"Miksi meikkaat? Mikä järki? Älä meikkaa, parempi ilman."
Näin tokaisi veljeni, kun oltiin extempore lähdössä pubiin ja kerroin ehostautumisessa menevän noin 20 minuuttia.
Siinä hän sitten seisoi kalja kädessä kylppärin ovella ja taivasteli meikkaamisen ihmeellisyyttä. Koitin iskostaa hänen päähänsä ettei sano noin ainakaan kellekään tuntemattomalle naiselle ikinä. Varsinkaan jos tarkoitus on päästä tekemään lähempää tuttavuutta.
Mikä saa jotkut miehet luulemaan että meikkaaminen on jotain jonka nainen suorittaa miellyttääkseen miehiä/jotain tiettyä miestä, ja että mies voi sitten halutessaan olla se vapahtajajumala joka päästää naisen tästä hirvittävästä velvollisuuden ikeestä? Kuvittelikohan veljeni että meikkaan koska olen lähdössä juuri hänen kanssaan kaljalle?
Eikä veljeni siis ole ainut jolta olen samanlaisen aivopierun kuullut. Nyt miehet korvat hörölle ja keskittymisnappula pohjaan:
Olet nätimpi ilman meikkiä ei ole kohteliaisuus. Ehkä sen tarkoitus on olla kehu, mutta sitä ei halua kuulla yksikään nainen joka on käyttänyt määrän x aikaa meikkaamiseen ja muuhun ehostautumiseen. Nainen baarissa ei ole meikannut sinua varten, mutta hän on nähnyt enemmän tai vähemmän vaivaa ulkonäkönsä eteen lähtiessään ihmisten ilmoille. Jos aidosti haluat meikittömän naisen, mene sen naisen luokse joka ei meikkaa. Muuten kuulostat lähinnä kontrolloivalta törpöltä.
Tästä päästäänkin seuraavaan aihetta sivuavaan ilmiöön; kun tällainen mies sitten etsii baarista sen mielestään meikittömän naisen, naisella todennäköisesti kuitenkin on meikkiä kasvoissaan. Ehkä useampaakin sorttia. Olin itse kerran käyttänyt meikkaamiseen aikaa tunnin, ja jossain ravintolassa tuli random mies kertomaan miten mukavaa on nähdä nainen joka ei puunaa itseään ulos lähtiessään. Haista kuules risto huilu. :D
Muilla samanlaisia kokemuksia miehistä, jotka luulevat olevansa oikeutettuja kertomaan mitä naisen pitää/ei pidä omalle naamalleen tehdä?
Kommentit (297)
Erinomaisia yleistyksiä, joihin pohjautuu aloittajan kanta melko voimakkaasti. Tiesitkö, että ylläpidät noita stereotyyppisiä käsityksiä jakamalla niitä eteenpäin ja keskustelemalla siltä pohjalta että ne pätis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli taas sama juttu. Totuutta ei saa kertoa naiselle.
Kyllä, aina ei tarvitse sanoa sitä totuutta. Ihan normaalia, toiset huomioon ottavaa käytöstä.
Et oo varmaan kauhean suosittu naisten keskuudessa?
"MUTTA KUN MUN ON SAATAVA SANOA TOTUUS!" :D
Ja tuollainen huutava draamaqueen on erittäin suosittu miesten keskuudessa ;)
Niin minähän tuossa kommentissa huusin :D Eikä toi totuudentorvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsetunto kuntoon, siitä se lähtee. Yksikään nainen jonka tunnen ja kenellä on itsetunto kunnossa. Ei meikkaa. Ja kyllä on parempi. Meikki saa jopa hyvänäköisen naisen vastenmielisen näköiseksi.
Minä olen vastenmielisen näköinen ilman meikkiä koska mulla on huono arpinen iho.
Ei ole kiva kun ihmiset tuijottaa.
Tämä, minulla oli aikaisemmin isoja finnejä naamassa, meikkasin ne piiloon jotta sain olla huomaamaton. Ellen meikannut minua tuijotettiin.
Ei se meikkaaminen ole aina huomionhakuisuutta, joskus sen avulla saa olla vain normaali ja huomaamaton, harmaata massaa.
Nykyisin en enää tarvitse finnejä peitellä ja pelkkä ripsiväri usein riittää, tahdon edelleen olla huomaamaton.
Meikkaamattomat naiset ovat monien miesten silmissä rumia, huomaamattomia harmaita hiirulaisia. Ne samat miehet ihailevat huoliteltuja ja naisellisia virolaisia naisia. Mutta miksi niin harvat miehet meikkaavat?
(Käytän itse vain ripsiväriä ja kajalia, koska on niin paksulinssiset silmälasit päässä, mutta voin olla käyttämättäkin - eikä kukaan ehkä huomaisi mitään.)
Miksi meikkaat ja mikä järki on kuitenkin ihan kohtuullisen ok kysymyksiä, varsinkin kysyttynä omalta siskolta. Vastasitko hänelle näihin kysymyksiin?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse totuudesta, vaan sinun mielipiteestäsi, ja se taas ei kiinnosta naisia.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla taisi mennä vähän pasmat sekaisin. Olit vissiin ajatellut, että tulet kauniimmaksi meikattuasi. Nyt veli ”kehtasi” sanoa mielipiteensä. Miksei sitä voisi ottaa kehuna? Jättää vaikka meikkaamatta seuraavan kerran, kun lähdet baariin? Testata mitä tapahtuu.
No niinpä, kehuhan tuo oli. Paljon pahempi jos sanoisi, että näytät paremmalta maalatulla naamalla kuin sillä, mihin olet syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku suuttuu siitä, että hänelle sanoo, että parempi ilman meikkiä (tai lähes ilman meikkiä)? Senkö takia, että on epäkohteliasta sanoa totuus? Koetaanko, että arvostellaan ammattitaidotonta meikkaamista? Onhan ylimeikkaus tosi halvan näköistä.
Mitäs jos lapsi sanoo, että parempi meikittä? Vastataanko, että "kaikkea ei saa sanoa ääneen"? Lapsihan ei pyri kontrolloimaan.
Esitän sinulle saman kysymyksen kuin toiselle kommentoijalle aiemmin:
Miksi kuvittelet sinun mielipiteesi jonkun ihmisen ulkonäöstä olevan totuus?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla taisi mennä vähän pasmat sekaisin. Olit vissiin ajatellut, että tulet kauniimmaksi meikattuasi. Nyt veli ”kehtasi” sanoa mielipiteensä. Miksei sitä voisi ottaa kehuna? Jättää vaikka meikkaamatta seuraavan kerran, kun lähdet baariin? Testata mitä tapahtuu.
En tiedä tulenko meikattuani kauniimmaksi, mutta tulen omaan silmääni miellyttävämmän näköiseksi. Siksi tuntuu käsittämättömältä, että joku toinen kuvittelee voivansa sanella mitä naamalleni teen tai en tee. Ja kuvittelee vielä sen olevan jollain tapaa positiivinen asia, kehu.
Ap
Veljesi halusi vaan päästä nopeasti baariin naisia iskemään, siksi sanoi noin, ei sitä sun meikkaaminen tai meikkaamattomuus oikeesti kiinnosta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se niin on että moni nainen ON paljon kauniimpi ilman meikkiä. Mutta suurin osa ei todellakaan ole joten ihan rauhassa saavat meikata.
Joskus olen itsekin ollut sitä mieltä että muutama nainen on ollut nätimpi ilman meikkiä. Johtuu siitä etteivät osaa laittaa meikkiä vaan se heidän meikkinsä on todella suttuista, silloin tietenkin ovat paremman näköisiä ilman sitä suttumeikkiä.
Suttuinen ja epäsopiva meikki on eri asia, mutta oon sitä mieltä että kukaan nainen ei oo kauniimpi ilman meikkiä kuin hillityllä ja sopivalla meikillä. N43
No sepä se kun en ikinä nähnyt heitä sopivalla ja hillityllä meikillä. Olivat kyllä kauniita naisia ilman meikkiäkin, suttumeikki rumensi heitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse ap asettaa vastakkain raskasta kasvojen tälläystä, kokonaan meikittömyyttä vastaan.
Etenkin hyvin vaalea nainen saattaa näyttää valjulta ja jopa kurjalta, ellei hänellä ole ripsissä ja kulmakarvoissa väriä ollenkaan.
Pieni määrä huulipunaakin näyttää piristivältä.
Mutta sellaista meikkiarsenaalia, joka naisilla nykyisin on, ei ainoakaan naisihminen tarvitse.
Kun pitää olla kaikkeen erikseen pohjustusvoiteet ja monet muut tökötit.Eipä sitten kumma, että valittavat jottei rahat riitä mihinkään. Mihin ihmeeseen tarvitsee jonkun meikinpohjustusvoiteen, sitten meikkivoiteen, meikinkiinnitysvoiteen ja vielä puuterit päälle.
Ja samat silmissä ja huulissa. Joillakin naisilla myös rajaukset silmissä jopa rumentavat silmiä.
Kelpas ne naiset ennekin meille miehille, vaikka tuollaista moskaa ollut naama täynnä.Ja kelpaa vielä tänäkin päivänä. Jokainen ymmärtää pienen ehostuksen, mutta sotamaalauksia ovat jopa kauheaa kateltavaa.
Ja entäs kun se meikki poistetaan: Mitä siitä naisen pärstästä jää jäljelle?
Mitä jos se nainen en meikkaakaan kelvatakseen miehille? Tuliko tällainen edes mieleesi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsetunto kuntoon, siitä se lähtee. Yksikään nainen jonka tunnen ja kenellä on itsetunto kunnossa. Ei meikkaa. Ja kyllä on parempi. Meikki saa jopa hyvänäköisen naisen vastenmielisen näköiseksi.
Minä olen vastenmielisen näköinen ilman meikkiä koska mulla on huono arpinen iho.
Ei ole kiva kun ihmiset tuijottaa.Tämä, minulla oli aikaisemmin isoja finnejä naamassa, meikkasin ne piiloon jotta sain olla huomaamaton. Ellen meikannut minua tuijotettiin.
Ei se meikkaaminen ole aina huomionhakuisuutta, joskus sen avulla saa olla vain normaali ja huomaamaton, harmaata massaa.
Nykyisin en enää tarvitse finnejä peitellä ja pelkkä ripsiväri usein riittää, tahdon edelleen olla huomaamaton.
Minulla ei ole enää finnejä vaan koko kasvot on täynnä arpia ja kuoppia. Erityisesti suun seutu on todella arpinen ja siinä on myös herpeksen jättämiä isoja arpilaikkuja.
Koko naama on täynnä laajentuneita ihohuokosia jotka näkyvät mustina pisteinä.
Lisäksi ihon väri on kellertävän ja likaisen ruskean sekoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, aina ei tarvitse sanoa sitä totuutta. Ihan normaalia, toiset huomioon ottavaa käytöstä.
Et oo varmaan kauhean suosittu naisten keskuudessa?
"MUTTA KUN MUN ON SAATAVA SANOA TOTUUS!" :D
Mistähän sinä tuonkin taas väänsit?
Ei ole ollut ongelmia naisten kanssa, koska tiedän tuon säännön. Jos nainen kysyy jotain ulkonäköönsä liittyvää, niin pitää aina vastata sen mukaan mitä olettaa hänen kuulevan. Helppoa.
Hyvä jos asia on tiedossa, ei siltä kuulostanut Hämmentävää, että tarvitsee silti kummastella näin itsestäänselvää asiaa.
Olisiko maailma sitten parempi jos aina puhuttaisiin totta?
"Hyi ootpas sä paisunut viimenäkemältä!"
"Sulle ei kyll yhtään sovi toi vihreä paita"
"Mikä sokea kampaaja sun tukan on laittanut? Ihan kun joku eläin olisi kuollut sun päähän!"
Olisko maailma sitten hyvä kun kaikki sanoisi "totuuden" eli sen mitä sylki suuhun tuo?
Ja taas pitää vääntää asia yli. Nuo esimerkkisi ovat erittäin huonosti ilmaistuja.
Painonnousu ei kuulu kennellekkään ja siitä ei pidä mitään edes mainita. Paidan väristä voi sanoa, että ehkä joku toinen väri sopisi paremmin. Kampausta voi kommentoida neutraalimminkin, jos sille nyt edes mitään tarvetta olisi.
Mutta jos nainen kysyy: "näyttääkö mun takapuoli isolta näissä housuissa", niin aika kieli keskellä saa vastata. "Joo" ei ole hyvä vaihtoehto, vaikka se pitäisikin paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä tulenko meikattuani kauniimmaksi, mutta tulen omaan silmääni miellyttävämmän näköiseksi. Siksi tuntuu käsittämättömältä, että joku toinen kuvittelee voivansa sanella mitä naamalleni teen tai en tee. Ja kuvittelee vielä sen olevan jollain tapaa positiivinen asia, kehu.
Ap
No veljesi ei pitänyt meikatusta naamastasi. Piste. Ja varmasti moni muukin ihminen on hänen kanssaan samaa mieltä. Ja jotkut pitävät varmasti myös meikkinaamastasi. Deal with it.
Vierailija kirjoitti:
Miksi meikkaat ja mikä järki on kuitenkin ihan kohtuullisen ok kysymyksiä, varsinkin kysyttynä omalta siskolta. Vastasitko hänelle näihin kysymyksiin?
Vastasin. Toivottavasti vastaukset valaisivat hänen elämäänsä. Kyse ei nyt tietenkään ollut vain näistä kysymyksistä, mutta sen varmasti osasit aloituksestakin lukea. Ja otsikosta.
Ap
Meikkaaminen on ihana harrastus. Tyyliini ei tosin kuulu kovin vahva ehostus arkisin enkä esim. salille meikkaa ollenkaan. Kiva on kuitenkin katsella arjessa myös erilaisia meikkaustyylejä ja juhliin laitan itsekin voimakkaamman meikin. Tietysti olisi hyvä edes vähän osata meikata, jos meikkiä käyttää mutta sitäkin voi onneksi opetella ja omaa tyyliään tulee joskus vähän haettua ennen luin sen löytää.
Itse ajattelen niin ettei kyse ole siitä miten näytän muiden silmissä parhaimmalta vaan mikä tuo persoonaani esille ja sopii mielestäni tyyliini. Kampaaja esim. sanoi joku aika sitten, että minulle sopisi vaaleammat hiukset. En kuitenkaan osaa nähdä itseäni vaaleatukkaisena, joten en aio vaalentaa hiuksiani. Ei minulle ole niin tärkeää näyttää mahdollisimman kauniilta, vaan omalta itseltäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse totuudesta, vaan sinun mielipiteestäsi, ja se taas ei kiinnosta naisia.
Miksi he sitten kyselevät sitä?
Ja mikä on oikea vastaus, jos nainen kysyy: "näytänkö minä tässä paidassa lihavalta?". Rehellinen vastaus olisi kyllä, mutta mikä on oikea vastaus tuohon?
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat aika aggressiiviselta. Ehkä just sä meikkaat ainoastaan itseäsi varten ja meikkaat myös jos oot koko päivän yksin kotona tapaamatta ketään, mutta kyllä ainakin itse meikkaan kun menen tapaamaan muita ihmisiä. Ja sinkkuna jos meni johonkin missä halusi kiinnostavia miehiä tavata niin todellakin merkkasin ja laitoin itseäni kauniiksi. Yksin jos oon kotona etätyöpäivänä en todellakaan meikkaa.
Enkä vetäisi kilareita jos joku läheinen sanoisi noin että oon kauniimpi ilman meikkiä, kohteliaisuushan se kuitenkin on. Riippuu tietty miten sanoo, jos jankkaa ja yrittää tosissaan saada mua lopettaa meikkaamisen niin voisin vähän tiukemmin sanoa että en lopeta ja se on mun oma asia.
Hahaha! Että voi olla tyypillistä tekstiä. Heti kun nainen kyseenalaistaa miesten käytöstä tai ylipäätään on suorapuheinen, se on AGGRESSIIVISUUTTA. Että mua huvittaa tämä läpinäkyvä, teennäinen miesten nuoleskelu. On niin sisäistetty se naisen rooli tässä yhteiskunnassa että ei voi kuvitella edes että voisi olla jotain muuta.
Puhuin myös random tyypeistä kapakassa, mutta et varmaankaan lukenut koko aloitusta.
Ap