Häh, etäsuhde muuttunut omituiseksi (vai olenko vain vainoharhainen?)
Olen siis ollut puolisen vuotta etäsuhteessa erään ruotsalaismiehen kanssa. Olemme koittaneet tavata säännöllisesti ja skypettelemme mahdollisimman usein. Yleensä lähettelemme paljon viestejä, jos ei ehditä soittelemaan.
Olen huono ruotsissa, joten kommunikoimme englanniksi, mikä on molemmilla kuitenkin todella hyvä, joten ongelmia ei ole sen suhteen.
Nyt n. kuukauden mies on ollut jotenkin tosi vaisu ja kiireinen. Aiemmin otti aina aktiivisesti yhteyttä ja vastasi viesteihini nopeasti ja ajatuksen kanssa. Ei myöskään ehdi enää soittelemaan kanssani, ehkä maksimissaan 30 minuuttia viikossa, kun aiemmin juttelimme tunteja PÄIVÄSSÄ. Viesteihin vastaa tuntien viiveellä ja silloinkin todella lyhyesti ja jotenkin sieluttomasti. :/
Olin todella epävarma tähän suhteeseen alkamisesta, koska etäsuhteet ovat hankalia. Vannotin miehelle, että jos tähän aletaan, niin ei aleta pelaamaan mitään pelejä tai venkoilemaan. Reilusti pitää sanoa, jos ei enää kiinostakaan tai ei halua enää jatkaa. Mies vannoi että joo, on samaa mieltä ja niin edelleen.
Olen kysynyt jo suoraankin, että mitäs nyt, onko hänellä jotain huolia tms. Sanoi vain että edelleen "tykkää" minusta ja kehotti piristymään. Wtf, mikä ihmeen vastaus tuokin nyt muka oli. Ärsyttää muutenkin, jos koitan ottaa jotain negatiivisia juttuja puheeksi, niin mies sanoo vain suoralta kädeltä että "Cheer up!" ja se siitä keskustelusta.
Voihan hän olla tosiaan kiireinen, mutta luulisi että ehtisi nyt edes yhden viestin kirjoittamaan ajatuksen kanssa ja kunnolla, kun aiemminkin ehti.
Onkohan tässä jotain kulttuurieroja, vai olenko vain vainoharhainen? Mitenkään en miestä ole painostanut tai ahdistanut, pyrin aina olemaan kärsivällinen, mutta alkaa pikkuhiljaa ihmetyttämään. Varsinkin tuo kun ei jotenkin "halua" kuulla mitään positiivisesta poikkeavaa kuulumisissa. Ja en ole mikään maanisessa kyynisyydessä rypevä pessimistiläjä, 90% ajasta olen positiivinen ja hyvällä tuulella, mutta olisi kiva JOSKUS puhua niistä huonommistakin jutuista, varsinkin suhteeseen liittyvistä.
Ja ollaan molemmat parikymppisiä. Minä 22 ja mies tänä vuonna 25. Asuu vielä äitinsä luona, mutta käsittääkseni tuo on naapurimaassamme ihan normaalia.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:13"]
25-vuotias jannu asuu äitinsä helmoissa? Joo-o taitaa tuollaisella poitsulla olla vielä vakavat parisuhteet vasta tulevaisuudessa. Älä nyt ainakaan perheestä ja häistä haaveile.
[/quote]
Ruotsissa asutaan pitkään vanhempien nurkissa, koska kantaväestölle ei löydy asuntoja mamutuksen takia.
Ei sillä, kyllä tuo ap:n herrasmies vaikuttaa vähän lapselliselta ja empatiakyvyttömältä henkilöltä.
Jaahas, sunnuntaihullut taas vauhdissa. Nostahan ap tämä keskustelu ylös huomenna, niin saatat saada vähän järkevämpiä vastauksia.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:25"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:11"] [quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:05"]Olet ärsyttävä. Puhu suomea kun suomessa ollaan. Ja ei muuten kauaa jaksa ruotsalaisjannu suomilikkaa joka ei ruotsia osaa. Onko aikomuksena edes opetella? [/quote] Sä oot idiootti [/quote] Kiukuttele vaan jos se helpottaa. Se ei poista sitä asiaa että viestini oli faktaa. Kolahtiko kalikka? Kannattiko aina vaan nurista pakkoruotsista? [/quote] No minä en ole ap. Kommenttisi oli vain typerä ja sä oot idiootti. Ps osaan kyllä pakkoruotsia
[/quote]
Mutta ap:npa kannattaisi opetella niin voisi ne suhdeongelmat ratketa ihan itsestään... Just saying.
[/quote]
Mitenhän ne ratkeaa sillä että ap alkaisi sönkkäämään ilmeisen sujuvan englannin sijaan ralliruotsia, jonka kanssa menisi vielä pitkään ennen kuin kieli olisi sujuvaa ja sillä voisi alkaa käymään syvällisempiä keskusteluja?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:11"] [quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:05"]Olet ärsyttävä. Puhu suomea kun suomessa ollaan. Ja ei muuten kauaa jaksa ruotsalaisjannu suomilikkaa joka ei ruotsia osaa. Onko aikomuksena edes opetella? [/quote] Sä oot idiootti [/quote] Kiukuttele vaan jos se helpottaa. Se ei poista sitä asiaa että viestini oli faktaa. Kolahtiko kalikka? Kannattiko aina vaan nurista pakkoruotsista? [/quote] No minä en ole ap. Kommenttisi oli vain typerä ja sä oot idiootti. Ps osaan kyllä pakkoruotsia
[/quote]
Mutta ap:npa kannattaisi opetella niin voisi ne suhdeongelmat ratketa ihan itsestään... Just saying.
[/quote]
Tai mies opettelisi suomea.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:13"]
25-vuotias jannu asuu äitinsä helmoissa? Joo-o taitaa tuollaisella poitsulla olla vielä vakavat parisuhteet vasta tulevaisuudessa. Älä nyt ainakaan perheestä ja häistä haaveile.
[/quote]
Ruotsissa asutaan pitkään vanhempien nurkissa, koska kantaväestölle ei löydy asuntoja mamutuksen takia.
Ei sillä, kyllä tuo ap:n herrasmies vaikuttaa vähän lapselliselta ja empatiakyvyttömältä henkilöltä.
[/quote]
Joo, voi pitää paikkaansa, mutta oli miten normaalia tahansa niin en itse alkaisi suhteeseen jossa toinen osapuoli ei ole itsenäistynyt vielä kaksvitosenakaan. Oli kuinka kulttuurieroa tahansa. En sanoisi empatiakyvyttömäksi, ehkä vain hieman kokemattomaksi aikuisesta suhteesta.
Teinien suhteissa tuollainen velmuilu on ihan normaalia, eikä parterin kanssa tarvitse puhua kauhean vakavasti.
onko kyseessä tummapiirteinen mies?
Kuulostaa siltä ettei häntä kiinnosta. Koska tapasitte viimeksi? Ja ootteko suunitellu uutta tapaamista?
Kysy suoraan? Ehkä luulee ettei sinua kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 22:19"]Anteeksi nyt on pakko käyttää voimasanoja, mutta mitä helvettiä tässä ketjussa tapahtuu? Joku mt-potilas tullut skitsoamaan?
[/quote]
Aivan normaalia av tasoa. En näe mitään yksittäistä skitsoamista.
Aloittajalle. Suhteenne alkaa hiipumaan