Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itku tuli äsken tämän tilanteen vuoksi

Vierailija
17.03.2022 |

Yrittänyt olla reipas ja tsempata itseään koko päivän, mutta alkoi ahdistaa niin, että itku tuli. Miksi elämän ennen turvallisessa suomessa piti muuttua tällaiseksi painajaiseksi?

Kommentit (322)

Vierailija
301/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestun vasta sitten kun Sale sanoo A-Studiossa, että hyvät kansalaiset, nyt on kaikkien jo syytä mennä paniikkiin.

Vierailija
302/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa ihmisyhteisössä on hauraita yksilöitä, joko psyykkisesti, fyysisesti tai molempia.

Me toimintakykyiset ja hermomme säilyttävät huolehdimme myös heistä ja tarpeen tullen puolustamme Suomea. Meillä muilla on sisua ja resilienssiä, eli psyykkistä palautumiskykyä.

Hyvää päivä kaikille Suomessa eläville!

Asetat itsesi herkempien ja vahvemmin reagoivien yläpuolelle ja tuomitset heidät "heikoiksi". Ei kuulosta kovin suojelevalta eikä puolustavalta nyt rauhan aikana. Oikeasti sisukas on sellainen, joka toimii herkkyydestään ja mahdollisista itkuistaan huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolestun vasta sitten kun Sale sanoo A-Studiossa, että hyvät kansalaiset, nyt on kaikkien jo syytä mennä paniikkiin.

Minä huolestun vasta, kun Venäjä kutsuu täällä asuvia kaksoiskansalaisiaan takaisin Venäjälle.

Vierailija
304/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en halua kuolla!

En minäkään! En todellakaan ja siksi olenkin niin ahdistunut ja pohdin miten ”pelastua”!

-Ap

Jeesus pelastaa Sinutkin. 

Vierailija
305/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä huolestun vasta, kun Venäjä kutsuu täällä asuvia kaksoiskansalaisiaan takaisin Venäjälle.

Eihän ne ny niin tee :D Venäjää ei kiinnosta omat kansalaiset oikeasti pätkääkään. Siellä porukkaa riittää uhrattavaksi. 

Vierailija
306/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne ny niin tee :D Venäjää ei kiinnosta omat kansalaiset oikeasti pätkääkään. Siellä porukkaa riittää uhrattavaksi. 

Eikä kukaan täysjärkinen Venäjälle takas menisikään kun sieltä on pois päässyt varsinkaan tällaisena aikana.

Vierailija
307/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen sopeutuu vallitsevaan tilanteeseen. Turha surra etukäteen. Ei meistä kukaan muutenkaan tiedä tulevaisuutta. Itse olen jo vanhempi nainen, mutta tosipaikan tullen jään kyllä tänne huoltojoukkoihin, tai mitä nyt olisi sitten mahdollista tehdä. Tuntisin itse petturiksi jos pakoon luikkisin.Parempi kuolla täällä rakkaassa isänmaassa. Sen verran olen tälle maalle velkaa. Raukat vain menköhöt merten taa. Oma ukkinikin ja appiukko olivat etulinjassa puolustamassa tätä maata viime sotien aikaan. Ei heilläkään ollut vaihtoehtoja.

Vierailija
308/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen joka ei ole käynyt armeijaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä typerää, mutta alkoi itkettää, kun luki, että muutama julkkis jo muuttaneet Espanjaan toistaiseksi.. joillakin on mahdollisuus lähteä turvaan.

Eli jos sota nyt syttyisi niin lähtisit ulkomaille??

Minä jäisin puolustamaan kotimaatani ja voin kuolla, mutta mielummin teen sen kun lähden häntä koipien välissä pakoon...

Yhäkään kukaan ei pääse maasta sodan syttyessä. Meillä on työvelvoite ja rajat on kiinni.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Työvelvollisuus_Suomessa

Jokainen, sukupuoleen katsomatta tekee osuutensa. Kotirintamalla tarvitaan apua muonituksessa etc.

Tyhmät odottaa siihen asti, fiksut lähtee ajoissa ja rakentaa elämänsä jo tolalleen turvallisessa paikassa ennen suurta pakolaisaaltoa.

Vierailija
309/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap. Jos yhtään lohduttaa niin vaikeista ajoista on ennenkin selviydytty.

Kannattaa ekaksi lopettaa se jatkuva uutisten seuraaminen, koska sä vain heikennät omaa kriisivalmiuttasi sillä, jos stressaat koko ajan. Kannattaa keskittyä siihen mitä VOI tehdä. Kesä tulee, laita jotain hyötykasveja pihalle tai parvekkeelle kasvamaan. Auta naapureita ja tapaa ystäviä/sukulaisia. Kuljeskele luonnossa ja nauti keväästä. Kerää varmuusvarasto ruokaa, juomavettä, lääkkeitä, taskulamppu, paristoilla toimiva radio. Tiedät ainakin että olet tehnyt voitavasi. Nyt ei ole sota (Suomessa), eikä kuolemanpelko saa estää meitä elämästä. Silloin ollaan jo hävitty.

Vierailija
310/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä kukaan täysjärkinen Venäjälle takas menisikään kun sieltä on pois päässyt varsinkaan tällaisena aikana.

Kyllä ne kutsuu, jos tarvitsevat miehiä sotimaan.

Vierailija
311/322 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä typerää, mutta alkoi itkettää, kun luki, että muutama julkkis jo muuttaneet Espanjaan toistaiseksi.. joillakin on mahdollisuus lähteä turvaan.

Minä jäisin puolustamaan kotimaatani ja voin kuolla, mutta mielummin teen sen kun lähden häntä koipien välissä pakoon...

Yhäkään kukaan ei pääse maasta sodan syttyessä. Meillä on työvelvoite ja rajat on kiinni.

Jokainen, sukupuoleen katsomatta tekee osuutensa. Kotirintamalla tarvitaan apua muonituksessa etc.

Moniin töihin vaaditaan koronapassi.

Vierailija
312/322 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät odottaa siihen asti, fiksut lähtee ajoissa ja rakentaa elämänsä jo tolalleen turvallisessa paikassa ennen suurta pakolaisaaltoa.

Niinhän täällä aina uhotaan. Joka vaalien allakin vartti kansasta aikoo nostaa kytkintä jos vaalitulos ei miellytä. Ja harva lähtee. Suomalainen on hyvä uhoamaan ja huono toteuttamaan.

Vierailija
313/322 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän täällä aina uhotaan. Joka vaalien allakin vartti kansasta aikoo nostaa kytkintä jos vaalitulos ei miellytä. Ja harva lähtee. Suomalainen on hyvä uhoamaan ja huono toteuttamaan.

Yhä vaan: kukaan ei pääse pois maasta sodan syttyessä. Meillä on kaikilla työvelvoite.

Vierailija
314/322 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhä vaan: kukaan ei pääse pois maasta sodan syttyessä. Meillä on kaikilla työvelvoite.

Tietenkin on. Tuo sankari kertoikin fiksujen lähtevän jo hyvissä ajoin ennen mahdollista sotarilaa. Ilmeisesti esimerkiksi huomenna? Jää nähtäväksi.

Vierailija
315/322 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap. Jos yhtään lohduttaa niin vaikeista ajoista on ennenkin selviydytty.

Kannattaa ekaksi lopettaa se jatkuva uutisten seuraaminen, koska sä vain heikennät omaa kriisivalmiuttasi sillä, jos stressaat koko ajan. Kannattaa keskittyä siihen mitä VOI tehdä. Kesä tulee, laita jotain hyötykasveja pihalle tai parvekkeelle kasvamaan. Auta naapureita ja tapaa ystäviä/sukulaisia. Kuljeskele luonnossa ja nauti keväästä. Kerää varmuusvarasto ruokaa, juomavettä, lääkkeitä, taskulamppu, paristoilla toimiva radio. Tiedät ainakin että olet tehnyt voitavasi. Nyt ei ole sota (Suomessa), eikä kuolemanpelko saa estää meitä elämästä. Silloin ollaan jo hävitty.

Meitä syrjäytettyä on paljon koronan takia eikä noi luettelemasi asiat onnistu. Olen työtön rokotevaatimusten takia ja moni muu. Ikävä kyllä moni tuntee koronan takia joutuneensa huonosti kohdelluksi Suomessa. Meitä vaadittiin leireille, vankilaan jne. Te jotka nyt jatkatte normaalia elämää? En voi unohtaa viime syksyn pelkoa. Kiva että sinun elämäsi on pinkkiä hattaraa,monella se ei ole.

Vierailija
316/322 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua mikään sodan alkaminen ahdista. Se mikä ahdistaa on ruuan, sähkön ja polttoaineiden kohonneet hinnat. Mitään apua on hallitukselta turha odottaa. Ostettas nyt vaan Venäjältä kuten ennenkin. Miksi täytyy suomalaiset pistää kärsimään jos joku sotii Ukrainassa

Vierailija
317/322 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen kerran siitä, kun sota Ukrainassa alkoi tunnen tänään oloni lähes normaaliksi, jonkinlaista mielenrauhaa ja jopa onnellisuutta.

Olen siitä iloinen ja minulla on hyvä olla juuri nyt ainakin. Sekin on hyvä, kun lähes tauotta on ollut kova stressi, ahdistus ja miltei paniikki mieliala. Ehkä tämä ketju auttoi. Täällä oli monia hyviä ja lohdullisia vastauksia, joista mieleni sai voimaa nousta. Ja aurinko paistaa kauniisti, on keväistä. Se luo toivoa, kevät tulee joka tapauksessa. Jokin on nyt vaikuttanut minuun hyvällä tavalla.

Nyt tunnen olevani enemmän vahvoilla. Varmasti voi tulla vielä huonompia hetkiä ja ahdistustakin, mutta nyt en keskity pelkästään pakonomaisesti lukemaan ip-lehtien ”kauhu”-uutisia vaan silmäilen otsikot, en analysoi ja panikoi joka risausta. Suhtaudun myös kriittisemmin ja hieman tympääntyneesti siihen kauhua lietsovaan tyyliin tehdä otsikoita, joista menee p-skat housuun. Sehän on tarkoituskin.

Edelleen on varautumis-suunnitelmat, mutta en mieti niitä kuumeisesti joka sekuntti. Ajattelen enemmän, että ne on sitten sitä varten jos jotain oikeasti tapahtuu, eikä niidenkään suunnitelmien toteutumisesta edes voi olla etukäteen varma, että onnistuisiko ne edes? Voihan olla, että tilanne tulisi niin nopeasti, ettei siinä ehtisi kuin ottaa reppunsa ja siirtyä jonnekin suojatilaan jos edes sitäkään.

Lopulta ajattelen, että se, mitä P päättää tehdä tai on jo päättänyt niin sille juuri minä en voi yhtään mitään. Voihan olla, että mitään pahinta ei edes Suomessa tule tapahtumaan. Toki toivon joka päivä, että sota Ukrainassa päättyisi jo. Jokainen päivä siellä on liikaa kärsimystä. Mutta tosiaan, ei voi tietää vielä miten käy? Jonkinlainen pieni luottamus elämään on kuitenkin palautunut sisälleni. Olemme matkustajia kaikki elämässä ja sitten perillä voimme nähdä millainen matkamme oli.

-Ap

Hieno kuulla että voit vähän paremmin Ap. On ollut ilo huomata että löytyy niin paljon rakastavia ihmisiä. Hienoja kommentteja on tullut, ja niistä vähemmän mukavista kommentteista ei tarvitse välittää.

Kaikkea hyvää elämääsi Ap, olet rukouksissani ❤

T. uskovainen kristitty

Kiitos sinulle uskovainen kristitty 🙏🏻♥️

Ehkäpä juuri sinun rukous on tuonut minulle uskoa ja mielenrauhaa! Minulla on ollut nyt aivan erilainen, parempi olo ♥️🥰 Ja entuudestaan tiedän, että rukoukset vaikuttavat minuun ”voimakkaasti” eli olen sellainen, johon ne löytävät hyvin perille! Minulla olikin ihan sellainen olo, että jo mietinkin, että ”onkohan joku oikeasti rukoillut minun puolesta” vai mistä tätä mielenrauhaa on näin nopeasti tullut sisälleni 🙏🏻♥️ Kiitos, että olet muistanut minua ja sinun rukous tuntuu olevan hyvin vahvaa ja ”parantavaa”. Jännä, että voi saada apua ihan itselle tuntemattoman ihmisen kautta tällä tavoin! Olen kiitollinen jos saan edelleen pysyä rukouksissa mukana ja ehkä alan taas itsekin vuosien tauon myötä rukoilemaan/jätän rukouspyynnön seurakuntaan tai muuta sellaista. Mielellään otan vastaan myös esim. linkkejä tänne sivustoille, jotka katsot hyväksi. Kunpa voisin tietää kuka olet, mutta kiitos, että olen saanut täällä apuasi 🙏🏻♥️

-Ap

Hei Ap! Ihana kuulla että voit paremmin. Rukoilun voima on todellakin niin kaunis ja voimakas.

Youtubessa löytyy paljon hyviä videoita. Jos osaat englantia niin löytyy luonnollisesti vielä enemmän.

Suosittelisin katsomaan : The commandments of Jesus 1h ja 40 min. Kaikki evankeliumit puhuttuna, minusta hieno video.

Löytyy niin paljon eri juttuja että minun täytyy pohtia mitä muuta voisin suositella. Palaan asiaan myöhemmin.

Olet rukouksissani ( edelleen😊),

toivon vain parasta elämääsi, Ap.

T. uskovainen kristitty

Vierailija
318/322 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen kerran siitä, kun sota Ukrainassa alkoi tunnen tänään oloni lähes normaaliksi, jonkinlaista mielenrauhaa ja jopa onnellisuutta.

Olen siitä iloinen ja minulla on hyvä olla juuri nyt ainakin. Sekin on hyvä, kun lähes tauotta on ollut kova stressi, ahdistus ja miltei paniikki mieliala. Ehkä tämä ketju auttoi. Täällä oli monia hyviä ja lohdullisia vastauksia, joista mieleni sai voimaa nousta. Ja aurinko paistaa kauniisti, on keväistä. Se luo toivoa, kevät tulee joka tapauksessa. Jokin on nyt vaikuttanut minuun hyvällä tavalla.

Nyt tunnen olevani enemmän vahvoilla. Varmasti voi tulla vielä huonompia hetkiä ja ahdistustakin, mutta nyt en keskity pelkästään pakonomaisesti lukemaan ip-lehtien ”kauhu”-uutisia vaan silmäilen otsikot, en analysoi ja panikoi joka risausta. Suhtaudun myös kriittisemmin ja hieman tympääntyneesti siihen kauhua lietsovaan tyyliin tehdä otsikoita, joista menee p-skat housuun. Sehän on tarkoituskin.

Edelleen on varautumis-suunnitelmat, mutta en mieti niitä kuumeisesti joka sekuntti. Ajattelen enemmän, että ne on sitten sitä varten jos jotain oikeasti tapahtuu, eikä niidenkään suunnitelmien toteutumisesta edes voi olla etukäteen varma, että onnistuisiko ne edes? Voihan olla, että tilanne tulisi niin nopeasti, ettei siinä ehtisi kuin ottaa reppunsa ja siirtyä jonnekin suojatilaan jos edes sitäkään.

Lopulta ajattelen, että se, mitä P päättää tehdä tai on jo päättänyt niin sille juuri minä en voi yhtään mitään. Voihan olla, että mitään pahinta ei edes Suomessa tule tapahtumaan. Toki toivon joka päivä, että sota Ukrainassa päättyisi jo. Jokainen päivä siellä on liikaa kärsimystä. Mutta tosiaan, ei voi tietää vielä miten käy? Jonkinlainen pieni luottamus elämään on kuitenkin palautunut sisälleni. Olemme matkustajia kaikki elämässä ja sitten perillä voimme nähdä millainen matkamme oli.

-Ap

Hieno kuulla että voit vähän paremmin Ap. On ollut ilo huomata että löytyy niin paljon rakastavia ihmisiä. Hienoja kommentteja on tullut, ja niistä vähemmän mukavista kommentteista ei tarvitse välittää.

Kaikkea hyvää elämääsi Ap, olet rukouksissani ❤

T. uskovainen kristitty

Kiitos sinulle uskovainen kristitty 🙏🏻♥️

Ehkäpä juuri sinun rukous on tuonut minulle uskoa ja mielenrauhaa! Minulla on ollut nyt aivan erilainen, parempi olo ♥️🥰 Ja entuudestaan tiedän, että rukoukset vaikuttavat minuun ”voimakkaasti” eli olen sellainen, johon ne löytävät hyvin perille! Minulla olikin ihan sellainen olo, että jo mietinkin, että ”onkohan joku oikeasti rukoillut minun puolesta” vai mistä tätä mielenrauhaa on näin nopeasti tullut sisälleni 🙏🏻♥️ Kiitos, että olet muistanut minua ja sinun rukous tuntuu olevan hyvin vahvaa ja ”parantavaa”. Jännä, että voi saada apua ihan itselle tuntemattoman ihmisen kautta tällä tavoin! Olen kiitollinen jos saan edelleen pysyä rukouksissa mukana ja ehkä alan taas itsekin vuosien tauon myötä rukoilemaan/jätän rukouspyynnön seurakuntaan tai muuta sellaista. Mielellään otan vastaan myös esim. linkkejä tänne sivustoille, jotka katsot hyväksi. Kunpa voisin tietää kuka olet, mutta kiitos, että olen saanut täällä apuasi 🙏🏻♥️

-Ap

Hei Ap! Ihana kuulla että voit paremmin. Rukoilun voima on todellakin niin kaunis ja voimakas.

Youtubessa löytyy paljon hyviä videoita. Jos osaat englantia niin löytyy luonnollisesti vielä enemmän.

Suosittelisin katsomaan : The commandments of Jesus 1h ja 40 min. Kaikki evankeliumit puhuttuna, minusta hieno video.

Löytyy niin paljon eri juttuja että minun täytyy pohtia mitä muuta voisin suositella. Palaan asiaan myöhemmin.

Olet rukouksissani ( edelleen😊),

toivon vain parasta elämääsi, Ap.

T. uskovainen kristitty

P.s. Se versio missä on rauhoittava melodia mukana on parempi! ❤

Vierailija
319/322 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua mikään sodan alkaminen ahdista. Se mikä ahdistaa on ruuan, sähkön ja polttoaineiden kohonneet hinnat. Mitään apua on hallitukselta turha odottaa. Ostettas nyt vaan Venäjältä kuten ennenkin. Miksi täytyy suomalaiset pistää kärsimään jos joku sotii Ukrainassa

Kyllä se vaan näin on. Ottaen huomioon kaikki edellieset Venäjän ja USA:n lähiaikoijen sotimiset, jotka eivät ole aiheuttaneet mitään. Juhana Vartiainen päätti antaa 350.000 euroa HKI kassasta unicefille, menee varmaan osa hallintoon tästäkäin, ja taas evättiin henkilökunnan kaikki edut ja palkkiot (paitsi ylimmän johdon). Oikeesti luuleeko joku että kiinnostaa. Mutta meidän pitää kärsiä, koska tämä on the great resetin manuskripti.

Vierailija
320/322 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se välttämättä kutsu. Ukrainassakin menee venäläiset ja ukrainalaiset samoissa pommituksissa, mikä varmaan Putlerin uuden linjan mukaan on länsimaisille mädättäjille ihan oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän