Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystäväni haluaa jatkuvasti osoittaa, että pärjää ilman miehen apua.

Vierailija
28.07.2015 |

Olen varsin tuoreessa suhteessa erään tytön kanssa. Itseasiassa kummankin eka seurustelusuhde, olemme 20 -vuotiaita. Ärsyttää jotenkin se, ettei tyttöystävä koskaan halua arjessa apuani, vaan toitottaa pärjäävänsä yksin. Avulla tarkoitan esim. painavan asian nostamista/kantamista tai muuta vastaavaa. Tänäänkin reväytti selkänsä, kun halusi väkisin yksin kantaa kaksi painavaa puukoria saunalle, josta puut loppu. Tarjosin apua edes toisen kantamisessa, mutta tiuskaisi "kyllä mä pärjään!". Sitten yritti nostaa koreja lähteäkseen kantamaan niitä, mutta reväytti jotain selästään ja nyt ei pysty suorastaan selkäänsä. Miksi ihmeessä pitää jatkuvasti osoittaa, että ei tarvitse toista? Onko huono itsetunto? En kuitenkaan halua muuta kuin auttaa, koska jotkin asiat vaan ovat helpompia tehdä minulle kun pienikokoisen naisen. Huoh...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitatko minusta? :O Olen ihan samanlainen kuin tyttiksesi. :D En oikein tiedä miksi on vaikea ottaa apua vastaan, ehkä se liittyy jotenkin tosiaan huonoon itsetuntoon: En halua tuottaa kenellekään vaivaa. Ja olen aina joutunut pärjäämään elämässä yksin, joten en oikein osaakaan ottaa apua vastaan.

Vierailija
2/27 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutsutaan itsenäisyydeksi. Tosin, ihmettelen kuka on nlin tyhmä, että reväyttää selkänsä puiden takia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tottunut pärjäämään yksin.

Vierailija
4/27 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ärsyttävää kun miehet tarjoaa apua! Anna tyttöystäväsi olla!

Vierailija
5/27 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kun feministit sun muut kertovat naisille valheita, että he ovat mukamas yhtä vahvoja, fiksuja, omistautuneita jne kuin miehet mutta sitten joskus se todellisuus lyö päin kasvoja ;/

Vierailija
6/27 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:38"]Se on kun feministit sun muut kertovat naisille valheita, että he ovat mukamas yhtä vahvoja, fiksuja, omistautuneita jne kuin miehet mutta sitten joskus se todellisuus lyö päin kasvoja ;/
[/quote]

Tämä. Intissä olleet jotka ovat joutuneet tekemisiin niiden 150cm/45kg feministien kanssa tiiätte millasta se on. "Mä pystyn kuule ihan samaan ku te miehetkin vaikkette ehkä usko siihen!!1" Metsäleireillä kumminki nämä sankarit kantoi ehkä neljäsosan omista kamppeistaan+joskus rynkyn..
Mä pyydän naiset, jos jokin on teille raskasta, älkää turhaan hajottako itseänne :/

Vierailija
7/27 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, jos hankit hänen kanssaan lapsia, kiität itseäsi ettet hommannut kädetöntä muijaa.

Vierailija
8/27 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ärsyttävää, kun miehet tuppaa "tarjoamaan" apua sellaseen jokseenkin vähättelevään sävyyn. Et sä kaveriltakaan kysy, tarviitko apua sen puukorin kanssa, vaan toteat, mä tuon ton toisen. Se vähättelevä sävy avuntarjoamisessa johtaa siihen, että kaveriporukassa naureskelet, kun tyttiksesi on niin neitiä, ettei selviä mistään yksin.

Vierailija
9/27 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun itsetunnossani ei ole mitään vikaa, vaikka lähtökohtaisesti teen kaiken itse delegoimatta ja pyytelemättä muilta. Jos on kahden ihmisen voimat vaativa homma, sitten tietysti tarvitaan kaksi ihmistä. (Muttei aina sittenkään, vaikka esimerkiksi kokoamisohjeissa niin sanotaan.)

Jaksan kantaa kaksi isoa halkokoria, mutta jos en jaksaisi, en rupeaisi telomaan itseäni. Sinuna en osoittelisi myöskään tyttöystäväsi itsetuntoa vaan miettisin, mahtoiko avuntarjouksessani olla jotakin ällöttävän holhoavaa tai edes hitusen vähättelevää kuten aika monella miehellä tuntuu valitettavasti olevan. Siinä on muuten mehukkaan riidan ainekset koossa.

Vierailija
10/27 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aphyvä. Ongelma on siinä, että tarjoat apua, eli annat ymmärtää, että homma kuuluisi oikeasti tyttöystävällesi, mutta hän ei vaan selviä siitä.

Jos sen sijaan ottaisit tehdäkseai oman osasi työstä, joka itsestään selväst sinulle kuuluukin, olisi vastaanotto varmasti aivan toinen. 

Vierailija
11/27 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaan reippaasti ottanut sitä toista koria? Mene ja tee, äläkä vikise.

Vierailija
12/27 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitä munkin piti sanoman, että miksi autat. Mikset tee. Ärsyttää muakin, kun kaikki paskahommat yksinäni teen ja sitten mies tulee pätemään jossain ihan kivassa keississä, että auttaa. Oliko tyttöystäväsi jo odotellut muita hommia tehdessään, koska saunapuita viedään. Latonut puut ja hakannut halot ym. Ja sitten sä tulet pätevänä auttamaan, kun "kaikki" on jo tehty?!

Vierailija
13/27 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jotta tähän pääsisi nyt jotenkin jyvälle, niin olisi kiva jos avaisit että miten näet parisuhteen? Millaisena ajattelet puolisosi? Jos sinusta on olemassa miesten töitä ja naisten töitä, ja tyttöystäväsi mielestä kaikki työt ovat kaikkien töitä jos vain pituusmitta riittää, niin teillä tulee olemaan muitakin ongelmia kuin halkokorit.

Vierailija
14/27 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis ap, älä sitten jää tuollaiseksi, kuten liian moni mies jää vaan koeta ihan oikeasti miehistyä!

Vierailija
15/27 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 19:36"]

Sitä kutsutaan itsenäisyydeksi. Tosin, ihmettelen kuka on nlin tyhmä, että reväyttää selkänsä puiden takia

[/quote]

ehkä hieman turhaa itsenäisyyttä siinä tilanteessa,jossa vahvempi voi auttaa. Tyttö ei uskalla luottaa. Ei uskalla näyttää haavoittuvuuttaan...ehkä on myös henkisellä puolella sama juttu?

kannattaa puhua asiasta ja kannattaa kertoa, että se on ilo että voit auttaa. Tulee tilanteita, joissa tyttö onkin parempi.silloin hänen pitäisi sitä uskaltaa tarjota ja sinun ottaa vastaan.

minulla sama juttu. Nykyään ymmärrän, että mies oikeasti auttaa mielellään. Se on iso ja tärkeä ja ihana asia. Luottamisen saavuttaminen vei aikaa. Mies oli luotettava ja lojaali. Kerroin omista herkkyyksistäni ja haavoistani, niin hän ymmärsi. Ei hylännyt vaan oli enemmän turvana.

teillä on eka suhde. Katsotte mihin se kantaa. Ole oma itsesi. Se on se tärkein. Ja puhu.

Vierailija
16/27 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää se, että mies tarjoaa apua sen sijaan että tekisi itse oman osuutensa. Kun on päivänselvää, että pitää kantaa puita tai vettä tai tiskata, niin miksi mies ei tee niitä yksinkertaisia töitä, miksi se odottaa, että minä teen ja tulee sitten apuun! En helvetissä kaipaa apua vaan tasavertaisen kumppanin.

Miten iso yllätys ap:lle oli, että saunasta oli puut loppu?

Vierailija
17/27 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattele positiivisesti: tyttis ei ole kanssasi koska ei pärjää ilman avustajaa vaan koska haluaa olla juuri sinun kanssasi.

itse olen samanlainen, jos teen jotain niin ärsyttää kun toinen tulee säheltämään sitä samaa juttua....kantaisit saunaan vettä, hakisit pyyhkeet, lakaisisit lattian....mutta anna niiden puiden olla jos ne on jo puolivälissä valmiit.

Vierailija
18/27 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa, jos miehellä on vahva mielipide siitä että hän tekee kaikki ns. miehiset hommat, niin paha pelko on että hänen mielestään minulla lankeaa sitten ne naisten työt. Sitten saan seuraavat 20 vuotta tiskata, pyykätä, kokata ja luututa niin että selkä paukkuu. Ei kiitos. Niihin ei kyllä ole juuri ollut apua tarjolla. Mieluummin pärjään kaikessa itse, renkaiden vaihto ei paljoa maksa rengasliikkeessä.

Vierailija
19/27 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh, oikein tarjosit apuasi! :D Vaikutat aika vitunmoiselta marttyyrilta huokailuinesi.

Vierailija
20/27 |
28.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2015 klo 20:25"]

Minua ärsyttää se, että mies tarjoaa apua sen sijaan että tekisi itse oman osuutensa. Kun on päivänselvää, että pitää kantaa puita tai vettä tai tiskata, niin miksi mies ei tee niitä yksinkertaisia töitä, miksi se odottaa, että minä teen ja tulee sitten apuun! En helvetissä kaipaa apua vaan tasavertaisen kumppanin.

Miten iso yllätys ap:lle oli, että saunasta oli puut loppu?

[/quote]

tasavertainen kumppani? Et saa auttaa...minä itte teen!!!

onko se tasavertaista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän