Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi kohta 13v pitää vielä legoista, onko ihan ok?

Vierailija
17.03.2022 |

Saa kasailla niitä enkä kiellä mitenkään. Ajattelin että onko yleistä että tuossa iässä ollaan vielä kiinnostuneita legoista? Lähinnä lego ninjago sarja on se mitä kerää. Itsellä ei lapsena ollut legoja eikä lapsuus meni hieman ohi koska piti pärjätä itsenäisesti jo nuorena.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän monet aikuisetkin harrastavat legoja.

Vierailija
2/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan normaalia,anna lapsen leikkiä äläkä kitise.tulee just sun kaltasia vinkujia jos et anna leikkiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://areena.yle.fi/audio/1-2295293

Kaikki miehet eivät tarvitse omaa lasta siihen että vapautunut rakentelu jatkuu vielä keski-iässä. Mutta 14-vuotiaana se on pitänyt vähäksi aikaa lopettaa - tai ainakin salata.

Vierailija
4/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeimmat legot on tarkoitettukin jopa aikuisille. Runkatakko pitäisi?

Vierailija
5/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso osti itselleen 31v-lahjaksi legoja.

Vierailija
6/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 27-vuotias nainen ja kasailen aina legoja kun siihen on mahdollisuus.

Vierailija
7/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan leikkiä legoilla niinkuin aiemmin mainitsin ja välillä ostaa omilla rahoillaan niitä ja mekin ostamme sarjoja ja lehtiä joista pitää. Itse elin melko rajoitettua lapsuutta ja oli tietyt roolit tytöillä ja pojilla sekä juuri se että piti kasvaa nopeasti pärjäämään omillaan. Juuri siksi lapsi saa olla sitä mitä haluaa ja en kiellä. Ap

Vierailija
8/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset vasta leikkiikin Legoilla. Lapsena ne tekeleet on aikamoisia räpellyksiä.

Vierailija
9/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ollut missään tapauksessa tarkoitettu negatiivisen asiana, lähinnä muiden kokemuksia kiinnostaa kuulla. Ap

Vierailija
10/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi ehtii olla aikuinen lopun elämänsä ajan. Anna hänen rakentaa legoista niin kauan kuin hän haluaa äläkä pilkkaa häntä.

Vierailija
11/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan leikkiä legoilla niinkuin aiemmin mainitsin ja välillä ostaa omilla rahoillaan niitä ja mekin ostamme sarjoja ja lehtiä joista pitää. Itse elin melko rajoitettua lapsuutta ja oli tietyt roolit tytöillä ja pojilla sekä juuri se että piti kasvaa nopeasti pärjäämään omillaan. Juuri siksi lapsi saa olla sitä mitä haluaa ja en kiellä. Ap

Millä tavalla Legot estäisivät pärjäämästä omillaan? Mikä ihmeen logiikka tässä edes on? Päinvastoin ne kehittävät luovuutta.

Vierailija
12/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänä odotan sitä hetkeä, että lapseni alkavat leikkiä legoilla, jotta pääsen jatkamaan niitä rakennelmia jotka jäivät silloin lapsena kesken. Legoja on massiivinen laatikko odottamassa ja ensin tehdään se iso linna. Parasta.

Vierailija
13/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äijä on 51 ja rakentaa tecniks legoja. Ei sulla ole siis huolen häivää.

Vierailija
14/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legoja on kaiken ikäisille. Osa seteistä 16+ vaativuuden vuoksi.

Vierailija
15/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän alkaa telkkarista se legorakentelukilpailu. Mainoksen oon nähnyt, eikä ne kilpailijat ole lapsia eikä rakennelmat lapsellisia.

Vierailija
16/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää, että jonkun tarvitsee kysyä tällaista. 13-vuotias ei mitenkään ole liian vanha tykkäämään legoista. Maailma olisi varmaan jokseenkin inhimillisempi paikka, jos lapset saisivat olla lapsia niin kauan kuin siltä tuntuu. 

Vierailija
17/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän. Olen aikuinen. Ei niissä ikärajaa ole. Sitten olisin huolestunut jos olisi lopettanut rakentelun, ja yleensäkin leikkimisen.

Vierailija
18/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että aikuisetkin rakentaa legoja ja olen huomannut lapsestakin että on todella näppärä ja taitava käsistään. Viimeisin iso rakennelma oli ninjago luostarirakennus jonka sai syntymäpäivälahjaksi. Kehittää kärsivällisyyttäkin kun jaksaa rakentaa ja keskittyä siihen täysillä. Ehkä ajattelin vain liikaa omia huonoja kokemuksia, sen takia ennakkoluulot pitää heittää pois. Ap

Vierailija
19/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tehköön mikä sattuu kiinnostamaan. Meillä tyttö 17-v. Leikkii siskojensa kanssa tarroilla ym.

Itse olen dokannut ja törttöillyt 16-25-v pari kertaa viikossa. Ensimmäinen vaihtoehto on paljon parempi.

Vierailija
20/46 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 56 v nainen ja pidän edelleen legoista. Yhtä rentouttavaa ja luovaa kuin käsityöt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä