Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi uusiin asuntoihin tehdään aina oma sauna?

Vierailija
24.08.2015 |

Kaipaatteko te muut omaa saunaa? Minusta se on vain kalliiden neliöiden tuhlausta, varsinkin jos ei ole mikään iso lukaali muutenkaan. Yksiöihinkin tehdään omat saunat, voi hyvää päivää.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma sauna, ehdottomasti. Muuten olen mieluummin saunomatta.

Vierailija
2/29 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt "aina", usein kuitenkin. En itse sauno muualla kuin mökillä kerran kesässä, kerrostalon saunakomero olisi täyttä hukkatilaa (sen lisäksi että nykykylppärit ovat muutenkin kuin lentokonehalleja pyörätuolivaatimusten vuoksi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa. Tunnen useammankin joilla kerrostaloasunnossa on oma sauna jota ei käytetä kuin varastona. Itse en missään nimessä halua omaa saunaa, jos jostain syystä olisi pakko ostaa asunto jossa sellainen on, niin varmaan purettaisiin se. Ennemmin ottaisin ammeen tai vaikka pienen kodinhoitohuoneen kuin saunan.

Vierailija
4/29 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no enpä ole kuullut että saunaa joku varastona pitää. Taidat itse keksiä tuon tyhmän jutun

Vierailija
5/29 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:05"]

Kaipaatteko te muut omaa saunaa? Minusta se on vain kalliiden neliöiden tuhlausta, varsinkin jos ei ole mikään iso lukaali muutenkaan. Yksiöihinkin tehdään omat saunat, voi hyvää päivää.

[/quote]

En muuttaisi asuntoon, jossa ei ole saunaa. Sehän nyt on helppo muuttaa vaikka vaatehuoneeksi tai varastoksi jos ei tarvi saunaa. Kiuas on oteettava turvallisesti pois käytöstä, jos käyttää saunaa muuhun kuin saunaksi.

Vierailija
6/29 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:22"]

no enpä ole kuullut että saunaa joku varastona pitää. Taidat itse keksiä tuon tyhmän jutun

[/quote]

Itse ainakin tunnen ihmisiä jotka eivät käytä saunaansa. Tykkäävät käydä pelkästään suihkussa ja vesilaskut on aivan järjettömiä.

Vierailija
7/29 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on omakotitalo niin ei tarvitse miettiä laitetaanko vaatekomero vaiko sauna. :)

Vierailija
8/29 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna on yhtä välttämätön osa asuntoa kuin keittiö tai vessa. Saunaton yksiö voi kelvata opiskelu- tai työmurjuksi, jossa on tarkoituskin oleskella tilapäisesti, mutta koti se ei voi olla.

Saunoja tehdään, koska niin suuri osa suomalaisista on samaa mieltä. Saunattomia perheasuntoja on kuulemma vaikea myydä.

Vierailija
9/29 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti oma sauna. Meidän kämppä on vaan 80m2, mutta koko on meille aivan tarpeeksi ja saunaa en muuhun vaihtaisi.
Käytämmekin saunaa (sähkö) noin 4-5 kertaa viikossa. Joskus sitten omakotitalo ja mielellään puusauna tai jopa oma saunarakennus.

Vierailija
10/29 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommissa kapungeissa varmaan enemmän noita jotka saunaa ei halua mutta ei näissä väljemmissä kaupungeissa mene tönö kaupan jos ei kunnon saunaa ole.

En ostaisi itsekään.

Vierailija
11/29 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan saunaa. T. 72m2 eikä sellaista ole, kaksi vaatehuonetta kyllä löytyy..

Vierailija
12/29 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:05"]

[/quote]

En muuttaisi asuntoon, jossa ei ole saunaa. Sehän nyt on helppo muuttaa vaikka vaatehuoneeksi tai varastoksi jos ei tarvi saunaa. Kiuas on oteettava turvallisesti pois käytöstä, jos käyttää saunaa muuhun kuin saunaksi.

[/quote]

Näin sitä ollaan erilaisia, minä en muuttaisi asuntoon jossa on sauna :)

Vierailija
13/29 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mulla on sauna kerrostalokolmiossa. Käytän sitä pyykinkuivaushuoneena, koska siellä on hyvä ilmastointi. Lauteiden alunen on varastotilana.

Vierailija
14/29 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa polvessani (20v.) ei juuri saunota, se puukoppi toimii varastona niillä harvoilla, jotka joutuivat saunallisen asunnon ottamaan. Olisi hyvä, jos nuoret äänestäisivät jaloillaan, ettei tarvitsisi itse kustantaa mitään purkuremontteja.

Vierailija
15/29 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloissa harvemmin on saunaa. Niitä sähköllä lämpiäviä koppeja en laske saunaksi, ja jos joskus joudun asumaan asuntoon, jossa sellainen on, niin aivan varmasti muutan mokoman turhakkeen varastoksi.

Vierailija
16/29 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä tekee yksiön 4 neliöisellä saunalla, kyllä siitä on nautinto kaukana. ..

Vierailija
17/29 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingossa yläpeukku 5. kommenttiin. Meillä kun sauna tosiaan on varasto- ja säilytystilana. Ainoat saunat, joita voin harkita, on uimahallin sauna ja aito puulla lämpiävä sauna järven tai meren rannalla. Kuiva, koppimainen sähkösauna ei innosta. Tulee vain huono olo ja huimaa.

Vierailija
18/29 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset haluaa saunan. Jos ostat uuden asunnon, niin sinä voit itse vaikuttaa siihen, että saunaa ei rakenneta. Mikä sun ongelma nyt oli?

Vierailija
19/29 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:25"]

Onneksi on omakotitalo niin ei tarvitse miettiä laitetaanko vaatekomero vaiko sauna. :)

[/quote]

Miten tämä nyt liittyi siihen onko uusi asunto kerrostalo / rivari vai okt? Myös kerrostaloon saa molemmat =)

Vierailija
20/29 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:22"]no enpä ole kuullut että saunaa joku varastona pitää. Taidat itse keksiä tuon tyhmän jutun
[/quote]

Tervetuloa meille saunaan. Mahdut ehkä lauteiden alle suksien ja pyörän talvirenkaiden väliin. Lauteet on varattu talvivaatteille, kengille, kirjoille ja muulle isolle roinalle. Lattialta löydät pyykkikorin, imurin, pahvilaatikoita, pyykkitelineet ja silityslaudan :)

Naapurin saunassa on ompelutila. Siellä voit ommella vaikka kireen pipon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme