Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan rauhalliseksi itse, kun muiden perheenjäsenten levottomuus ärsyttää

Vierailija
04.08.2015 |

Niin. Kaduttaa etten ottanut rauhallisempaa miestä, tuo on todella levoton ja ongelmainen (välillä). Tarttuu lapsiinkin. Auttaisikohan se, jos itse vain päätän alkaa zeniksi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein samantyylisen päätöksen teininä, kun porukoiden urpous vitutti ja tajusin etten itsekin hermoilemalla ja huutamalla voita mitään. Uskon että onnistun tässä taas, kun vain jaksan pitää omista asioistani (liikuntaharrastus jne.) kiinni vaikka mikä olisi. Ap

Vierailija
2/13 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mietin samaa tänään. Oma puoliso on ärsyttävän kiihkeä mm. poliittisissa mielipiteissään ja mä lähden vähän väliä mukaan väittelemään ja riidaksihan se menee. Ihan turhaa. Aion jatkossa olla hiljaa ja vain hymähdellä kun keskustelut menee liian vakaviksi. Näin nelikymppisenä alan ymmärtämään sellaisia pariskuntia, joista toinen vain hymähtelee sanomalehden takana eikä lähde keskusteluun mukaan. Onko täällä sellaisia, joilla tuo onnistuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen tuota samaa. Toisaalta tiedostan olevani samalla jollain tavalla passiivis-agressiivinen, mutta en halua ruveta meuhkaamaan/riitelemään turhasta. 

Vierailija
4/13 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten tarkoittanut sitä, että mies tarttuu lapsiin käsiksi käymällä, jos joku luuli!

Mä uskon nyt onnistuvani. Onneksi mies on samalla niin herkkä, että aistii käytökseni hyvin ja automaattisesti mukautuu siihen ainakin jonkin verran. Ehkä siis pidemmän päälle rauhoittuu ja voi henkisesti paremmin. Ap

Vierailija
5/13 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 09:56"]Mä teen tuota samaa. Toisaalta tiedostan olevani samalla jollain tavalla passiivis-agressiivinen, mutta en halua ruveta meuhkaamaan/riitelemään turhasta. 
[/quote] mun mies on pitkään aina välillä syyttänyt muaki nyt passiivis-aggressiivisuudesta ja olen kyllä ollut joskus oikeastikin aggressiivinen, kun vittuilu on mennyt yli (vuosia sitten). Mutta jos oma asenne ei ole yhtään marttyyri uhrautuva, vaan että olen oikeasti vakaampi ja vahvempi tässä, ehkä se välittyy oikein? Ap

Vierailija
6/13 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/13 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoikohan kuin tiesit jo sen. Jos mikään ei auta niin kyllä eka hokema auttaa. Usein lähin ja vaikein tie auttaa.

Vierailija
8/13 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:12"]Auttoikohan kuin tiesit jo sen. Jos mikään ei auta niin kyllä eka hokema auttaa. Usein lähin ja vaikein tie auttaa.
[/quote] tämä oli jo niin zen että meni yli ymmärryksen...ap

Vierailija
9/13 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä täytyy nyt sitten koko ajan keskittyä omaan olemukseen ja ulosantiin, ettei se vaikuta hermostuneelta tms. Kunnes uuteen tyyliin tottuu. Sellaisen helpotuksen tässä samalla suon itselleni etten vaadi itseäni tekemään enää minkäänlaisia seksialoitteita tai löheisyydenosoituksia, ellen oikeasti halua. Ap

Vierailija
10/13 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/13 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla tiedossa mielenhallintatekniikat: Hidas uloshengitys, ajatusten keskittäminen, ruumiin tietoinen rentouttaminen? Niistä saat apua tiukassa paikassa.

Vierailija
12/13 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 10:38"]Onhan sulla tiedossa mielenhallintatekniikat: Hidas uloshengitys, ajatusten keskittäminen, ruumiin tietoinen rentouttaminen? Niistä saat apua tiukassa paikassa.
[/quote] On joo. Ja onneksi tajusin lopettaa vähäisenkin alkoholinkäytön kotona, sillä se ei lopulta rentouta vaan aiheuttaa lisää levottomuutta. Ap

Vierailija
13/13 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rauhoittuminen auttaa. Mä olen jo vuosia käyttänyt mindfulness-tekniikkaa apuna levottomissa tilanteissa sekä töissä että kotona. Kun saa itsensä rauhalliseksi, usein myös ympäristö vaistoaa sen ja rauhoittuu. Ja ainakin pystyy pitämään itsensä ulkopuolisena, jos tilanne menee liian kiihkeäksi. On itsellä parempi olo kun ei lähde mukaan kiivaaseen sananvaihtoon ja riitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi