Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun järjestit häät niin...

Vierailija
23.08.2015 |

Minkä ihmeen takia kukaan järjestää lapsettomia häitä keskellä metsää ilman majoitus mahdollisuutta ja julkista liikennettä, piheyttään pari ei myöskään järjestä yhteiskuljetusta. MIKSI??? Näin vieraana voin sanoa että en halua maksaa 30km taksimatkoja mennentullen. Yksi vaihtoehto on se että pariskunnasta toinen on kuski mutta sekään ei ole mielestäni hyvä ratkaisu. Jos järjestätte LAPSETTOMAT häät niin järjestäkää ne järkevässä paikassa. Kiitos.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen on hirvittävän vaikeaa ymmärtää mitä morsian (tai sulhanen) ajattelee. Mahdollisesti kaupungissa (tai lähiössä) kasvaneelle ihmiselle on hirvittävän tärkeää päästä viettämään häitään upeaan vanhaan kartanoon tai ylipäätään maalle, ei siinä ajatella miten vieraat sinne pääsevät. Se haluaako pari lapsia häihin vai ei on mielestäni jokaisen parin asia mutta heidän pitäisi ymmärtää ilman itkua ja hammasten kiristystä että kaikki eivät halua osallistua ilman lapsia(vauvaa), minkä ainakin minä ymmärrän varsin hyvin. Valitettavasti monella tuntuu olevan käsitys omista juhlista suorastaan utopistinen, luullaan että kaikkihan niihin haluavat hinnalla millä hyvänsä. Olen nähnyt kekkereitä ja kekkereitä mutta koskaan ei ole tullut oloa että olisin menettänyt jotain jos en olisikaan osallistunut, ei ne toisten juhlat nyt niin ihmeellisiä ole.

Vierailija
42/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kovasti kun kimppakyytiä pidetään niin huonona vaihtoehtona. Joku mainitsi mm. sen, että kaikki eivät halua lähteä vasta viideltä. No ei sitten tullut mieleen, että jos on järjestetty kyyditys pois juhlapaikalta, niin kyllähän sekin lähtee juuri tiettyyn kellonaikaan, mikä ei varmana sovi kaikille. 

Olen ollut yksissä häissä keskellä korpea ja heillä oli järjestetty linja-autokyyti kirkolta juhlapaikalle ja etukäteen piti ilmoittaa ketkä kaikki haluavat kyytiin. Jokaisen siis piti järjestää itsensä kirkolle, koska luonnollisesti linja-auto ei voi kiertää monessa paikassa hakemassa juhlaväkeä paikalle. Hääpari oli miettinyt linja-autokyydin järjestämistä myös pois juhlapaikasta, mutta koska sopivan kellonajan päättäminen oli niin mahdotonta, niin kyytiä ei sitten järjestetty.

Tulimme kimppataksilla kolmen muun pariskunnan kanssa. Ei ollut mikään kohtuuton hinta per nuppi. Ihmisiä lähti pitkin iltaa niin eri aikoina että bussikuljetuksessa ei olisi ollut mitään järkeä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesällä häissä ja laskin paljon niihin meni meiltä rahaa ja itseäni hirvitti, ensi kerralla tarkemmin, pahoittelut niille jotka ivät ole vielä naimisissa. Miehenpolttarit kaikkineen 150e, naisen 50e, juhlaasujen ehostus 100e, lahja 100e, hotelli 100e ja yöllä juhlapaikalta taksi hotelliin 50e YHTEENSÄ 550e !!!! jos laskee vielä 130km matkan mennen tullen niin ollaan yli 600e:ssa.

Samalla rahalla olisimme tehneet pitkän viikonloppuloman eurooppaan miehini kanssa, tällä ajatuksella olisin jäänyt pois häistä.

Tossa taksissa ja hotellissa olimme säästäneet jo 150e mutta se oli omavalintamme, niin mitä sitä itkemään. Häät olivat lapsettomat ja ajattelimme että saamme viettää kivan illan ja yhden yön ilman lapsia, ihan aikuisten kesken mutta tunnelma latistui valmiiksi ns. junttihäissä missä oli kiinnitetty huomiota vain viinatarjoiluun. Sovimme että ensikerralla vastaavassa tilanteessa "emme v a l i t e t t a v a s t i pääse osallistumaan".

Vierailija
44/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt vaan ymmärrä ongelmaa tässä.. Joku rakastunut pariskunta haluaa viettää lapsettomat häät metsässä ja vieraista ainakin tämä yksi pariskunta ei halua mennä paikalle kun on hankalaa heille. No, mitenhän asia ratkaistaisiin? Vaikka toivottamalla hääparille sydämen pohjasta aidosti ihanaa hääpäivää ja onnea eikä kitistä kun itselle ei nyt oikein sovi tuo hääparin juhlapaikka kun molempien tekisi niin mieli siellä häissä ottaa kuppia.

Haloo AP! Ne eivät ole teidän häät. Ne juhlat eivät myöskään ole teitä varten tai teitä kiusatakseen järjestetty. Kaksi ihmistä haluaa juhlistaa rakkauttaan ja vakiintumista ja teidät on kutsuttu. HUOM! Kutsuttu. Teitä ei velvoiteta mihinkään. Ei se hääpari halua muutenkaan juhliaan pilaamaan ihmisiä, jotka ovat jo valmiiksi arvostelleet heidän häänsä huonoiksi/vaikeiksi tms. 

Jos menette, menkää ilolla. Jos ette, niin voi toivottaa onnea ja jopa vaikka iloita niiden puolesta, jotka pääsee juhlimaan.

Vierailija
45/64 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:47"]

Miksi on niin vaikea ymmärtää että kaikki eivät halua samoja asioita ja kaikilla ei ole kymppitonnin palkkaa? Vieraalle järkevä paikka ei välttämättä ole hääparille järkevä paikka. Ei häihin ole kenenkään pakko osallistua. Onko niin vaikea kieltäytyä kutsusta?

[/quote]

Ehkä sinun on vaikea ymmärtää että kyllä vieraat näkevät ja ymmärtävät onko heidät kutsuttu juhlaan jossa parin naimisiin meno on tärkeintä vai tilaisuuteen jossa vieraita riistetään ja kaikki on järjestetty hutiloiden, halvalla ja nopeasti.

Itse viihdyn paremmin tilaisuudessa jossa on mietitty ohjelmaa ja vieraiden viihtyvyyttä muutenkin kuin käymällä Tallinnassa...

Vierailija
46/64 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:14"]Minkä ihmeen takia kukaan järjestää lapsettomia häitä keskellä metsää ilman majoitus mahdollisuutta ja julkista liikennettä, piheyttään pari ei myöskään järjestä yhteiskuljetusta. MIKSI??? Näin vieraana voin sanoa että en halua maksaa 30km taksimatkoja mennentullen. Yksi vaihtoehto on se että pariskunnasta toinen on kuski mutta sekään ei ole mielestäni hyvä ratkaisu. Jos järjestätte LAPSETTOMAT häät niin järjestäkää ne järkevässä paikassa. Kiitos.
[/quote]
Ollaankohan menossa samoihin häihin...

Vierailija
47/64 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa lieltä ap:n kanssa siitä että lapsettomia häitä järjestävät voisivat miettiä tarkemmin sen hääpaikan sijaintia. Esimerkiksi meillä ei hypitä riemusta jos häät aiheuttavat koko viikonlopun rumban, silloin on helpompi jäädä pois kuin osallistua. Toisaalta on olen ollut myös helpottunut että toiset järjestävät lapsettomia häitä, äitinä pääsee paljon helpommalla jos vain aikuiset tai ei kukaan osallistu.

Vierailija
48/64 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:01"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:14"]

Minkä ihmeen takia kukaan järjestää lapsettomia häitä keskellä metsää ilman majoitus mahdollisuutta ja julkista liikennettä, piheyttään pari ei myöskään järjestä yhteiskuljetusta. MIKSI??? Näin vieraana voin sanoa että en halua maksaa 30km taksimatkoja mennentullen. Yksi vaihtoehto on se että pariskunnasta toinen on kuski mutta sekään ei ole mielestäni hyvä ratkaisu. Jos järjestätte LAPSETTOMAT häät niin järjestäkää ne järkevässä paikassa. Kiitos.

[/quote]

Ollaankohan menossa samoihin häihin...

[/quote]

Riippuu mihin häihin olet menossa? Mitä mieltä olet asiasta jos kuullosti tutulta?

Vierailija
49/64 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä on ihmiset niin pirun mukavuudenhaluisia nykyään, että juhliinkin jos kutsutaan,niin kyllä pitäisi olla kyydit tai majoitus hoidettu valmiiksi,jotta voidaan mennä! Muistan omasta lapsuudestani kuinka olin välillä vanhempien ja välillä mummuni kanssa milloin missäkin juhlissa (ihan jopa toisessa kaupungissa, kyllä), ja sinne vaan mentiin ilomielin, tervetulleita olivat vauvat ja vaarit. Illan mittaan jos joillekin seurueestamme alkoi juoma maistua eikä olisi malttanut lähteä, mutta minut piti saada kotiin nukkumaan, niin joku lähti minun kanssa kotiin ja muut tulivat millä tulivat myöhemmin, eipä sinne juhlapaikalle kukaan jäänyt. Siellä kun tuppasi olla muitakin vieraita, niin äkkiäkös siinä jotain kimppakyytejä sumplivat. Mutta eihän tällaiseen hurjaan spontaaniuteen enää kyetä,kun kaiken pitää olla ennalta tarkasti suunniteltu,ettei vaan satu mitään.

Vierailija
50/64 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te tosiaan tunne ketään ihmisiä, jos vaihtoehdot on oma auto tai taksi? Että jos joku tuttu voisi vaikka vähän taksia pienemmällä korvauksella heittää, takaisin voi päästä jollain kimppakyydillä jos on porukkaa menossa samaan suuntaan. Ja sekään ei ole hyvä idea jonkun mielestä,että pariskunnasta toinen on kuski. Miksei? Siksi,koska ei osata päättää kumpi saa ryypätä ja kumpi joutuu ajamaan? Voi hyvä tavaton. Menkää vaikka sitten johonkin lähäriin vetämään perseet, jos se kerran on pääasia.

Vierailija
51/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 11:30"]

Mä en nyt vaan ymmärrä ongelmaa tässä.. Joku rakastunut pariskunta haluaa viettää lapsettomat häät metsässä ja vieraista ainakin tämä yksi pariskunta ei halua mennä paikalle kun on hankalaa heille. No, mitenhän asia ratkaistaisiin? Vaikka toivottamalla hääparille sydämen pohjasta aidosti ihanaa hääpäivää ja onnea eikä kitistä kun itselle ei nyt oikein sovi tuo hääparin juhlapaikka kun molempien tekisi niin mieli siellä häissä ottaa kuppia.

Haloo AP! Ne eivät ole teidän häät. Ne juhlat eivät myöskään ole teitä varten tai teitä kiusatakseen järjestetty. Kaksi ihmistä haluaa juhlistaa rakkauttaan ja vakiintumista ja teidät on kutsuttu. HUOM! Kutsuttu. Teitä ei velvoiteta mihinkään. Ei se hääpari halua muutenkaan juhliaan pilaamaan ihmisiä, jotka ovat jo valmiiksi arvostelleet heidän häänsä huonoiksi/vaikeiksi tms. 

Jos menette, menkää ilolla. Jos ette, niin voi toivottaa onnea ja jopa vaikka iloita niiden puolesta, jotka pääsee juhlimaan.

[/quote]

Ai että kun asia olisi näin selvä kun annat ymmärtää...

Tämä juuri on se ongelma mitä ei useimmat tunnu tajuavan! "Jätä menemättä", "Mitä valitat ja mikä tässä nyt on ongelma, mikset vaan ilmoita ettei telle sovi?!" jne. Siis helppohan se on sanoa ja uskon, että moni oikeasti on niin moukka, että ei vain mene. Me emme millään kehtaa sanoa, että ei nyt päästä kaverin häihin kun ei vaan jakseta. Tai että ollaan buukattu matka juuri siihen ajankohtaan, kun varsin hyvin on ollut tiedossa milloin juhlat on... Yksinkertaisesti ei vaa kehdata olla niin törppöjä. Vaikka jokaiset häät ovat ainutkertaiset niin aikaisemmat kokemukset vastaavista antavat oman painolastinsa. Jos on ollut joskus järkyttävissä ryyppyhäissä keskellä metsää ajatuksella että jokohan täältä kehtaisi lähteä niin ei tee mieli mennä vastaaviin jatkossa.

Ja kyllä taviksen on mietittävä mihin ja kenelle rahojaan jakelee... Osallistuminen häihin vain tulee pirun kalliiksi joskaan ei meillä niin kalliiksi kuin joku täällä oli laskenut.

Vierailija
52/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin järjestän sellaiset häät/juhlat/mitä vaan haluan. Mua ei kiinnosta jos joku ei saa kyytiä tai pääse muuten paikalle niillä speksellä kun mä haluan. Ne on mun juhlat ja minä päätän. Kiukutelkaa kotonanne, minä juhlin vaikka yksin aamuun asti maaiman mukavimmissa, kauneimmissa ja parhaissa juhlissa sinne ei kitisijöitä tarvita.

Vierailija
53/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 08:34"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:51"]

Ettekö te tosiaan tunne ketään ihmisiä, jos vaihtoehdot on oma auto tai taksi? Että jos joku tuttu voisi vaikka vähän taksia pienemmällä korvauksella heittää, takaisin voi päästä jollain kimppakyydillä jos on porukkaa menossa samaan suuntaan. Ja sekään ei ole hyvä idea jonkun mielestä,että pariskunnasta toinen on kuski. Miksei? Siksi,koska ei osata päättää kumpi saa ryypätä ja kumpi joutuu ajamaan? Voi hyvä tavaton. Menkää vaikka sitten johonkin lähäriin vetämään perseet, jos se kerran on pääasia.

[/quote]

Mikä hemmitin idea sitten on järjestää LAPSETTOMAT häät jos jokatapauksessa jokatoinen on kuski? Eikö siellä sitten voisi olla lapset mukana?

[/quote]

Minä en nyt millään ymmärrä miten se kuskin vaatiminen liittyy lasten olemassaoloon.

Jos ei halua häihinsä lapsia, järjestää lapsettomat häät. Miksi haluaisi häihinsä lapsia siitä syystä, että juhlapaikalle tarvitsee kyydin? Siis... kaksi ihan täysin toisiinsa liittymätöntä asiaa. Vai onko tässä ihan oikeasti taustalla se järjetön ajatus, että lapsettomat häät = kaikki ryyppää ihan hulluna? Oikeasti??? Oikeastioikeasti??? 

Vierailija
54/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 09:18"]

Kommentoin myös sitä että ainakin meillä (silloin harvoin kun pääsemme johonkin) niin mennään (ruoka)ravintolaan viettämään aikaa aikuisten kesken, syömään hyvin ja juomaan 1-2 lasia viiniä. Samalla tavalla ajattelen lapsettomista häistä, saisimme viettää laatuaikaa aikuisten kesken mutta jos häät ovat keskellä ei-mitään niin kyllä tunnelma on huonompi kun jonkun on oltava kuski (taksilla kulkeminen ei ole vaihtoehto hinnan vuoksi). Miksikö? omasta mielestäni on kohtuutonta odottaa sitä että vieraat tuhlaavat omaisuuden toisen häihin. Ensin polttarit, sitten juhlaasut ja häälahja jos tähän lisätään vielä vaikka 100e:n taksit niin mielestäni toisten häät ovat tulleet liian kalliiksi. Luulen ainakin suurimman osan ajattelevan asiasta näin.

[/quote]

Normaali aikuinen yleensä kestää sen verran alkoholia, että on vielä ajokunnossa vaikka joisi alkumaljan ja lasin viiniä ruuan kanssa. Harva kuitenkaan lähtee heti ruuan jälkeen pois.

Vieraiden hääkustannuksista sen verran, että osallistuvatko kaikki aina polttareihin, kun niiden (kieltämättä korkea) hinta mainitaan aina kuluissa? Juhlavaatteita ja asusteita ei todellakaan tarvitse uusia jatkuvasti, samoilla pärjää useammatkin juhlat, mies jopa niin kauan kuin puku mahtuu päälle.

Vierailija
55/64 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me järjestettiin hääjuhla vieraille, ei itsellemme. Toki omat lempiruuat ja -juomat tarjolle, mutta myös periaatteella mistä yleensä ihmiset tykkää. Näinpä järjestettiin myös tunnin välein lähtevä poiskuljetus kaupunkiin. Ihan vaan, että vieraat voivat juhlia miten haluavat, selvänä tai kilistäneenä. Halvemmaksi se tuli kuin juhlapaikka kaupungissa ja ei ajateltu piheyttämme kostaa vieraille. Sama musiikin suhteen, bändi soitti sitä mistä yleisö tuntui tykkäävän eikä listalta meidän lemppareita. Uskottiin vieraiden osaavan päättää itse voiko heidän lapsensa katsella alkoholin käyttöä vai ei ja mihin kellonaikaan asti.

Yleensä olen kituliaan pihi, mutta en kehdannut nuukailla käytännön asioissa, koska tiesin vieraiden näkevän vaivaa meidän juhliemme takia, tuovan (liian) hienot lahjat, matkustavan paikkakunnalle jne. Säästöä saatiin, kun pöytiin ei tullut kukka-asetelmia, ei askarreltu kiitoskarkkeja sun muuta tilpehööriä, mitä vieraat ei muista ottaa mukaan. 

Vierailija
56/64 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 21:04"]

Samaa lieltä ap:n kanssa siitä että lapsettomia häitä järjestävät voisivat miettiä tarkemmin sen hääpaikan sijaintia. Esimerkiksi meillä ei hypitä riemusta jos häät aiheuttavat koko viikonlopun rumban, silloin on helpompi jäädä pois kuin osallistua. Toisaalta on olen ollut myös helpottunut että toiset järjestävät lapsettomia häitä, äitinä pääsee paljon helpommalla jos vain aikuiset tai ei kukaan osallistu.

[/quote]

Komppaan, valitettavan harva vain ajattelee minkälaiseen solmuun pientenlasten vanhemmat joutuvat jos lapset eivät tule häihin ja häät yhtään kauempana, valitettavasti tämä ei avaudu ennen kuin pari saa itse lapsia, eikä välttämättä silloinkaan jos tavaksi on tullut viedä vastasyntynyttä pullovauvaa mummolaan heti synnäriltä ja lähteä itse juhlimaan.

Vierailija
57/64 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdittuani aikani tulin siihen tulokseen ettemme mene kukaan ap:n mainostamiin lapsettomiin metsähäihin, teemme saman ratkaisun kuin pari muutakin pari ks. häiden suhteen jäämme kotiin.

Vierailija
58/64 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulkaas luulen että lapsikieltoja harrastavat metsässä häitään juhlivat tyypit kuuluvat alempiin sosiaaliluokkiin ja myös ulkonäkö on sen mukainen. Olisihan se valtava nöyryytys jos joku toisi häihin oikien vauvan joka saisikin enemmän huomiota kuin tämä tällätty pullukka. Häät kuuluu elämään siinä missä lapsetkin.

Vierailija
59/64 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piheyttään, pari on löytänyt halvimman mahdollisen paikan johon voi viedä ne Tallinnan viinat. On otettu halvin mahdollinen pitopalvelu jonka normaalia (suppeaa) listaa on edelleen karsittu.

Vieraat siis maksavat itse taksinsa, syövät jäisiä eineslihapullia ja ovat lisäksi toteuttaneet parin toiveen "lahjaksi rahaa (siis vähintään 100e/pari)" ja AVOT pippalot ovat vuosisadan upeimmat mistä ei voi kieltäytyä. Kysykää vaikka hääparilta. Kyllä näitä on nähty mutta ei nähdä enää...

Hienoa artikulointia, totta ja valitettavan tuttua...

Vierailija
60/64 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kuulkaas luulen että lapsikieltoja harrastavat metsässä häitään juhlivat tyypit kuuluvat alempiin sosiaaliluokkiin ja myös ulkonäkö on sen mukainen. Olisihan se valtava nöyryytys jos joku toisi häihin oikien vauvan joka saisikin enemmän huomiota kuin tämä tällätty pullukka. Häät kuuluu elämään siinä missä lapsetkin.

Tällätty pullukka = Kesän kaunein morsian