Miksi uusiin asuntoihin tehdään aina oma sauna?
Kaipaatteko te muut omaa saunaa? Minusta se on vain kalliiden neliöiden tuhlausta, varsinkin jos ei ole mikään iso lukaali muutenkaan. Yksiöihinkin tehdään omat saunat, voi hyvää päivää.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:42"]
Mitä ihmettä tekee yksiön 4 neliöisellä saunalla, kyllä siitä on nautinto kaukana. ..
[/quote]
Mulle suuri nautinto, saunon 4-5 kertaa viikossa, kun on niin halvat sähkölaskut. Asunto on 38m2
Asunnothan rakennetaan sen mukaan, mille on kysyntää. Nythän on yleistymässä se, että ihan joka kämpässä ei ole saunaa, vaan taloyhtiöllä on sitten vähän parempi sauna kattoterassilla.
Meillä mies on hullu saunoja ja sauna on kovassa käytössä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:38"]
Omassa polvessani (20v.) ei juuri saunota, se puukoppi toimii varastona niillä harvoilla, jotka joutuivat saunallisen asunnon ottamaan. Olisi hyvä, jos nuoret äänestäisivät jaloillaan, ettei tarvitsisi itse kustantaa mitään purkuremontteja.
[/quote]
Nuori voi ihan itse sanoa siinä vaiheessa, kun asunto rakennetaan, että ei halua saunaa. Mitä tarkoitat, että äänestät jaloillasi?
[/quote]
Mä myös hieman naurahdin tuolle jaloilla äänestämisellä, mitä se tarkoittaa? Ei mennä sellaisten ihmisten kotiin jolla on sauna, jolloin luodaan yhteiskunnallista painetta saunattomaan rakentamiseen?
Ihan sama onko vai eikö. Jos asuisin yksin, heivaisin varmaan lauteet ja kiukaan ja tekisin tilaa pesukoneelle ja pyykinkuivaukseen, saunassahan pitäisi olla hyvä ilmanvaihto valmiina.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:55"]
Ihan sama onko vai eikö. Jos asuisin yksin, heivaisin varmaan lauteet ja kiukaan ja tekisin tilaa pesukoneelle ja pyykinkuivaukseen, saunassahan pitäisi olla hyvä ilmanvaihto valmiina.
[/quote]
Miksi oletat että koneellinen tulo- ja poistoilma ei ole riittävä ja valmiina? Vanhoissa saunoissahan ei ole mitään ilmanvaihtoa yleensä, ikkuna auki periaatteella.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:39"]
Kerrostaloissa harvemmin on saunaa. Niitä sähköllä lämpiäviä koppeja en laske saunaksi, ja jos joskus joudun asumaan asuntoon, jossa sellainen on, niin aivan varmasti muutan mokoman turhakkeen varastoksi.
[/quote]
Eihän se sähköllä lämpiävä koppi tietenkään ole verrattavissa kunnolliseen puusaunaan, kyllä se silti kelpaa kun arjessa ei ole parempaakaan tarjolla.
Voisimme hyvin olla ilman, ei monta kertaa vuodessa tule käytettyä. Meillä on 80 neliötä vain, joten sauna vie liikaa tilaa. Ja koska se on kylppärin yhteydessä, ei ole mikään ihanteellinen varastokaan. Se toimii nykyään kissan vessana, hiekkalaatikko on siellä. Kallis vessaksi....
Meilläkin toimii kissan vessana paritalossa espoossa. Siskon ulkomaalaistaustainen mies halusi siellä saunoa, silloin vain tyhjennttiin sauna kaikesta roinasta ja sitten kylpemään.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 14:38"]
Omassa polvessani (20v.) ei juuri saunota, se puukoppi toimii varastona niillä harvoilla, jotka joutuivat saunallisen asunnon ottamaan. Olisi hyvä, jos nuoret äänestäisivät jaloillaan, ettei tarvitsisi itse kustantaa mitään purkuremontteja.
[/quote]
Nuori voi ihan itse sanoa siinä vaiheessa, kun asunto rakennetaan, että ei halua saunaa. Mitä tarkoitat, että äänestät jaloillasi?