Miksi ihmiset eivät petaa sankyjään?
Todella kuvottavaa, sitten sängyssä lekotellaan arkivaatteissa ja lakanoiden annetaan kerätä pölyä ja paskaa koko päivä. Hyi yök. Mikä siinä on niin vaikeaa ostaa kiva päiväpeitto ja pedata sänky, sen jälkeen siinä voi vaikka tehdä päivän treenin jos huvittaa.
Kommentit (58)
Mä en petaa sänkyäni ikinä, nuorena kyllä, mutta en enää. En keksi syytä, miksi petaisin.
siksi kun voin laittaa makuuhuoneen oven kiinni. Petaaminen on täysin turhaa työtä.
Vanhojen ihmisten touhua toi petaaminen.
Täällä yksi vanhus! Petaan aina, se jotenkin tasaa muuta sotkuisuutta...
Petaan tai laitan makuuhuoneen oven kiinni jos vieraita on tulossa. Arkiaamuisin on muutenkin tarpeeksi kiire niin ei ole petaamiset ensimmäisenä mielessä. Ei sinun niissä lakanoissa tarvitse nukkua joten en ymmärrä ongelmaasi.
Todellakin pitää petata aina, mikään ei oo oksettavampaa kuin petaamaton sänky!
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:49"]... ja lakanoiden annetaan kerätä pölyä ja paskaa koko päivä.
[/quote] Ei meillä ainakaan mitään paskaa huoneilmassa leijaile. Miksi SÄ et siivoa niin lakanoita ei tarvii suojata siltä paskalta?
Miksi ketään kiinnostaa onko mun sänky pedattu vaiko ei?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:49"]... ja lakanoiden annetaan kerätä pölyä ja paskaa koko päivä.
[/quote] Ei meillä ainakaan mitään paskaa huoneilmassa leijaile. Miksi SÄ et siivoa niin lakanoita ei tarvii suojata siltä paskalta?
[/quote] Huoneilmassa on aina jonkin verran pölyä. Tietenkin täällä on näitä kodin pikku puuhanaisia joiden kotona ei leijaile pölyhiukkastakaan heidän kertomansa mukaan.
Vähemmän se kuiva huonepöly haittaa, kuin ne kosteat pöpöt siellä päiväpeiton alla.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:49"]... ja lakanoiden annetaan kerätä pölyä ja paskaa koko päivä.
[/quote]
Ei paskaa varmaan, mutta huonepölyä leijailee kyllä teilläkin. Erityisesti sitä on makuuhuoneessa missä aina liikutellaan vuodevaatteita. Niissä on aina kuollutta ihosolukkoa joka pöllyää ilmaan ja laskeutuu kaikille makuuhuoneen pinnoille. Pyyhipä pölyjä sieltä joskus niin näet.
Sänkyä on OK pitää avonaisena hetki ylösnousun jälkeen ja avata tuuletusikkuna siksi aikaa. Sitten sulkea ikkuna ja pedata sänky jonka päälle viimeisenä päiväpeite. Sen tarkoitus on suojata puhtaita vuodevaatteita laskeutuvalta huonepölyltä sekä myöskin lialta jota päivävaatteista saattaa tarttua mikäli päivällä oikaiset hetkeksi selkääsi sängyllä. Ihmiset joilla ei ole päiväpeitettä ovat ällöttäviä.
N26
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:53"]Mä en petaa sänkyäni ikinä, nuorena kyllä, mutta en enää. En keksi syytä, miksi petaisin.
[/quote]
Laiska.
Mulla on kyllä päiväpeitto, mutta aika harvoin sitä tulee laitettua. Aamulla sitä ei voi heti sängystä noustua laittaa, että sänky saa hieman tuulettua, ja sitten se tuppaa jäämään. Makkari on yläkerrassa, eikä siellä juuri oleskella päiväsaikaan. Jos joku menee sinne nukkumaan, lapsi tai aikuinen, peiton alle ei mennä päivävaatteilla, vaan ne riisutaan. Jos esim. vanhempani menevät sinne nukuttamaan lapsia, petaan sängyn.
En petaa On mulla päiväpeitto, mutta tosi iso sänky ja petaamiseen menee siksi aika paljon aikaa. Pitää kierrellä sängyn ympäiri ja taitella peitettä. En jaksa enkä viitsi.
En ikinä makaa sängyllä päivävaatteissa. Loikoilen vain sohvalla. Eikä mulla ole likaista. Vaihdan lakana kerran vkossa, nyt kuumalla tyynyliinat uudet joka yöksi.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:49"]... ja lakanoiden annetaan kerätä pölyä ja paskaa koko päivä. [/quote] Ei meillä ainakaan mitään paskaa huoneilmassa leijaile. Miksi SÄ et siivoa niin lakanoita ei tarvii suojata siltä paskalta? [/quote] Ei paskaa varmaan, mutta huonepölyä leijailee kyllä teilläkin. Erityisesti sitä on makuuhuoneessa missä aina liikutellaan vuodevaatteita. Niissä on aina kuollutta ihosolukkoa joka pöllyää ilmaan ja laskeutuu kaikille makuuhuoneen pinnoille. Pyyhipä pölyjä sieltä joskus niin näet. Sänkyä on OK pitää avonaisena hetki ylösnousun jälkeen ja avata tuuletusikkuna siksi aikaa. Sitten sulkea ikkuna ja pedata sänky jonka päälle viimeisenä päiväpeite. Sen tarkoitus on suojata puhtaita vuodevaatteita laskeutuvalta huonepölyltä sekä myöskin lialta jota päivävaatteista saattaa tarttua mikäli päivällä oikaiset hetkeksi selkääsi sängyllä. Ihmiset joilla ei ole päiväpeitettä ovat ällöttäviä. N26
[/quote]
Lakanat pestään ja vaihdetaan kerran viikossa. Eivät todellakaan ehdi mennä mitenkään ällöttäviksi jostain huonepölystä. Torkut ja loikoilut meillä hoidetaan päiväsaikaan sohvalla.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:52"]Ei meillä makoilla sängyssä päivällä. En viitsi pedata sänkyä aamuisin. Samalla sänky tuulettuu. Aikaa vietetään muualla kuin makuuhuoneessa esim. olohuoneessa, keittiössä tai työhuoneessa.
[/quote]
Sama.
Olen ottanut päiväpeitonkin pois, kun ei makkarissa kukaan muuten vain hengaile.
Ne petaamattomassa sängyssä päivällä loikoilevat ovat varmaan niitä, jotka eivät käy iltaisin suihkussa vaan menevät kaikki päivän liat (ja meikit) ihollaan nukkumaan. Ymmärtäähän sen, ettei silloin välitä sängyn petaamisestakaan.
Itsekin olen laiska petaamaan, silloin kun petaan niin teen sen iltapäivällä kotiin tullessa koska aamuisin ei ole aikaa odotella sängyn tuulettumista.
En petaa, annan sängyn tuulettua. Arkiviikolla se ei haittaa ketään, koska olen töissä ja sänkyä ei kukaan ole katsomassa. Vkl annan sen myös olla ilman päiväpeittoa, koska en käy siellä lekottelemassa vaatteet päällä. Jos vieraita on tulossa, niin sitten petaan. Minulla on kaunis päiväpeite ja koristetyynyt sitä varten.
Ei meillä makoilla sängyssä päivällä. En viitsi pedata sänkyä aamuisin. Samalla sänky tuulettuu. Aikaa vietetään muualla kuin makuuhuoneessa esim. olohuoneessa, keittiössä tai työhuoneessa.