Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies penkoo minun tavaroita. Mikä juttu?

Vierailija
16.03.2022 |

Onko tämä tavallista ja olenko vain pikkuasioista ärsyyntyvä nipottaja, vai onko mies törkeä? Hän ei siis käsilaukkuuni eikä taskuihini eikä sellaisiin koske eikä kännykkääni eikä tietokoneeseeni vaan penkoo tavaroitani löytääkseen jotain mitä voi itse käyttää. Saattaa esim. eteisen kaapista penkoa minun hyllyn läpi löytääkseen sieltä jotkut minun rukkaset, joita voi lainata itselleen (koska on hukannut omansa). Tai penkoo kylpyhuoneesta minun korit läpi löytääkseen käyttöönsä shampoota (koska ei viitsi ostaa itselleen uutta, minä käytän kampaamokaupoista ostettavia erikoisshampoita, jotka on minun hiuslaadun mukaan valittu). Jne. Mielipiteitä?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko teitä muita ei ärsyttäisi, jos huomaisitte, että mies on penkomassa vaikka meikkipussianne ihan yllättäen? Ja kun kysyisitte mitä teet, niin vastaus olisi "tarvitsen pinsetit xxx projektiin". Ap

Ei tietenkään. Jos se tarttee pinsettejä ja tietää mistä ne löytyy, niin siitä vaan. Järjetöntähän se olis, jos joutuis ostamaan uudet pinsetit jotain pientä kännykänkorjausprojektia varten kun voi lainata minulta. Ei tollasta tartte edes kysyä. Eikä mun tartte kysyä saanko lainata pyöränpumppua tai paahdinta, vaikka ne alunperin on mieheni ostamia.

Vierailija
42/62 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette suhteessa, jos teillä on kaikki tavarat erillisiä? Yhteisessä kodissa saa tietenkin lainata toisen vaatteita, kirjojoja, shampoota, ruokaa... koska ne on YHTEISIÄ.

No siis ymmärrän ap:ta hyvin esim. tuon shampoon kohdalla. Jos ostaa itelle jotain järkkykallista kampaamoshampoota tyyliin 35 euroa pullo niin harmittaisi tosissaan, jos mies lotraisi sitä reilulla kädellä puoli pulloa ja käyttäisi suihkusaippuana. Meillä mies voisi tehdä niin. Paitsi en osta ikinä noin kalliita ja toisekseen huolehdin, että aina on suihkusaippuaa ja shampoota reilusti jemmassa ja omassa käytössä olevat erikoisjutut ovat vähän syrjemmällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajaton käytös on aina huono merkki, vaikka se naamiioituisi "harmittomaksi".

Terve ihminen ymmärtää sellaisen käsitteen kuin yksityisyys ilman selittelyä. Ja kunnioittaa toisen omaisuutta. Hän voisi aivan hyvin pyytää sinua antamaan jotain.

Mä en jaksais hetkeäkään sellasta kumppani, joka kokoajan kyselee voinko sitä, voinko tätä. Hoitakoot itsenäisesti homman alusta loppuun.

Vierailija
44/62 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pengoin säännöllisesti exän tavaroita. Oli iso luottamuspula ja kai yritin niiden tavaroiden avulla selvittää kuka mies oikeasti on ja voiko häneen luottaa. Nykyisen kumppanin tavaroita ei tulisi mieleenkään penkoa tai lainailla ilman lupaa.

Vierailija
45/62 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuvaamasi käytös ei ole ok. Sinun ei auta muu kuin jatkaa puhumista miehesi kanssa. Ehkä hänen lapsuudenkodissaan ei kunnioitettu perheenjäsenten yksityisyyttä ja oikeutta omiin vaatteisiin ja tavaroihin? Sano suoraan ja lujasti niin että hän ymmärtää.

Vierailija
46/62 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni oli myös suhteen alussa sama homma järkytys. Kaikki, mikä oli minun, oli myös hänen. Toki toisinkin päin, mutta vain teoriassa. Mies kun hävitti kaiken omansa - ja sitten minun tavarani.

Yhdessä talvessa meni helposti nippu otsalamppuja, tuubihuiveja, pipoja, avaimia, ekokasseja, heijastinliivejä, hanskoja, usb-piuhoja, saksia... Ihan kaikkea, mitä nyt ihminen voi lenkillä, kotona tai missä vaan käyttää. Välillä löysin niitä takaisin, välillä olivat jääneet sään armoille tai hävisivät kokonaan.

Kyllästyin. Ostin värikoodatut tavarat tai merkitsin ne muuten. Vain yhdet kummallekin. Jos lenkille, kauppaan jne. lähtiessä ei tavaroita löytynyt, en lähtenyt. Jos laturini oli viety, en ladannut puhelinta. Oli superärsyttävää "kasvattaa" aikuista lasta. Silti se toimi. Nyt käyttää omiaan tai on ilman. Vielä kyllä saa itkupotkuraivareita, jos kiireessä ei jotain löydä, mutta lähinnä suuttuu itselleen. Annan kiukuta. Kuuntelen vaikka kirjaa sen ajan.

Vielä kun oppisi, että kun sovitaan lähtö esim. viideltä, voi vaikka viittä vaille olla valmiina. Mies alkaa viittä vaille repiä vaatteita niskaan ja etsiä puhelinta, josta aina akku loppu, avaimia ja mitä vaan. Valmiina on sitten vartin yli aikaisintaan. Aina. Työssään sen verran hyvä, että vaikka pomoa v*tuttaa, niin saanut vielä olla.

Vierailija
47/62 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko teitä muita ei ärsyttäisi, jos huomaisitte, että mies on penkomassa vaikka meikkipussianne ihan yllättäen? Ja kun kysyisitte mitä teet, niin vastaus olisi "tarvitsen pinsetit xxx projektiin". Ap

Ei tietenkään. Jos se tarttee pinsettejä ja tietää mistä ne löytyy, niin siitä vaan. Järjetöntähän se olis, jos joutuis ostamaan uudet pinsetit jotain pientä kännykänkorjausprojektia varten kun voi lainata minulta. Ei tollasta tartte edes kysyä. Eikä mun tartte kysyä saanko lainata pyöränpumppua tai paahdinta, vaikka ne alunperin on mieheni ostamia.

Toki lainata saa meilläkin, MUTTA... Mikään ei koskaan palaudu paikalleen. Jos pinseteillä kalastellaan auton joku piuha, löytyvät pinsetit maahan tallottuna joskus myöhemmin. Jos polkupyöränpumppua käytetään, voi se olla missä vain viskattuna hamaan tappiin saakka.

Sitten se huuto, kun NORMAALISSA perheessä kyllä lainataan toisille, itse olen vain nalkuttava akka, jos pyydän, että tuothan sitten takaisin.

Vierailija
48/62 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakaan en käytä meikkipussissani olevia pinsettejä mihinkään muuhun kuin kulmakarvojen nyppimiseen. Haluan että ne pysyy puhtaina ja hygieenisinä sitä varten. Eikä niin että niitä on käytetty tietämättäni johonkin ihan muuhun. Joku paahdin ei ole henkilökohtainen, pinsetit ovat.

Vierailija
49/62 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hanskatkin käy? Onko sulla yhtä isot kädet? Niitä päivittäistavaroita kuten shampoot ja suihkusaippuat voisitte ostaa yhteisestä ruokabudjetista vai onko teillä omat vessapaperirullatkin? Kai sinäkin voit ostaa marketista, vaikkakin käytät itse erikoisliikkeiden kauneudenhoitotuotteita perushygienian lisäksi.

Vierailija
50/62 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole miehen käytös nyt normaalia.

Vierailija
51/62 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet jotka pettäny käyttäytyy noin.

Vierailija
52/62 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai hanskatkin käy? Onko sulla yhtä isot kädet? Niitä päivittäistavaroita kuten shampoot ja suihkusaippuat voisitte ostaa yhteisestä ruokabudjetista vai onko teillä omat vessapaperirullatkin? Kai sinäkin voit ostaa marketista, vaikkakin käytät itse erikoisliikkeiden kauneudenhoitotuotteita perushygienian lisäksi.

Ei kai tässä raha ongelmana ollut vaan se, että mies menee ilman lupaa penkomaan ap:n henkilökohtaisia hygieniatarvikkeita ja vaatteita.

P.s. Kyllä ainakin minun hanskat mahtuu myös miehelleni, vaikka vähän tiukat varmaan olisivatkin.

Vierailija
53/62 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pengo takaisin.

Vierailija
54/62 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei tuollainen käytös kuulu parisuhteeseen. Ei parisuhde ole mikään symbioosi missä toisen omaisuus muuttuu yhteiskäyttöomaisuudeksi. Kyllä lainaamisen pitää parisuhteessakin kysyä lupa. Se on ihan peruskäytöstapoihin kuuluva juttu.

Ja toisen tavaroiden penkominen on nounou. Sitä ei tehdä ilman lupaa ja se lupa kysytään joka kerta erikseen.

Vierailija
55/62 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki lainata saa meilläkin, MUTTA... Mikään ei koskaan palaudu paikalleen. Jos pinseteillä kalastellaan auton joku piuha, löytyvät pinsetit maahan tallottuna joskus myöhemmin. Jos polkupyöränpumppua käytetään, voi se olla missä vain viskattuna hamaan tappiin saakka.

Sitten se huuto, kun NORMAALISSA perheessä kyllä lainataan toisille, itse olen vain nalkuttava akka, jos pyydän, että tuothan sitten takaisin.

Vastaa että normaalissa perheessä tavarat palautetaan takaisin niille kuuluville paikoille.

Puolisosi on vähän rajaton tapaus.

Vierailija
56/62 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin minun tavaroiden penkominen on kielletty. Kysyä saa, josko minulla on jotain mitä toinen tarvitsee, jolloin voin sen hakea tai sanoa, ettei ole. Ja tämä ihan siitä systä, että miehen penkomisen jäljiltä esim. ulkovaatekorista puolet on heitelty "etsiessä" hukkaan tai pitkin lattioita ja niitä "lainattuja" rukkasia en enää tule näkemään ennen kuin ehkä keväämmällä löydän ne pihalta läpimärkinä (ja tietysti pilalla jo). Yleensä sanon vain suoraan, että jos omat on pakko joko pilata tai hukata, ei tarvitse minun tavaroihini koskea. Ei minulla ole vara jatkuvasti ostella tarvitsemaani ihan vain siksi, ettei toinen viitsi pitää omistaan huolta. Pahimmillaan ei edes sanota, että jotain on viety, vaan huomaan itse vasta sitten, kun kyseistä asiaa tarvitsisin. Ei ne tavarat minullakaan koristeena ole, olen hankkinut ne jotain tiettyä käyttöä varten, jolloin myös niitä tarvitsen.

Vierailija
57/62 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi suhtautumistapaa:

Jos toinen mainitsee lainaamisesta ja palauttaa tavaran paikoilleen ehjänä, niin saa lainata vapaasti.

Jos tavaroitani vaan liikkuu ties missä, ja minulta kuluu kohtuuttomasti aikaa omien tavaroideni etsimiseen (!) ja etenkin jos saan ne takaisin likaisina tmv., niin olen paljon tarkempi lainaamisesta.

Olen lainannut autoa kahdelle eri kaverille. Yksi on tunnollinen ja saa lainata autoani jatkossakin. Toisen kohdalla minulla oli ikävä ennakkoaavistus, joka realisoitui satojen eurojen autorempaksi. Ihan sama asia pikkutavaroiden kanssa; jos tavaroita vaan tongitaan, liataan, rytätään ja hukataan omaehtoisesti toimiessa, niin kyllä minä vaadin olla itse paikalla valvomassa, jos minun autoani, tarvikkeitani tai pinsettejäni käytetään. Eivätpähän rikkoudu tai katoa.

Vierailija
58/62 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua alkaisi häiritsemään vasta, jos mies alkaisi käyttämään mun alusvaatteita ja meikkejä.

Sama. Jotenkin tuntuu oudolta että miestä kiinnostaa penkoa naisensa vaatteita ja kosmetiikkaa. Joko ap trollaa tai miehellä on joku taipumus mistä ap ei ole tietoinen.

Vierailija
59/62 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti hän etsii tossua, jonka alle voi sinut litata. 

Ai, anteeksi. Sinähän oletkin jo tossun alla, kun viitsit olla tuollaisessa parisuhteessa. 

Vierailija
60/62 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä yhteiset rahatkin, jos tarvitsen käteistä, eikä itsellä ole, mies sanoo ota siitä mun kukkarosta.   Kun hänellä on aina varalta käteistä lompakossa, toisin kun itselläni, joka käytän paljon korttia maksuissa.

Yhdessä on asunnot maksettu, lapset kasvatettu, kaikki ostettu, ja elämää eletty.

Ei totisesti erotella tavararoita eikä joitakin shampoo pulloja eikä mitään muutakaan.

Tietenkin kummaninkin palkka omalle pankkitilille, mutta muutoin ei rahoista olla koskaan nillitetty mitenkään.

Eikä mistään muustakaan tavaroista tai jostain pinseteistä voi hyvä luoja sentään,  että jopa pinseteistäkin nykykodeissa otetaan yhteen.

Uskomatonta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi