Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison mt-ongelmat

Vierailija
24.08.2015 |

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 22:37"]

Ei ihan kipeenä mutta kun ex sai masennuksen niin itse en voinut jäädä suhteeseen kun söi omaa jaksamista. Kuormitti liikaa kun ei ollut parisuhdetta ollenkaa eikä hän pystynyt ajattelemaan muita kuin itseään ja rypi milloin itse säälissä ja milloin kiukutteli. Eikä suostunut hakemaan apua tai ottamaan sitä vastaan. En halunnut hoitosuhdetta vaikka rakastinkin häntä mutta minun on hyvin vaikea ymmärtää masentuneita ihmisiä. Se on jokin kummallinen tila elävän ja kuolleen välillä mikä vaan on siinä. Syöpä potilaat sentään paranevat tai kuolevat. Masentunut ei. Ellei tuhoa itseään. Jos olisi ottanut apua vastaan niin kenties olisin jäänyt, mutta nyt oli ajateltava myös omaa ja lapsen etua. Ehkä minun olisi pitänyt reagoida aikaisemmin ja hoitaa meidät perheneuvolaan. Ehkä minun olisi pitänyt hakea itselleni apua jaksamiseen. Yhä rakastan häntä mutta tuntuu että on liian myöhäistä jatkaa tai aloittaa alusta. Hän tuskin edes huolisi minua enää kun hylkäsin noin. Tämä viesti on ensimmäinen kerta elämässäni kun avaudun asiasta ja vaikka siitä on vuosia niin kaipaan häntä. Voimia ap. Flunssa menee ohi mutta rakkauden ei pitäisi olla niin heppoinen asia että se katoaa saati voi unohtaa. Anna sille kanakeittoa ja haleja niin tietää että hänestä välitetään. Exällä oli myös kovia flunssa kierteitä. Voisiko ne vaikuttaa mt-ongelmien syntymiseen?

[/quote]

Itselläni masennuksen ja paniikkihäiriön voittaneena tuli huono olo tästä viestistä. En olisi itse pärjännyt ilman mieheni tukea.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään tarvitse uhrata elämäänsä jonkun toisen mielenterveysongelmien takia. Ihmettelen myös miten jotkut varta vasten hankkivat pääsairaan kumppanin.

Vierailija
42/47 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 23:07"]

2 jatkaa, että tosiaan ärsyttävää, että Suomessa ei pakkolääjitä ja pakkohoideta. Kaverini on liian harhoissaan uskaltaakseen ottaa hoitoa vastaan.

[/quote]

Suomessa on pakkohoito potilaille jotka ovat vaarallisia itselleen tai muille. Psykoosipotilas kuuluu suljetulle osastolle. Soita vaikka ambulanssi hakemaan kaverisi hoitoon, jos äiti ei sitä pysty tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 23:14"]

Ei kenenkään tarvitse uhrata elämäänsä jonkun toisen mielenterveysongelmien takia. Ihmettelen myös miten jotkut varta vasten hankkivat pääsairaan kumppanin.

[/quote]

Sairaus voi olla piilossa, poistua väliaikaisesti tai puhjeta vasta myöhemmin. Vauva aika on raskasta ja unen puute jo yksinään vaikuttaa mieleen.

Vierailija
44/47 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 23:09"]

Itse olen mt-omgelmainen ja ymmärtäisin kyllä, jos puolisoni jättäisi minut. Olen varmasti voimia vievä.

[/quote]

Oletko hakenut apua tai vastaan ottanut sitä tarjottaessa? Vai kitisetkö vaa?

Vierailija
45/47 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 23:09"]

Itse olen mt-omgelmainen ja ymmärtäisin kyllä, jos puolisoni jättäisi minut. Olen varmasti voimia vievä.

[/quote]

Oletko hakenut apua tai vastaan ottanut sitä tarjottaessa? Vai kitisetkö vaa?
[/quote]
Olen hakenut apua ja ottanutkin sitä vastaan. Kitisen myös. Ei se avun saaminen ole mikään taikakonsti.

Vierailija
46/47 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas: ei pakkolääkitä. Pakkohoitolähetteellä meni sairaalaan kyllä. Nyt kotona ja ei.lääkettä ei hoitokäyntejä. Sekaisin on. Täysin sekaisin. Ei.ole.poistunut äitinsä luota kuukausiin.

Vierailija
47/47 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 23:36"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 23:33"][quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 23:09"] Itse olen mt-omgelmainen ja ymmärtäisin kyllä, jos puolisoni jättäisi minut. Olen varmasti voimia vievä. [/quote]   Oletko hakenut apua tai vastaan ottanut sitä tarjottaessa? Vai kitisetkö vaa? [/quote] Olen hakenut apua ja ottanutkin sitä vastaan. Kitisen myös. Ei se avun saaminen ole mikään taikakonsti.

[/quote]

Sentään sit yrität tehdä asialle jotain. Voimia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi