Trumpin muurikin olisi tarpeeton.
Ahdistaa ja toivoo pääsevänsä pian pois. Ehkä vähän jännittääkin, että osaako suunnistaa, minne on tarkoitus. Onneksi ei tarvitse käydä usein.
Muutamia vuosia sitten täytyi mennä lasten kanssa Kauppatorilta Linnanmäelle. Koin ratikan hankalaksi ja päädyin, että kävelemme rautatieasemalle ja otamme siitä taksin. Virhe. Ensin joku tumma kuljettaja tarjosi meille kyytiä, epäröin hieman, kun olin kuullut, että siellä liikkuu myös epäluotettavia kuskeja ja halusin jotenkin varmistua, että pääsemme turvalliseen kyytiin. Emme siis heti nousseet kyytiin ja se kuski häipyi puhumaan toiselle kuskille, joka sitten vinkkasi meidät autolleen. Toinen kuski näytti luotettavalta, joskin iäkkäältä ja matkalla puhuikin olevansa eläkkeellä. Vaikutti, kuin olisi ollut vähän humalassa ja vei meidät Lintsille jotain extrapitkää reittiä. Osaako joku Helsingin takseja käyttävä arvella, mitä tuossa tapahtui? Olivatko nämä kuskit ihan virallisia?
Muutin pois vuonna 2018 pienempään kaupunkiin.
Viimeksi kesällä kun kävin, jäi asemalta mielikuva likaisuudesta ja mikä armoton määrä päihdeongelmaisia! Surullinen olo. Kiire, juoksevat ja törmäilevät haahuilevat ihmiset. Ajattelin, että onneksi lähdin.
Toisaalta tuli myös koti-ikävä. Ristiriitaa sydämessä.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa ja toivoo pääsevänsä pian pois. Ehkä vähän jännittääkin, että osaako suunnistaa, minne on tarkoitus. Onneksi ei tarvitse käydä usein.
Muutamia vuosia sitten täytyi mennä lasten kanssa Kauppatorilta Linnanmäelle. Koin ratikan hankalaksi ja päädyin, että kävelemme rautatieasemalle ja otamme siitä taksin. Virhe. Ensin joku tumma kuljettaja tarjosi meille kyytiä, epäröin hieman, kun olin kuullut, että siellä liikkuu myös epäluotettavia kuskeja ja halusin jotenkin varmistua, että pääsemme turvalliseen kyytiin. Emme siis heti nousseet kyytiin ja se kuski häipyi puhumaan toiselle kuskille, joka sitten vinkkasi meidät autolleen. Toinen kuski näytti luotettavalta, joskin iäkkäältä ja matkalla puhuikin olevansa eläkkeellä. Vaikutti, kuin olisi ollut vähän humalassa ja vei meidät Lintsille jotain extrapitkää reittiä. Osaako joku Helsingin takseja käyttävä arvella, mitä tuossa tapahtui? Olivatko nämä kuskit ihan virallisia?
Arvelen, että olet turhan epäluuloinen ja asunut maalla liian kauan.
Säälin sekainen tunne ihmisten puolesta, jotka joutuu tuossa itäeurooppalaisessa läävässä asumaan.
Joskus keväällä tai kesällä voi olla ihan kiva tunne Helsingin keskustassa hetken ajan, mutta sitten ajatuksiin eksyy koti; omakotitalo, hehtaarien suuruinen tontti, kaunis maisema omalta terassilta ja rauha.
Ei. Ei kiinnosta elementtiläävät ja mbälinä.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun tulen täältä Espoosta niin välillä ihan pelottaa; aika paljon intensiivisiä katseita ja jopa huuteluita saa tällainen pyöreähkö blondi kun yksin liikkuu...
mulla sama kun kuljen kehä kolmosen ulkopuolella vaikka olen mies. sukujuuret ulkomailta varmaan johtuu siitä...
Paska fiilis, mutta en helsingissä asuessakaan viettänyt steissillä yhtään sen enempää aikaa mitä tarve
Vierailija kirjoitti:
10-20krt tullut käytyä viimeisen 10 vuoden aikana ja on se vaan ollut joka kerta sotkuinen paikka. On myös tullut sellainen olo, että täytyy pitää laukusta kiinni. On paljon porukkaa, jotka siellä asiattomasti vaikuttavan oleskelevan. On myös voinut käydä vain huono tuuri, mutta en ole muissa Suomen kaupungeissa enkä ulkomaillakaan ole törmännyt samanlaiseen kerjäämiseen ja nuorten porukoihin, jotka ovat huumeista sekaisin. :( Mistä se sitten kertoo, onko leikattu liikaa mt-puolen palveluista...
On niin totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun tulen täältä Espoosta niin välillä ihan pelottaa; aika paljon intensiivisiä katseita ja jopa huuteluita saa tällainen pyöreähkö blondi kun yksin liikkuu...
mulla sama kun kuljen kehä kolmosen ulkopuolella vaikka olen mies. sukujuuret ulkomailta varmaan johtuu siitä...
Tunnet väärin: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/87699c1e-335c-4902-9d68-814fb2ada94c
Sellainen eksoottinen ja innostunut. Vähän samanlainen kun matkustaessa ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
10-20krt tullut käytyä viimeisen 10 vuoden aikana ja on se vaan ollut joka kerta sotkuinen paikka. On myös tullut sellainen olo, että täytyy pitää laukusta kiinni. On paljon porukkaa, jotka siellä asiattomasti vaikuttavan oleskelevan. On myös voinut käydä vain huono tuuri, mutta en ole muissa Suomen kaupungeissa enkä ulkomaillakaan ole törmännyt samanlaiseen kerjäämiseen ja nuorten porukoihin, jotka ovat huumeista sekaisin. :( Mistä se sitten kertoo, onko leikattu liikaa mt-puolen palveluista...
puhuttiinko stadista vai lahesta?
Yleensä vessahätä. Vihaan junien vessoja joten en käytä niitä ellei ole pakko.
Mä kuljen siellä arkena päivittäin mennen tullen. Mä olen suunnittelen duunipäivää tms. järjetöntä vauhtia, etten mä siinä ehdi miljöötsekkauksia tehdä. Rautatieasema ei ole koskaan ollut kodikas, eikä sen tarvii ollakaan. :D
Mä olen yksi niistä kiirehtijöistä, joilla tuskin mitään kiirettä koskaan onkaan. Pahoittelut.
N49 vantaalta.