Mitä tehdä, kun 19-vuotias haluaa muuttaa omilleen?
Mielestäni aivan liian nuori. Tyttö väittää, että suurin osa muuttaa sen ikäisenä. Pitäisikö uskoa?
Kommentit (18)
...? Erittäin normaali ikä muuttaa pois kotoa Suomessa.
Mun poika muutti juuri itsekseen ja on 19-v
Kysyä koska hän tarvitsee muuttoapua.
Iso osa muuttaa sen ikäisenä, yleensä viimeistään siinä parinkympin kulmilla. Se mitä pitäisi tehdä on kannustaa, mutta muistaa myös kertoa että sitten on vastuuta hieman erilailla.
Minustakin vasta noin 20-22 -vuotias on valmis muuttamaan omilleen. Joo, ja tähän joku p-provo tietty laittaa, että mullapa oli lapsetkin tuolloin. Jeo, kyllähän lapsetkin saa lapsia. Paraguayssa juuri yksi 11-vuotias synnytti.
Varmaan kannattaa jonkinlaisia laatikoita varata pakkaamiseen.
No mä sain 18-vuotiaana (lukiossa) lapsen ja asuin ihan vanhempieni kotona.
Minä muutin 19-vuotiaana Lontooseen.
Taasko tämä sama aloitus? Olisko hoito mitään?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 23:04"]
Iso osa muuttaa sen ikäisenä, yleensä viimeistään siinä parinkympin kulmilla. Se mitä pitäisi tehdä on kannustaa, mutta muistaa myös kertoa että sitten on vastuuta hieman erilailla.
[/quote]
Saa olla aika pihalla jos ei tuossa iässä tajua, että omassa kodissa on vastuuta enemmän kuin vanhempien luona asuessa.
Naiset muuttavat omilleen keskimäärin 19-vuotiaana Suomessa, miehet hieman myöhemmin. Ihan sopiva ikä, monen tuossa vaiheessa pakkokin muuttaa opintojen tai työpaikan perässä.
Olemme elättäneet avokkini kanssa itsemme siitä lähtien kun minä oli 19 ja hän 18. Luonnollisesti sossun luukulla ei ole tarvinnut käydä vaikkakin palkan lisäksi olemme saaneet opintotukia.
Koitapa etsiä sille 32-34-vuotias poikaystävä jonka kanssa muuttaa saman katon alle, ja nukkumaan yöt saman peiton alle ;)
Aloittaa aiheesta aina uusi ketju tänne kun edelliseen ei enää kommentoida. TSSEEMPPiiiäääää hei.
Mikähän ikis-tädillä napsahtanut ? Vuodesta toiseen 19v.-lapsi?
Eikös ne nuoret pääse ylioppilaaksi 19 vuotiaana ja lähde opiskelemaan?