Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi kohta 13v pitää vielä legoista, onko ihan ok?

Vierailija
17.03.2022 |

Saa kasailla niitä enkä kiellä mitenkään. Ajattelin että onko yleistä että tuossa iässä ollaan vielä kiinnostuneita legoista? Lähinnä lego ninjago sarja on se mitä kerää. Itsellä ei lapsena ollut legoja eikä lapsuus meni hieman ohi koska piti pärjätä itsenäisesti jo nuorena.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekisi mieli ostaa Lego Kuolontähti. Onko kellään käytettyä myynnissä?

N 56

Vierailija
22/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeimmat legot on tarkoitettukin jopa aikuisille. Runkatakko pitäisi?

Typerys! Vain vähäjärkinen asettaa tuommoisia vaihtoehtoja. Legot eivät hidasta yhtään millään tavalla lapsen tai nuoren kehitystä kohti tervettä ja normaalia seksuaalisuutta. Molemmat ovat täysin OK, ei tarvitse valita.  

On vähän hassua, että legoja pidetään usein vain lasten juttuina. Kuuluvat mielestäni luovuuden piiriin. Samaa hommaa kuin kutomiset, piirtämiset jne. Oikein hyvä harrastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leikin tuohon aikaan vielä barbeilla. :D Eli ihan normaalia, jotkut pitää nukke/legoleikkejä ns. roolipelaamisena.

Vierailija
24/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyt sadistivanhempi. Oikeasti epäilet lapsesi olevan epänormaali? Tsiisus.

Ei sinä olet sadisti, ei kukaan muu.  On aivan normaalia ja suotavaa, että vanhemmat ovat kiinnostuneita lastensa kehityksestä.  Olisipa sinunkin vanhempasi olleet, ja kyselleet muilta esim lukutaitosi normaaliudesta. Et osaa lukea. Kuten aloittaja totesi, lapsi saa leikkiä hänen puolestaan. Mietipä nyt itseäsi ja sitä mikä sai sinut reagoimaan aivan järkyttävällä tavalla. 

Vierailija
25/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna leikkiä. Ei legot vahingoita ketään paitsi, jos astuu sellaisen päälle. On paljon oleellisempiakin kypsyyden tai lapsellisuuden merkkejä, mitä seurata kuin legot.

Vierailija
26/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko tuleva insinööri?

Mun veli rakenteli kanssa, mutta räjäytteli sitten niitä rakennelmia papateilla. Ei tullu insinööriä.

Vierailija
27/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus oli ehkä muotoiltu väärin ja moni koki että en pidä normaalina tuota legojuttua. Olen kiinnostunut lapsen mielenkiinnonkohteista ja menen monesti itsekin katselemaan kun kasailee ja tekee erilaisia juttuja niistä. Olen myös itse joskus kasannut yhdessä hänen kanssaan. Joten ei huolta, saa kasailla legoja niin vanhaksi asti kun kiinnostaa. Ap

Vierailija
28/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat pian kaivata tätä aikaa kun legot lastasi kiinnosti joten ei hätää, jos oireet jatkuvat vielä 16v iässä, mene lääkäriin :)

Kardashian sai e-pillerit äidiltään 13v synttärilahjaksi, olisin enemmän huolissani jos 12-13v tyttö kiertäisi lähiön sedissä tähän malliin.

Vierailija
29/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostavia ja kehittäviä ja arvokin vaan nousee. meillä jo 3 polven legoja ja lisää ostetaan

Vierailija
30/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on terve ja huumorintajuinen, jos hän leikkii koko ikänsä. Itse odotan, että pääsen nyt vasta kuukauden vanhan lapsenlapseni kanssa leikkimään. Kaapissa odottaa vielä tyttäreni eli lapsen äidin 15 pakettia tyttöjen BelleVille -sarjan Legoja.

Perheen esikoinen on onnekas. Hän voi kenenkään ihmettelemättä leikkiä nuorempien sisarustensa kanssa. Aikuisuuteen ei pidä kiirehtiä. Siihen tylsyyteen ehtii myöhemminkin.

Vierailija
31/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 64v, ja kasailen legoja.

Vierailija
32/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 27-vuotias nainen ja kasailen aina legoja kun siihen on mahdollisuus.

Mä oon 36v nainen (kokopäivätyössä, ei mt-ongelmia, kehitystasoltani normaali eli ihan tavallinen, työssäkäyvä nainen) ja kyllä, kasailen legoja aina tilaisuuden tullen!

Vierailija
33/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 20v sai joululahjaksi Legoja, ilme kirkastui kun tajusi, mitä paketissa on, ja seuraava yö meni sitä rakentaessa. Oli siis sellainen +18v Lego. Miksi noissa pitäisi olla joku ikä, jonka jälkeen ei saa tykätä sormilla näpertelystä?

Vierailija
34/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on legohuone. Mut voisi varmaan laskea legokeräilijäksi.

N39

Vierailija
35/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ollut missään tapauksessa tarkoitettu negatiivisen asiana, lähinnä muiden kokemuksia kiinnostaa kuulla. Ap

Olen aika tykännyt rakennella Legoilla. Nyt kun lapset ovat jo aikuisia, ostan legoja lapsenlapsille. Koronan takia hiljaiselo masensi, ostin kasattavia legofriends linnoja ja muita teemoja. Olipa rentouttavaa ja rauhoittavaa, kun keskittyi kasaamaan ohjeiden mukaisesti pieniä legoja. Suosittelen. Anna lapsesi leikkiä legoilla ja kannusta siihen, se opettaa keskittymistä, rauhoittaa ja opettaa hahmottamista jne

36/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin sen yhden Lego kukkakimppu setin. Vaativuustaso tais olla 13+

Vierailija
37/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on eri vaikeusasteisia, ei todellakaan ole pelkästään pikkulasten leluja.

Vierailija
38/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta on ok. Ja aikuinen ehtii kyllä olla. Muistan kun itse yläasteelle mennessä innostuttiin leikkimään barbeilla ja asiaa piti salata ettei koulun kovikset saa tietää.

Vierailija
39/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan se olla jollekkin outoa jos naapurin kakara vetää viinaa puistossa. Kumman valitsisit lapselle.

Vierailija
40/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi parempi, tulee isäksi 14v vai että rakentelee legoilla?

Tuon ikäisellä se ei ole enää "leikkiä" se on rakentelua.

Harrastavathan miehet pienoisrautateitäkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän