Te, jotka ette asu Helsingissä: tulette junalla Hgin rautatieasemalle. Mikä fiilis?
Kotoisa? Vai tuleeko olo, että pitää päästä äkkiä pois? Minne? Jne.
Eli millaisella mielellä saavutte Helsinkiin?
Kommentit (123)
Ei tunnu miltään . Asuin Helsingissä -80-90 -luvuilla.
Välillä mietin että luuleeko jotkut oikeasti että Helsinki on pelkkä rautatieasema, Mannerheimintie ja Stokka.
Helsinki kun sattumalta jatkuu siitä reilu kymmenen kilometriä pohjoiseen,itään,länteen ja kilometrejä eteläänkin
Olen 69v. Olen asunut suurimman osan elämästäni Espoossa ja Helsingissä. Viimeksi kävin rautatieasemalla v.1971, kun tulin junalla Joensuusta Helsinkiin opiskelemaan. Terveisin opettaja Lauttasaaresta.
Emma K. kirjoitti:
On kuin Mogadishun asemalle tulisi.
Äkkiä pois.
Muistaakseni Somaliassa ei ole enää yhtään toimivaa rautatietä, joten tuskin asemaakaan on 😂
Rautatieasema on törkyinen ja ahdistava. Aina joku remontti menossa. Asemalta äkkiä pois.
Olen asunut Helsingissä ja Espoossa 30 vuotta, ja nyt viimeiset 10 vuotta muualla. Asuessani siellä olin ihan tyytyväinen. Nyt kun käyn Helsingissä, ärsyttää likaisuus, roskaisuus, ahtaus ja rumuus. En tiedä kumpi on muuttunut, minä vai kaupunki.
Aina huvittaa se, miten isona sitynä paikalliset pitävät stadia ja käyttäytyvätkin sen mukaan. :D
Mistähän saisin sen huppukiikarin kolmellakympillä!
Silloin kun tulen täältä Espoosta niin välillä ihan pelottaa; aika paljon intensiivisiä katseita ja jopa huuteluita saa tällainen pyöreähkö blondi kun yksin liikkuu...
En mene Helsinkiin kun pakosta, ei oo mua varten. Jo asemalle saapuessa tulee fiilis että ompas väkeä ja vilinää. Pikkukylän kasvatti ei oo koska kotiutunut etelään ja hgin lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Aina huvittaa se, miten isona sitynä paikalliset pitävät stadia ja käyttäytyvätkin sen mukaan. :D
Te maalaisethan tätä pidätte isona sitynä kun kerran noin pelottaa jopa rautatieasema. Tietäisitte vain miten naurettavalta se kuulostaa. Itse menen siitä läpi pari kertaa viikossa, ei tunnu missään.
Kerjäläisiä. Huumeiden käyttäjiä. Taksitolpalla mustat miehet repivät käsistä taksiin.
Rautatieasemalta pääsee liikkuvia portaita alas maanalaiseen junaan jossa ei ole pehmeitä penkkejä, ei vessoja eikä ravintolavaunua 😂
Vierailija kirjoitti:
Rautatieasema on törkyinen ja ahdistava. Aina joku remontti menossa. Asemalta äkkiä pois.
Olen asunut Helsingissä ja Espoossa 30 vuotta, ja nyt viimeiset 10 vuotta muualla. Asuessani siellä olin ihan tyytyväinen. Nyt kun käyn Helsingissä, ärsyttää likaisuus, roskaisuus, ahtaus ja rumuus. En tiedä kumpi on muuttunut, minä vai kaupunki.
Sinä varmaan. Koska minä helsinkiläisenä muistan kuin ankea paikka assa oli joskus 70-luvulla vielä.
Mutta mitäs faktoista kunhan rääsisti pääsee propagoimaan omaa sanomaansa, eikö totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä varmaan. Koska minä helsinkiläisenä muistan kuin ankea paikka assa oli joskus 70-luvulla vielä.
Mutta mitäs faktoista kunhan rääsisti pääsee propagoimaan omaa sanomaansa, eikö totta?
Tuostahan puuttui rasistiset vihjailut kokonaan, toisin kuin monesta muusta kommentista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei sä oot se rahanpyytävämummo.
Rastila saa huomaa olevansa keskellä saharaa faaraoiden maassa kastamattomia kieltäjiä ja vääriä profeettoja kadut täynnä kuin Kairon kujilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei sä oot se rahanpyytävämummo.
En ole! 😁
Mutta tiedän hänet kyllä, vuosikymmeniä kulkenut asemalla ja yleensä sanoo jotain että "onks sulla euroo antaa?" Häntäkö tarkoitat??
Hyvä fiilis. Tietää, että kohta saa seksiä.
Kaaban mustalaava kivi kirjoitti:
Rastila saa huomaa olevansa keskellä saharaa faaraoiden maassa kastamattomia kieltäjiä ja vääriä profeettoja kadut täynnä kuin Kairon kujilla.
On se kiva kun sä sait nyt kaksi mun kotipaikkaa mahtumaan yhteen myyttiseen kommenttiin 😂
Varissuon liikekeskus tulee mieleen.