Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kertoa omalle alkoholisti isälle tulevasta lapsenlapsesta?

Vierailija
23.08.2015 |

Moikka! Mun isä on siis alkoholisti ja meidän välit on erittäin huonot.. Isä vihaa mun avopuolisoani ja vannottaa aina että eikai me olla lasta tekemässä... Isä ei ole selvästi tajunnut että olen jo aikuinen nainen ja päätän omasta elämästäni. Nyt olen kuitenkin viikolla 15 raskaana, ja pikkuhiljaa olisi aika kertoa uutiset... Pelkään että isä katkaisee välit kokonaan tai tekee miehelleni jotain... On nimittäin uhkaillut jo.. :/ onko kellään kokemuksia tai neuvoja?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro leppoisasti tuopin äärellä.

Vierailija
2/15 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos katkaisee välit niin se on hänen mokansa.
Minullakin alkkis isä, jolle kerroin tulevasta lapsenlapsesta puhelimessa. Oli onnellinen puolestamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tiedän sen että ei ole iloinen... :/ äiti tietää jo, ja innoissaan odottaa pikkusta :) ärsyttävää tämmönen turha stressin aihe... :/

Vierailija
4/15 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:22"]Mä taas tiedän sen että ei ole iloinen... :/ äiti tietää jo, ja innoissaan odottaa pikkusta :) ärsyttävää tämmönen turha stressin aihe... :/
[/quote]

Mitä oikein jännäät, jos jo tiedät mitä mieltä isäsi asiasta on? Kerro asiasta vaikka tekstarilla, ja jos isäsi vastaa tylysti, katkaise itse välit häneen.

Vierailija
5/15 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kertonut vieläkään ja lapsi on jo kohta 2.5v. Ei paljon olla tekemisissä... kyllä se taitaa tietää kuitenkin sukulaisten kautta.

Vierailija
6/15 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:22"]Mä taas tiedän sen että ei ole iloinen... :/ äiti tietää jo, ja innoissaan odottaa pikkusta :) ärsyttävää tämmönen turha stressin aihe... :/
[/quote]

Mitä oikein jännäät, jos jo tiedät mitä mieltä isäsi asiasta on? Kerro asiasta vaikka tekstarilla, ja jos isäsi vastaa tylysti, katkaise itse välit häneen.
[/quote]
No en nyt kuitenkaan itse haluais menettää välejä. Vaikka maailman paskin isä onkin, mutta silti mun ainut isä.. :)

Vierailija
7/15 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertonut yhdestäkään lapsenlapsesta. Oletan, että saa jotain kautta tietää. Alkoholismi ja uhkailu eivät kuulu minun ja lasteni elämään, oli kyse sitten vaikka ainoasta isästäni.

Vierailija
8/15 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun isä uhkais mun (kunnollista) miestä, katkaisisin välit jo silloin isääni. Aivan sama että on ainut isä. Uskomaton oot!

Vierailija
9/15 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ehkä sit olen liian hyväuskoinen... Toivoisin vaan että isä ryhdistäytyisi ja asiat muuttuisi...

Vierailija
10/15 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerrot vaan, ei se sen kummempaa ole. Onko kyseessä ensimmäinen lapsenlapsi isällesi? Miksi isäsi muuten ei tykkään puolisostasi? Tai siis toki alkoholisteilla voi olla ties mitä päähänpinttymiä, mutta kyllähän tuo vähän erikoiselta kuulostaa. Oma alkoholisti vanhempani oli iloinen meidän lapsesta, mutta eihän se tietysti hänen ongelmaansa poistanut, joten ei missään nimessä kannata kuvitella että vauvauutinen muuttaa tilannetta.

Vierailija
11/15 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano: kuule iskä, olet saamassa ensi vuonna yhden uuden syyn dokaamiseen.

(Jos siis haluat hiukkasen hattuilla. Ja mikset haluaisi...)

Vierailija
12/15 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille kaks pulloa kossua ja kirjoita niihin tytön ja pojan nimi. Sano että juo kummallekin sillä ei tiedetä vielä että kumpi. :)

Vierailija
13/15 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen joo :) noh, faijaa vituttaa se kun uskallan sanoa hänelle vastaan.. Kun taas muut hiljaa hyväksyvät sen juomisen... Iskä siis vihaa mua :D oon muuttanut 16v pois kotoa, ja siitäkös riemu repesi.. Haaveammattina ollut aina poliisi, joten lähdin opiskelemaan turvallisuusalaa... Mutta sehän ei isälle kelpaa koska on miesten ammatti... Mikään ei siis hänelle kelpaa mitä teen.. On sellanen ihminen joka haluaa määrätä ja sanoa sen viimeisen sanan.. Ja mun kohdalla kun se ei toimi niin siksi mua vihaa :D miestäni vihaa ihan muutenvaan... Olis varmaan ihan sama kenen kanssa seurustelen... :D todella vittumainen tapaus... Sille ei vaan mikään kelpaa ja kaikki on aina väärin.. :)
T.ap

Vierailija
14/15 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:48"]

Ensimmäinen joo :) noh, faijaa vituttaa se kun uskallan sanoa hänelle vastaan.. Kun taas muut hiljaa hyväksyvät sen juomisen... Iskä siis vihaa mua :D oon muuttanut 16v pois kotoa, ja siitäkös riemu repesi.. Haaveammattina ollut aina poliisi, joten lähdin opiskelemaan turvallisuusalaa... Mutta sehän ei isälle kelpaa koska on miesten ammatti... Mikään ei siis hänelle kelpaa mitä teen.. On sellanen ihminen joka haluaa määrätä ja sanoa sen viimeisen sanan.. Ja mun kohdalla kun se ei toimi niin siksi mua vihaa :D miestäni vihaa ihan muutenvaan... Olis varmaan ihan sama kenen kanssa seurustelen... :D todella vittumainen tapaus... Sille ei vaan mikään kelpaa ja kaikki on aina väärin.. :) T.ap

[/quote]

Jos alkoholisoitunut isäsi jo lähtökohtaisesti vihaa ja vähättelee kaikkea, mitä teet, ei hänen mielipiteillään oikeasti ole mitään väliä. Jos hän reagoi uhkaa väkivallalla vauvauutisen kuultuaan, ovit ihan huoletta olla puhumatta hänelle enää ikinä.

Onnea raskauden johdosta! Ja tsemppiä tulevaan.

Vierailija
15/15 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä miehesi on noista isäsi uhkailuista? Eikö häntä loukkaa, että haluat olla isäsi kanssa edelleen tekemisissä. Jos isäsi nyt oikeasti vaikka tappaisi miehesi, olisitko kuitenkin iloinen, että sulla itselläs on vielä tämä "ainut isä", josta ei nähtävästi ole kuin huolta murhetta.? 

Ja ei, mukailtu sanonta, että huono isä on parempi kuin ei isää ollenkaan, ei pidä paikkaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi