Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työkokeilusta ollut teille mitään hyötyä? Piristikö mieltä?

Vierailija
17.03.2022 |

Vai oletko mielummin makaamassa kotona?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha. Olin 2kk ja työnantaja ei antanut mitään muita tehtäviä kuin keittää kahvia. En siis päässyt kokeilemaan ollenkaan alan töitä

Miksi et avannut suutasi ja näyttänyt tehdystä sopimuksesta, mitä tehtäviä oli tarkoitus kokeilla?

Tottakai yritin. Työnantajaa ei vaan kiinnostanut. Eikä työkavereita. Ketään ei oikeastaan kiinnostanut koko juttu

Sittenhän olisit voinut purkaa sopimuksen vedoten siihen, että sovittuja tehtäviä ei ollut kokeiltavissa.

Vierailija
42/49 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työtöntä ei aktivoida niin kaupungille tulee sakkomaksu valtiolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mukavaa silitellä ja hoitaa kissoja.

Vierailija
44/49 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli mukavaa silitellä ja hoitaa kissoja.

Vierailija
45/49 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piristi mieltä, mutta muuten hyödytöntä minun kohdallani.

Vierailija
46/49 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei piristänyt mieltä kuunnella hakkumista joka päivä. Hommaan ei mitään perehdytystä tai ohjeistusta, ja jatkuvaa valitusta kun asioita ei tehty oikein. Kulkemiseenkin kului enemmän rahaa kuin kokeilusta sai ekstraa.

Vai haukkumista sait. Jos aiheetta, niin asia eteenpäin. 

Itsellä kokemus tuettavista henkilöistä on se, että he ovat lievästi sanottuna erikoisia.

Jotenkin tuntuu hullulta, että ihmisiä kuntoutetaan tietyissä paikoissa ja luodaan heille illuusio siitä, että ovat kykeneviä normaaliin työelämään vaikka näin ei ole. Harmillinen tilanne kaikille osapuolille ja rahan sekä ajan tuhlausta.

Kyllä sen pian huomaa ettei jostakusta ole normitöihin.

Vierailija
47/49 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes mennyt vaikka työkkäri yritti pakottaa. Sain sitten karenssin. Tein valituksia jotka ei aluksi tehonnut. valitin sitten oikeuden kautta haastamalla virkailijan ja se auttoi. Tein sitten pimeitä töitä enkä maksanut veroja ja teen jatkossakin.

Vierailija
48/49 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vissiin sama asia kuin palkkatukityö? Itse olin vuoden ja sain tehdä ihan sellaista työtä mistä oli oikeasti apua. Aika moni taitaa vähän käyttää tätä puoli-ilmaista työvoimaan hyväkseen, nii kannattaa pitää puoliaan.

Vierailija
49/49 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vissiin sama asia kuin palkkatukityö? Itse olin vuoden ja sain tehdä ihan sellaista työtä mistä oli oikeasti apua. Aika moni taitaa vähän käyttää tätä puoli-ilmaista työvoimaan hyväkseen, nii kannattaa pitää puoliaan.

Ei ole sama asia. Työkokeilu on enemmän luonteeltaan juuri kokeilua, sopii nuorelle, ammatinvaihtajalle jne. joka haluaa lyhyesti tutustua johonkin alaan. Palkkatuki voi olla vaikka omalla alalla, mutta työnantajalle kiva, kun "joku muu" maksaa osan työntekijän palkasta.

Itse hain työkokeiluun, koska työkkäri ahdistelee ja voin toki käydä jotain tekemässä. Välttyisin myös pilipalikurssilta, johon olen jo joutunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän