Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itku tuli äsken tämän tilanteen vuoksi

Vierailija
17.03.2022 |

Yrittänyt olla reipas ja tsempata itseään koko päivän, mutta alkoi ahdistaa niin, että itku tuli. Miksi elämän ennen turvallisessa suomessa piti muuttua tällaiseksi painajaiseksi?

Kommentit (322)

Vierailija
281/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on ihan hirveää kirjoittaa, mutta ensimmäistä kertaa elämässäni ymmärtäisin perhesurman. Parempi lähteä kaikki yhdessä rakkaiden kanssa kuin jäädä kärsimään.

Oletko aivan pimeä? Todella sairasta ajattelua.

Voisitko sinä jättää tyttäresi ja ehkä poikasikin vihollisen kidutettavaksi ja raiskattavaksi?

Pienet lapsesi itkemään hädissään kyn eivät ymmärtä mitä ympärillä tapahtuu+

Lapsesi näkemään nälkää ja janoa?

Sota on helvetin rumaa, usko pois.

Ei Suomessa ole mitään sotaa vaan Ukrainassa eikä sielläkään kukaan omia lapsiaan tapa -eri

Vierailija
282/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä koko maapallo tuhoutuu seuraavassa sodassa, aseet ovat sellaisia, vähän toista kuin viime maailmansodassa.

Jonnekin Marsiin pitäisi paeta.

Siksi ydinaseita ei tulla käyttämään. Se on todellakin kaiken elämän loppu. Hullu diktaattorikin sen tietää ja vain sen vuoksi malttaa.

Siinä menisi äitivenäjäkin. Ja Espanja...;/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä on ihan hirveää kirjoittaa, mutta ensimmäistä kertaa elämässäni ymmärtäisin perhesurman. Parempi lähteä kaikki yhdessä rakkaiden kanssa kuin jäädä kärsimään.

Voisitko sinä jättää tyttäresi ja ehkä poikasikin vihollisen kidutettavaksi ja raiskattavaksi?

Helvetin rumaa on, että oma vanhempi surmaisi lapsensa. Rumaa on, että kukaan ei pysäytä sodan aiheuttajaa!

Vierailija
284/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kyllä sairaita. Järki päähän nyt.

Vierailija
285/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä järkytyin jo viime syksynä kun alettiin puhumaan rokottamattomien leirityksistä, vankilatuomioita ja seurakuntaa myöden syyllistettiin epidemiasta. Silloin pelotti ja järkytyin vihan määrästä mitä en ole ennen kokenut. Tuntu kun koko elämä olisi keikahtanut väärin päin. Siksi en ole enää niin järkyttynyt kuin moni muu tästä sodasta. Olen elänyt jo pitkään pelossa.

Itse ihmettelen, oletteko te kaikki nukkuneet historian tunneilla?

Olen aina ollut hyvin tietoinen siitä, mitä ihminen menneinä vuosina ja vuosituhansina on tehnyt, enkä koskaan ole ajatellut, että ihmisen syvin olemus olisi siitä miksikään muuttunut. Se, mikä on koskettanut muita ihmisiä historiassa, on luonnollisesti ollut itsellänikin edessä tai näin olen aina ajatellut. Tämän vuoksi en oikein järkyty sodan mahdollisuudesta, epidemiasta tai pelkää omien lasteni kuolemaa. Ne vain ovat asioita, jotka kuuluvat olennaisena osana ihmiskunnan historiaan. Miksi oma elämäni olisi yhtään sen erilaisempaa? Miksi minä olisin ansainnut paremman, rauhaisamman tai onnellisemman elämän kuin aiemmin eläneet ihmiset?  

Vierailija
286/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten myös sinun sielunmaisemasi. Älä sinä ratko toisten ihmisten tulevaisuuksia tai elämiä! Et ole oraakkeli, etkä myöskään jumala! Jos tekee mieli kuolla, kuole keskenäsi!

Vierailija
287/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä järkytyin jo viime syksynä kun alettiin puhumaan rokottamattomien leirityksistä, vankilatuomioita ja seurakuntaa myöden syyllistettiin epidemiasta. Silloin pelotti ja järkytyin vihan määrästä mitä en ole ennen kokenut. Tuntu kun koko elämä olisi keikahtanut väärin päin. Siksi en ole enää niin järkyttynyt kuin moni muu tästä sodasta. Olen elänyt jo pitkään pelossa.

Olen aina ollut hyvin tietoinen siitä, mitä ihminen menneinä vuosina ja vuosituhansina on tehnyt, enkä koskaan ole ajatellut, että ihmisen syvin olemus olisi siitä miksikään muuttunut. Se, mikä on koskettanut muita ihmisiä historiassa, on luonnollisesti ollut itsellänikin edessä tai näin olen aina ajatellut. Tämän vuoksi en oikein järkyty sodan mahdollisuudesta, epidemiasta tai pelkää omien lasteni kuolemaa. Ne vain ovat asioita, jotka kuuluvat olennaisena osana ihmiskunnan historiaan. Miksi oma elämäni olisi yhtään sen erilaisempaa? Miksi minä olisin ansainnut paremman, rauhaisamman tai onnellisemman elämän kuin aiemmin eläneet ihmiset?  

Minua järkytti se että luulin olevani suomalainen, kuuluvani tänne. Olen normaali ihminen ja yhtäkkiä minua vihattiin ja toivottiin jopa kuolemaani. Se järkytti kun suljettiin yhteiskunnan ulkopuolelle täysin yllättäen ja haukuttiin päivittäin. Keikautti maailman väärinpäin. En kuulukaan tänne ja olen syyllinen muiden kuolemiin.

Vierailija
288/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevämpää on lähteä pois Suomesta,jos tulee sellainen tilanne.

🎶Raukat vain menköhöt merten taa🎶🎵

Vierailija
289/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkään ei näytä menevän jakeluun: Suomesta ei sodan syttyessä pääse pois. Rajat on kiinni, ja työvelvoite sukupuoleen katsomatta.

Vierailija
290/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, iloisuus ja onnellisuus vaihtui vaikeaan masikseen.

Olen tuossa mudassa tallustanut useamman vuoden, tunnen miten se pahenee, pelottaa hajoanko!

En vain jaksa.

Tunnen aivan samoin. Mutta pakko yrittää, lasten takia. Huomenna menemme Nuuksion ihailemaan kevään tuloa, sekin tuntuu nyt surulliselta, kun mietin tuhoutuuko tämäkin ihana Suomen luonto kohta. Mutta nyt kai pitää opetella elämään hetkessä.

Ihana viesti ja ihminen siellä päässä. Nauttikaa Nuuksion reissusta lasten kanssa🤗💗🌺🌷🌞

Vierailija
291/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten huoltotehtävissä sodan aikana voi rokottamaton hoitaja tehdä? Miten pommisuoja,pääseekö rokottamaton sinne?

Vierailija
292/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt on muka tapahtunut? Ei yhtään mitään. Olen yli 60 vuotta kuullut itänaapurilla pelottelua ja ydinsodalla pelottelua. Kyllä olisi elämä jäänyt elämättä, jos kaikesta olisi ruvennut ulisemaan. Jatkakaa elämäänne.

Vierailija
293/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa, viestit poistettiin, kun mainittiin, kuka on möläyttänyt, että ro ko tta mattomat pitäis pistää Sei lin saarelle. Eli sensuuri iskee taas! Mutta ei hätää, nimet ovat jo hyvässä tallessa!!!!!! Hahaa, ilmiantajapazka ja sensuroija!!!@@

Vierailija
294/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt on muka tapahtunut? Ei yhtään mitään. Olen yli 60 vuotta kuullut itänaapurilla pelottelua ja ydinsodalla pelottelua. Kyllä olisi elämä jäänyt elämättä, jos kaikesta olisi ruvennut ulisemaan. Jatkakaa elämäänne.

Näin on! Suomi on hieno, suvaitsevainen, moderni länsimaa. Rakennettu sisulla ja viisaudella. Aseistus ja armeija kunnossa.

Putin ei myöskään ensimmäisenä ole Suomeen hyökkäämässä. Baltian maat luultavasti tähtäimessä.

Vierailija
295/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä typerää, mutta alkoi itkettää, kun luki, että muutama julkkis jo muuttaneet Espanjaan toistaiseksi.. joillakin on mahdollisuus lähteä turvaan.

Eli jos sota nyt syttyisi niin lähtisit ulkomaille??

Minä jäisin puolustamaan kotimaatani ja voin kuolla, mutta mielummin teen sen kun lähden häntä koipien välissä pakoon...

Vierailija
296/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaisitko kuitenkin käydä köyttä ostamassa?

Vierailija
297/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut naiset armeijassa ohjelmaa. Me voitetaan jos vihollinenkin katsoo.

Vierailija
298/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen joka ei ole käynyt armeijaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä typerää, mutta alkoi itkettää, kun luki, että muutama julkkis jo muuttaneet Espanjaan toistaiseksi.. joillakin on mahdollisuus lähteä turvaan.

Eli jos sota nyt syttyisi niin lähtisit ulkomaille??

Minä jäisin puolustamaan kotimaatani ja voin kuolla, mutta mielummin teen sen kun lähden häntä koipien välissä pakoon...

Yhäkään kukaan ei pääse maasta sodan syttyessä. Meillä on työvelvoite ja rajat on kiinni.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Työvelvollisuus_Suomessa

Jokainen, sukupuoleen katsomatta tekee osuutensa. Kotirintamalla tarvitaan apua muonituksessa etc.

Vierailija
299/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua järkytti se että luulin olevani suomalainen, kuuluvani tänne. Olen normaali ihminen ja yhtäkkiä minua vihattiin ja toivottiin jopa kuolemaani. Se järkytti kun suljettiin yhteiskunnan ulkopuolelle täysin yllättäen ja haukuttiin päivittäin. Keikautti maailman väärinpäin. En kuulukaan tänne ja olen syyllinen muiden kuolemiin.

Ihmisten yhteiskunta on vain hyväksikäytön verkosto. Niin kauan kuin sinusta on hyötyä muille ja olet samaa mieltä enemmistön kanssa, olet arvostettu ja hyväksytty. Jos sinusta ei ole hyötyä enää yhteisöllesi tai olet "vaaraksi" sille, menetät merkityksesi. Ei tässä ole mitään uutta tai ihmeellistä, näin ihminen on aina toiminut. 

Se tuntuu toki pahalle, mutta totuus on, että ihmisten toiminta lähtee aina ensisijaisesti oman edun tavoittelusta. Välillä voi olla hyödyksi pitää huolta tai ajatella muitakin, mutta tämä toiminta on lopulta sekin oman edun tavoittelua. Historia kyllä näyttää, että ihminen osaa jakaa ajattelunsa tarpeen tullen hyvin vahvasti "me" ja "te" ajatteluun. Jos vaikka ajatellaan Ukrainan sotaa, niin siinä on vastakkain hyvä länsi ja paha itä, vaikka todellisuudessa ihmisten tunteet, elämä ja sisin on samanlainen ympäri maailmaa. Me vain haluamme erotella ihmisiä, koska se saa oman olon tuntumaan paremmalle. 

Vierailija
300/322 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi