Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

teini ei suostu jäämään yksin

Vierailija
23.08.2015 |

Oisin ollu kolme päivää pois...voi harmi.
En tiedä suostuisko se esim. kahteen päivään
Mitäs nyt?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse seikkailin maailmalla teininä, mutta se tausta..

Vierailija
22/37 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:10"]Mikähän tässä on "teini"? 13v?
[/quote]

Ei 13-vuotias käy lukiota.
16-vuotias käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta teidät saa molemmat kyörätä jonnekin kasvamaan herrajumala. Ei kavereita, ei naapureita, ei tuttavia, ei sukulaisia jotka voisivat tässä kohtaa auttaa? Onko pakko opettaa lapsensa riippuvaiseksi alun perin? Totta kai se ripustautuu vanhempiin, jos ei kukaan ole huomannut kertoa, että lapsen tehtävänä on suuntautua ulkomaailmaa kohti.

Vierailija
24/37 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:50"]Olisi varmaan ihan hyvä alkaa lukioikäisen pikkuhiljaa harjoitella yksin oloa. :D Vai miten meinasi pärjätä kun kohta omilleen täytyisi lähteä?
[/quote]
Aivan hyvin pärjää sellainenkin teini. Mä olin ollut kotoa muuttoon asti yhden yön yksin kotona. Ei se siellä pienessä kämpässä ollut kohta 19-vuotiaana yhtään niin kammottavaa kuin isossa omakotitalossa silloin 15-vuotiaana just lukion aloittaneena.
[/quote]
Jaha, en tiedä onko ap:n teini 15 vai 17-vuotias. Ehkä 16? No itse olin tuon ikäisenä raskaana ja tein avomiehelle ruokaa omassa kodissa sillä aikaa kun sinä itkit ja pelkäsit yksin siellä isossa omakotitalossa. Näin me olemme erilaisia.

Vierailija
25/37 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:16"]Kohta teidät saa molemmat kyörätä jonnekin kasvamaan herrajumala. Ei kavereita, ei naapureita, ei tuttavia, ei sukulaisia jotka voisivat tässä kohtaa auttaa? Onko pakko opettaa lapsensa riippuvaiseksi alun perin? Totta kai se ripustautuu vanhempiin, jos ei kukaan ole huomannut kertoa, että lapsen tehtävänä on suuntautua ulkomaailmaa kohti.
[/quote]

Suku on kaukana.
Ei täällä ihmisiin tutustu.
Pikkulapsiaikana kyllä.

Vierailija
26/37 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:56"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:51"]Alottaja, olet rasittava.
Sulle on ehotettu ratkasut A, B, C, D, E ja mikään ei kelpaa. Ole hyvä ja lopeta vinkuminen. Jos ei onnistu, niin ei onnistu. Hän on lapsesi ja sinä olet hänen kanssaan.
[/quote]

Kyllä kelpaa ratkaisu joka sopii!
Mutta lapsenvahti ei..

[/quote]

Sitten sulla on kaksi vaihtoehtoa
A) ota teini mukaan tai
B) et lähde.
Valitse itse.

Vierailija
27/37 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:50"]Olisi varmaan ihan hyvä alkaa lukioikäisen pikkuhiljaa harjoitella yksin oloa. :D Vai miten meinasi pärjätä kun kohta omilleen täytyisi lähteä?
[/quote]
Aivan hyvin pärjää sellainenkin teini. Mä olin ollut kotoa muuttoon asti yhden yön yksin kotona. Ei se siellä pienessä kämpässä ollut kohta 19-vuotiaana yhtään niin kammottavaa kuin isossa omakotitalossa silloin 15-vuotiaana just lukion aloittaneena.
[/quote]
Jaha, en tiedä onko ap:n teini 15 vai 17-vuotias. Ehkä 16? No itse olin tuon ikäisenä raskaana ja tein avomiehelle ruokaa omassa kodissa sillä aikaa kun sinä itkit ja pelkäsit yksin siellä isossa omakotitalossa. Näin me olemme erilaisia.
[/quote]
Itse ottaisin todellakin mieluummin yksin isossa omakotitalossa pelkäävän tyttären kuin teiniäidin.
Näin me olemme erilaisia.

Vierailija
28/37 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:50"]Olisi varmaan ihan hyvä alkaa lukioikäisen pikkuhiljaa harjoitella yksin oloa. :D Vai miten meinasi pärjätä kun kohta omilleen täytyisi lähteä?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No, tämä nyt on asia jolla ei kannattaisi hirveästi kehuskella. Teinien kuuluu olla vielä lapsia - ei todellakaan puskea maailmaan lisää lapsia.

Vierailija
29/37 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:50"]Olisi varmaan ihan hyvä alkaa lukioikäisen pikkuhiljaa harjoitella yksin oloa. :D Vai miten meinasi pärjätä kun kohta omilleen täytyisi lähteä?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Itse ottaisin todellakin mieluummin yksin isossa omakotitalossa pelkäävän tyttären kuin teiniäidin.
[/quote]
Hyvin kiitos pärjättiin. :) Tyttö nyt fiksu ja lahjakas 12-vuotias ja isänsä kanssa yhdessä edelleen. Ei näistä itkijäteineistä äideiksi sitten olekkaan jos "vahinko" sattuu. Ja sattuuhan niitä.

Vierailija
30/37 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sun teinisi on oltava jonkin sortin aivovammainen. Itse oisin tuossa iässä kiljunut riemusta, jos vanhemmat ois sanoneet että häipyvät johonkin useammaksi päiväksi.

Vierailija
31/37 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei välttämättä ole pelkästä yksin olemisesta. Meillä esim. on viisitoistavuotias juuri lukion aloittanut teini. Oli kyllä kesällä yksin kotona (kuten edellisenäkin kesänä) pari yötä ja pari kertaa yön yli 13-vuotiaan sisarensa kanssa. Mutta olen aika varma, että jos nyt pitäisi jäädä yksin keskellä viikkoa, ei tykkäisi yhtään. On uudessa koulussa, josta ei tunne vielä oikein ketään, kaikki koulun tavat ovat uusia, oppitunneilla tulee ohjeita hankkia nopealla aikataululla lisäkirjoja ym. Kesäaikaan oli ihan eri, kun ei ollut väliä heräämisestä eikä tarvinnut muistaa kuin käydä iltaisin urheilutreeneissä.

Toki ap:n lapsen tilanne voi olla hyvinkin erilainen, mutta tämä nyt oli yksi näkökulma tuohon "liian arka lapsi, jos ei paria yötä uskalla yksin olla" -kommentointiin.

Vierailija
32/37 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:50"]Olisi varmaan ihan hyvä alkaa lukioikäisen pikkuhiljaa harjoitella yksin oloa. :D Vai miten meinasi pärjätä kun kohta omilleen täytyisi lähteä?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hyvin kiitos pärjättiin. :) Tyttö nyt fiksu ja lahjakas 12-vuotias ja isänsä kanssa yhdessä edelleen. Ei näistä itkijäteineistä äideiksi sitten olekkaan jos "vahinko" sattuu. Ja sattuuhan niitä.
[/quote]

No ehkä ne itkijäteinit keskittyvät tärkeämpiin asioihin, kouluun, opiskeluun ja harrastuksiin eivätkä paneskele ympäri kyliä, että "vahinko" voisi tapahtua.

Vierailija
33/37 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:32"]Sen sun teinisi on oltava jonkin sortin aivovammainen. Itse oisin tuossa iässä kiljunut riemusta, jos vanhemmat ois sanoneet että häipyvät johonkin useammaksi päiväksi.
[/quote]

Ei täällä ole vanhempia kuin yksi.

Vierailija
34/37 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:50"]Olisi varmaan ihan hyvä alkaa lukioikäisen pikkuhiljaa harjoitella yksin oloa. :D Vai miten meinasi pärjätä kun kohta omilleen täytyisi lähteä?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]

Niin no, yhdestäkään teinistä ei mielestäni ole äidiksi, koska kasvu ja kehitys on täysin keskeneräistä. Eikä oikein tarvitsisi sitä seksikkään harrastaa alaikäisenä, sitä varten on koko aikuisuus aikaa. Surullista, kun nuoret ihmiset haluavat pilata elämänsä yrittämällä olla aikuisia liian varhain.

Vierailija
35/37 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:50"]Olisi varmaan ihan hyvä alkaa lukioikäisen pikkuhiljaa harjoitella yksin oloa. :D Vai miten meinasi pärjätä kun kohta omilleen täytyisi lähteä?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No, tämä nyt on asia jolla ei kannattaisi hirveästi kehuskella. Teinien kuuluu olla vielä lapsia - ei todellakaan puskea maailmaan lisää lapsia.
[/quote]
En kehuskellut, kerroin oman kokemukseni aivan kuin tuo (sinä?) joka oli ollut yhden yön kotona yksin ennen kuin muutti omilleen. Enkö olisi siis näin saanut tehdä ilman, että se otetaan kehuskeluna? Ei en kehu, enkä tietenkään teinejä suosita tekemään sitä mitä itse tein. Mutta ehkä tarkoitukseni oli juuri se että näille itkijäteineillekkin saattaa vahinkoja sattua ja sitten ei pärjätä kun ei ole edes yksin opeteltu olemaan. Sitä tässä nyt hain. Eihän ne nykyteinit osaa edes kaupassa käydä. Tästähän oli lehdessä juttu vähän aikaa sitten kuinka hukassa ne on kun omilleen lähtee.

Vierailija
36/37 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:50"]Olisi varmaan ihan hyvä alkaa lukioikäisen pikkuhiljaa harjoitella yksin oloa. :D Vai miten meinasi pärjätä kun kohta omilleen täytyisi lähteä?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]

No ehkä ne itkijäteinit keskittyvät tärkeämpiin asioihin, kouluun, opiskeluun ja harrastuksiin eivätkä paneskele ympäri kyliä, että "vahinko" voisi tapahtua.
[/quote]
Ei tarvitse paneskella ympäri kyliä (niin kuin sinä olet tehnyt) että vahinko sattuu. Itsekkin olin jo monta vuotta seurustellut lapseni isän kanssa kun se vahinko kävi. Ihan harrastin ja opiskelin niin kuin kuka tahansa teini. :)

Vierailija
37/37 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 14:50"]Olisi varmaan ihan hyvä alkaa lukioikäisen pikkuhiljaa harjoitella yksin oloa. :D Vai miten meinasi pärjätä kun kohta omilleen täytyisi lähteä?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]

Niin no, yhdestäkään teinistä ei mielestäni ole äidiksi, koska kasvu ja kehitys on täysin keskeneräistä. Eikä oikein tarvitsisi sitä seksikkään harrastaa alaikäisenä, sitä varten on koko aikuisuus aikaa. Surullista, kun nuoret ihmiset haluavat pilata elämänsä yrittämällä olla aikuisia liian varhain.
[/quote]
Minun lapseni ei pilannut minun elämääni. Ikävä ajatusmaailma sinulla. Kenties sinun lapsesi pilasi sinun? Olemme hyvin toimeentuleva ja koulutettu aviopari joilla useampi lapsi ja ensimmäinen nyt sattui syntymään silloin kun olimme teini-ikäisiä. Emme ole enää, joten voidaan nyt asia jättää tähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan