Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyö suositus loppui, palasitko konttorille?

Vierailija
17.03.2022 |

Meillä käytössä hybridimalli, joka on sellainen, että alkuun vain pari kertaa kuussa pitää mennä konttorille (ehkä myöhemmin pitää käydä useammin konttorilla). Enkä ymmärrä miksi, kun saman työn voi tehdä etänä, konttori päiviä ei saa myöskään itse päättää. Laitoin uuden työhakemuksen sellaiseen työpaikkaan jossa 100% etätyö. Eikä näillä bensan hinnoilla kiinnosta ajaa töihin, jonne matkaa 70 km suunta. Ei mitään järkeä. Ymmärrän sen, ettei kaikkea työtä voi tehdä kotona kuten kaupanmyyjät, mutta että jotain puhelintyötä voi tehdä etänä, niin miksei sitä saa tehdä, kyttäyksen takia?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hybridinä 2-3 pv viikossa

Vierailija
2/43 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut konttorilla kesästä lähtien. Tosin ei täällä paljon muita käykään, yksi työkaveri minun lisäkseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyöt jatkuvat normaaliin tapaan, mikäli itse niin haluaa. Aion käväistä töissä, kun meillä on infotilaisuus, jossa toivotaan läsnäoloa. Sen jälkeen jatkan etänä kuten olen tehnyt 2 vuotta.

Vierailija
4/43 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mitä mää siellä :D

Vierailija
5/43 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaksi vuotta etänä. Viimeisen puolen vuoden aikana olen piipahtanut toimistolla muutaman tunnin noin kerran viikossa. Aion jatkaa näin toistaiseksi. Toimisto tuo vain vähän lisäarvoa työhöni, lähinnä käy siellä silloin, jos pitää tulostaa isoja määriä materiaalia tai olen sopinut nimenomaan, että nähdään jonkun työkaverin kanssa kasvokkain. Työnantajalle on ihan sama, missä työni teen, kunhan teen. 

Vierailija
6/43 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Meillä on töissä koronaa enemmän kuin koskaan. 

Vierailija
7/43 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työmatka on 240km suuntaansa ja siellä on oltava 2-3pv VIIKOSSA, eli ajelen ees taas ja välillä olen tutulla yötä. En ap sinuna valittaisi jos 2-3 pv kuukaudessa lähityötä

Vierailija
8/43 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en palannut ja nyt tuli muistutus kuukauden jälkeen, että pitäisi palata sinne toimistolle. 

Sanoin, että ensi viikolla nähdään. 

Vierailija
9/43 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuoden lopulla tuli määräys, että pitäisi "johtamisen mahdollistamiseksi" käydä kerran viikossa konttorilla. Sitten tuli taas etätyöpakko, joten en ehtinyt käydä kertaakaan.

Olen edelleen 100 % etätöissä. Tulen konttorille, jos sille on joku välttämätön syy, esim. kokous, jota ei voi pitää etänä tai hybridinä. En aio tulla vain siksi, että "johtaminen mahdollistuisi".

Vierailija
10/43 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen havainnut tietynlaisen hivuttamiskaavan. Aluksi sanottiin, että ilman muuta voi itse valita töiden niin salliessa sopivimman sijainnin työnteolleen. Sitten alettiin puhumaan yhdestä päivästä viikossa, kohta jo kahdesta. Ja perusteluina se, kuinka kaikki (muka) haluavat ja kaipaavat yhteisöllisyyttä.

Kohta alkaa irtisanoutumiset.

11/43 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hankkeitteni n. 15 kpl kokoukset siirtyy pikkuhiljaa läsnäolokokouksiksi, joka tarkoittaa sitä, että ko. päivinä pitää toimistolle/kohteisiin/neuvottelutiloihin mennä. Pahimpana päivänä voi olla 3 kokousta, joka tarkoittaa että istun kokouksessa jossa läsnä 20-40 henkilöä / kokous. Ei kyllä mitään järkee. Muilta osin saa töitä edelleen etänä, minulle tuo tietää minimissään 12 toimistopäivää / kk.

Vierailija
12/43 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen havainnut tietynlaisen hivuttamiskaavan. Aluksi sanottiin, että ilman muuta voi itse valita töiden niin salliessa sopivimman sijainnin työnteolleen. Sitten alettiin puhumaan yhdestä päivästä viikossa, kohta jo kahdesta. Ja perusteluina se, kuinka kaikki (muka) haluavat ja kaipaavat yhteisöllisyyttä.

Tervemenoa. Näissä etätyöläisissä on paljon yhteneväisyyttä luonteissa ym.

Vierailija
13/43 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkakiusaamista työuran aikana kohdanneena minua inhottaa työ yhteisöllisyyslätinä. Viihdyn paremmin kuin koskaan etätöissä. Olen terveempi ja myös tuloksellisempi. En aio palata lähitöihin vaikka pakotettaisiin, vaan etsisin sitten uutta työpaikkaa. Ihmettelen ihmisiä, joiden pitää nähdä muut ympärillään ennen kuin kykenevät tekemään töitä - varsinkin tällaisena aikana, kun pandemia tuntuu vain jatkuvan. Työpaikkoja ja työtehtäviä on tietysti monenlaisia, mutta minun alallani ei tosiaankaan ole välttämätöntä olla vieri vieressä, vaan työ on itsenäistä asiantuntijatyötä.

Vierailija
14/43 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervemenoa. Näissä etätyöläisissä on paljon yhteneväisyyttä luonteissa ym.

Kuten?

Vierailija
15/43 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa työpaikassa on tää hivutus käynnissä. Koronan aikana palkattiin ihmisiä kaukaa, siis eri kaupungeistä, etätyöhön ja sanottiin että voi tehdä etänä. Nyt alkoi sit konttorille pakottaminen ja sieltä maakunnistakin (voi olla 200-350 km matkaa) painostetaan ihmiset konttorille koska NYT on aika jalkautua asiakkaisiin ja nyt on aika olla yhdessä

Monien kanssa ei tehty kunnon etätyösopparia vaan työn sijaintipaikaksi merkattu Helsinki. Ja nyt sit sieltä maakunnista pitää tulla paikan päälle vähintään 2 pv viikossa.

Moni tuntee olonsa huijatuksi…

Vierailija
16/43 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti työpaikalle kun vaan pääsin, ei pysty enää makoilemaan kotona.

Vierailija
17/43 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä palautettiin etätyö, ainakin huhtikuun loppuun asti. 

Vierailija
18/43 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun haarakonttorini päällä. Eli aina etänä.

Vierailija
19/43 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan jatkaa 100% etänä, pääasia että työt tulee tehtyä. Sopii mulle hyvin, olen tiimin ainoa jäsen omalla paikkakunnalla, joten eipä paljoa hyödytä toimistolle mennä, kun kaikki kommunikaatio pitää kuitenkin hoitaa Teamsin ja Mattermostin kautta. Pääkonttorille taas on kahden tunnin junamatka eikä edes meidän tiimin pk-seudun työntekijät ole siellä paikalla kuin maksimissaan pari kertaa viikossa.

Vierailija
20/43 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisesti kyvyttömät eivät kaipaa ihmisiä ympärilleen. Minusta työssä käynnin suola on aina ollut työkaverit! Pää hajoaisi jos olisin yksin kotona ja tuijottaisin ruutua. Sen sijaan työkamujen kanssa jutustelu ja kahvittelu on mitä mukavinta puuhaa, työpäivien piristys!

Aion ehdottaa pomolle että etätyöläiset tulisivat toimistolle edes 3 päivänä viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan