Imetyshörhöt netissä:D
Ootteko törmänneet näihin imetys - kolmenkauppa-sekoiluihin? Ja imetyskuviin? Mikä näiden tarkoitus on? Yrittää todistella olevansa uhrautuva äiti maria, selittää roikkuvat utareet? Kaikki ovat varmaan nähneet kuvia lehmästä ja tietävät, miltä meijeri näyttää. Ihme syyllistämistä ha itsensä korostamista. Mun mielestä julkiimetys on vaivaannuttavaa ja huomion hakua. Imetys on kahden kauppa jos haluaa, äidin ja vauvan. Itse en edes imettänyt, mun rinnat, mun päätös. Tää on sitä samaa foliohattuporukkaa, joka ei ymmärrä, että puolukassakin on e-koodeja.
Kommentit (272)
Aika rasistista tekstiä. Jos lapsi pysyy hengissä, kasvaa ja kehittyy normaalisti ja terveenä, ja on ruokittu korvikkeella (syistä riippumatta), ei ole kyse epäonnistuneesta imetyksestä vaan onnistuneesta lapsen ravinnontarpeen täyttämisestä. Ymmärrän toki, että osalla se lasi on aina puoliksi tyhjä, mutta ei siitä imettämisestä lisäpinnoja saa. Yrittäkää nyt herranjumala ymmärtää, ettei kukaan saa elämäänsä pilalle tultuaan ruokituksi korvikkeella elämänsä ensimmäisten kuukausien ajan. Kyllä se hyvä äitiys mitataan ihan jollakin mittapuulla kuin imetyksellä...
En voi ymmärtää miten toisia kiinnostaa niin paljon miten muiden vauvoja ruokitaan. Jokaisen äidin oma asia ja siinä ei tulisi KENELLÄKÄÄN muulla olla mitään sanomista.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:03"]
Aika rasistista tekstiä. Jos lapsi pysyy hengissä, kasvaa ja kehittyy normaalisti ja terveenä, ja on ruokittu korvikkeella (syistä riippumatta), ei ole kyse epäonnistuneesta imetyksestä vaan onnistuneesta lapsen ravinnontarpeen täyttämisestä. Ymmärrän toki, että osalla se lasi on aina puoliksi tyhjä, mutta ei siitä imettämisestä lisäpinnoja saa. Yrittäkää nyt herranjumala ymmärtää, ettei kukaan saa elämäänsä pilalle tultuaan ruokituksi korvikkeella elämänsä ensimmäisten kuukausien ajan. Kyllä se hyvä äitiys mitataan ihan jollakin mittapuulla kuin imetyksellä...
[/quote]
Tiedätkö mitä rasismi tarkoittaa? :D
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:04"]En voi ymmärtää miten toisia kiinnostaa niin paljon miten muiden vauvoja ruokitaan. Jokaisen äidin oma asia ja siinä ei tulisi KENELLÄKÄÄN muulla olla mitään sanomista.
[/quote]
Nämä aloittajankin parjaamat "nettihörhöt" ovat juuri tätä mieltä. Toisin kuin Ap.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:04"]
En voi ymmärtää miten toisia kiinnostaa niin paljon miten muiden vauvoja ruokitaan. Jokaisen äidin oma asia ja siinä ei tulisi KENELLÄKÄÄN muulla olla mitään sanomista.
[/quote]
Jep, ja silti pitää haukkua imettäviä hörhöiksi, lehmiksi jne. Jotkut äidit tahtovat antaa parasta ravintoa lapsilleen, jotkut haluavat antaa vastasyntyneestä lähtien eineksiä.
Julki-imetys on wt-tyylisten mammojen, yleensä epätoivoisten yh-sellaisten touhua.
Koulutetut, menestyvät, hyvässä parisuhteessa olevat naiset eivät paljastele julkisilla paikoilla käyttämällä lasta tekosyynä. Tämä on nähty.
Ei tässä mielestäni ollut kyse siitä millä lastaan ruokkii vaan missä ja miten....oon monesti nähnyt näitä jotka tissit paljaana tyrkyttää vauvalleen ruokaa ja ei ole kyllä kaunista katottavaa minusta....onhan se teille jotka samaa teette ihan ok mut muille ympärillä oleville tulee kyllä kiusallinen olo vaikka kaikkihan sen nyt tietää ja tajuaa et noinki tehdään mutta silti ei ole sopivaa tollanen tuntemattomien edessä
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:22"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 17:49"] Mihin ihmeeseen perustuu käsitys siitä, että julki-imettämisvastaisuus johtuisi aina epäonnistuneesta imetyksestä? Minusta tuli maitoa kuin mistäkin palkintolehmästä ja imetin silloisen suositusajan, mutta en ikinä kaivanut tissiä esille julkisesti. En muutenkaan kulje rinnat paljaana enkä näe syytä sille, miksi imetys olisi tässä poikkeus. Joskus esimerkiksi kahvilassa lapsi täytyi ruokkia, mutta hoidin homman sideharson alla. Ärsytti myös, kun vaikka kyläpaikassa menin eri huoneeseen imettämään ja sitten joku tunki paikalle lupaa kysymättä, osa kertoi suoraan halunneensa tulla katsomaan, kun "imettävä äiti on niin kaunis näky", ja yrittipä joku ottaa kuviakin. Isoäitini jopa suuttui, kun en antanut hänen ottaa kuvia. [/quote] Ei mulle ainakaan julki-imettäminen ole mitään tissit paljaana tapahtumvaa toimintaa. Jos olet hoitanut imetyksen harson alla, olet julki-imettänyt. [/quote] Tekstistäni varmasti pystyy päättelemään, että viittasin sellaiseen julki-imettämiseen, jossa kaivetaan tissi tai jopa molemmat esille ajasta ja paikasta riippumatta edes yrittämättä toimia hienotunteisesti. Mielestäni saivartelu siitä, mitä julki-imettäminen tarkoittaa, on tässä yhteydessä turhaa. En ole koskaan kuullut ketään häiritsevän mainittu harson alla imettäminen.
[/quote]
Ja mä en ole koskaan kuullut tai nähnyt kenenkään imettävän niin, että tissit ovat paljaina. Mutta sekä kaikenlaista julki-imettämistä (myös sitä, jossa tissit eivät ole esillä) paheksuvia että vuolaita kertomuksia siitä, miten "mammat" vetäisevät tissit tiskiin, olen lukenut netissä. Enkä oikein usko niihin.
[/quote]
Jos tällaista ilmiötä ei olisi olemassa, miksi asiasta viitsittäisiin kirjoittaa? Minä olen kyllä nähnyt em. tavalla tapahtuvaa imetystä esimerkiksi ravintolassa, en tosin kovin usein.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:12"]Julki-imetys on wt-tyylisten mammojen, yleensä epätoivoisten yh-sellaisten touhua.
Koulutetut, menestyvät, hyvässä parisuhteessa olevat naiset eivät paljastele julkisilla paikoilla käyttämällä lasta tekosyynä. Tämä on nähty.
[/quote]
Koulutetut naisetko eivät liiku sieltä neljän seinän sisästä? Vai ovatko heidän lapsensa niin fiksuja, että osaavat ajoittaa nälkänsä?
Ps. Tämä korkeakoulutettu Mensan jäsen imettää lapsensa tasan silloin kun hänellä tulee nälkä. Yleensä toimitus on huomaamaton, joskus ei, jos lapsi vaikka kiinnostuu äänestä tai valosta.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:03"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 17:17"] [quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 13:23"]Ootteko törmänneet näihin imetys - kolmenkauppa-sekoiluihin? Ja imetyskuviin? Mikä näiden tarkoitus on? Yrittää todistella olevansa uhrautuva äiti maria, selittää roikkuvat utareet? Kaikki ovat varmaan nähneet kuvia lehmästä ja tietävät, miltä meijeri näyttää. Ihme syyllistämistä ha itsensä korostamista. Mun mielestä julkiimetys on vaivaannuttavaa ja huomion hakua. Imetys on kahden kauppa jos haluaa, äidin ja vauvan. Itse en edes imettänyt, mun rinnat, mun päätös. Tää on sitä samaa foliohattuporukkaa, joka ei ymmärrä, että puolukassakin on e-koodeja. [/quote] Lue imetyksen lohtukirja. Löytyy netistä ilmaiseksi. Imetys on nisäkkäille normi. Korvike on jotain sinnepäin -ruokaa. Juuri sinunlaistesi takia noita kampanjoita tarvitaan. [/quote] Sinäkin olet kyllä niin huvittava. Pitääkö alkaa yhden hullun takia pahoittamaan meidän niiden äitien mieli jotka eivät syystä tai toisesta pystyneet imettämään? Jollain tavalla kyllä sinuun kolahti tuo aloitus? Piston tunsit sydämmessä? [/quote] Se ettei jotkut pysty imetteämään, ei yhtään vähennä sitä tosiasiaa, että imetys on ehdottomasti paras tapa ruokkia vauva. Miksi ihmeessä tätä ei saisi sanoa ääneen? Mielensä pahoittaminen ei nyt vaan muuta faktoja mihinkään. Korvike on pelkkä korvike, eikä (ainakaan vielä) vastaa äidin maitoa. [/quote] Miten niin? Minun lapseni ovat kasvaneet terveiksi ja fiksuiksi ihan ilman tissimaitoa. Osoita minulle miten tissimaito heille olisi ollut parempi vaihtoehto? Ei ole allergioita, ei flunssia, ei vatsatauteja, ei ylipainoa ei mitään. Ei korvatulehduksiakaan ole ollut kuin yhdellä 1 kpl. Vauva iässä ovat olleet kehityksessä ikäisiään edellä reilusti. Tuossa tuo minun nuorimmainen korvikevauva vasta 10kk täyttänyt "juoksee" kovaa vauhtia ja huutaa äitiä. Miten heille siis olisi se tissimaito ollut parempi vaihtoehto. Tämän haluan tietää. Vanhinkin korvikevauva jo 13 ja voinut tähän asti paremmin kuin hyvin. Mikähän Einstein hän olisikaan jos olisin pystynyt imettämään. [/quote] Ethän voi vielä tietää miten sairas aikuinen hänestä kasvaa [/quote] Kenestäkään ei imettämättömyys tee sairasta aikuista. Kyllä te olette hulluja. Ne lapset taitaa imeä ne ainoat jo entuudestaankin huonosti toimivaa aivosolua aivoistanne sen tissimaidon mukana. Kyllä pitää äitinä olla todella surkea kun muulla ei voi päteä kuin tuolla. Miksi?
[/quote]
Kyllä korvikevauvoilla on valitettavasti korkeampi riski sairastua moneenkin sairauteen aikuisena, eli ilman hyvää syytä ei siihen korvikkeeseen kannattaisi sortua.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:03"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 17:17"] [quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 13:23"]Ootteko törmänneet näihin imetys - kolmenkauppa-sekoiluihin? Ja imetyskuviin? Mikä näiden tarkoitus on? Yrittää todistella olevansa uhrautuva äiti maria, selittää roikkuvat utareet? Kaikki ovat varmaan nähneet kuvia lehmästä ja tietävät, miltä meijeri näyttää. Ihme syyllistämistä ha itsensä korostamista. Mun mielestä julkiimetys on vaivaannuttavaa ja huomion hakua. Imetys on kahden kauppa jos haluaa, äidin ja vauvan. Itse en edes imettänyt, mun rinnat, mun päätös. Tää on sitä samaa foliohattuporukkaa, joka ei ymmärrä, että puolukassakin on e-koodeja. [/quote] Lue imetyksen lohtukirja. Löytyy netistä ilmaiseksi. Imetys on nisäkkäille normi. Korvike on jotain sinnepäin -ruokaa. Juuri sinunlaistesi takia noita kampanjoita tarvitaan. [/quote] Sinäkin olet kyllä niin huvittava. Pitääkö alkaa yhden hullun takia pahoittamaan meidän niiden äitien mieli jotka eivät syystä tai toisesta pystyneet imettämään? Jollain tavalla kyllä sinuun kolahti tuo aloitus? Piston tunsit sydämmessä? [/quote] Se ettei jotkut pysty imetteämään, ei yhtään vähennä sitä tosiasiaa, että imetys on ehdottomasti paras tapa ruokkia vauva. Miksi ihmeessä tätä ei saisi sanoa ääneen? Mielensä pahoittaminen ei nyt vaan muuta faktoja mihinkään. Korvike on pelkkä korvike, eikä (ainakaan vielä) vastaa äidin maitoa. [/quote] Miten niin? Minun lapseni ovat kasvaneet terveiksi ja fiksuiksi ihan ilman tissimaitoa. Osoita minulle miten tissimaito heille olisi ollut parempi vaihtoehto? Ei ole allergioita, ei flunssia, ei vatsatauteja, ei ylipainoa ei mitään. Ei korvatulehduksiakaan ole ollut kuin yhdellä 1 kpl. Vauva iässä ovat olleet kehityksessä ikäisiään edellä reilusti. Tuossa tuo minun nuorimmainen korvikevauva vasta 10kk täyttänyt "juoksee" kovaa vauhtia ja huutaa äitiä. Miten heille siis olisi se tissimaito ollut parempi vaihtoehto. Tämän haluan tietää. Vanhinkin korvikevauva jo 13 ja voinut tähän asti paremmin kuin hyvin. Mikähän Einstein hän olisikaan jos olisin pystynyt imettämään. [/quote] Ethän voi vielä tietää miten sairas aikuinen hänestä kasvaa [/quote] Kenestäkään ei imettämättömyys tee sairasta aikuista. Kyllä te olette hulluja. Ne lapset taitaa imeä ne ainoat jo entuudestaankin huonosti toimivaa aivosolua aivoistanne sen tissimaidon mukana. Kyllä pitää äitinä olla todella surkea kun muulla ei voi päteä kuin tuolla. Miksi?
[/quote]
Kyllä korvikevauvoilla on valitettavasti korkeampi riski sairastua moneenkin sairauteen aikuisena, eli ilman hyvää syytä ei siihen korvikkeeseen kannattaisi sortua.
[/quote]
Näin juuri.
http://www.uusisuomi.fi/terveys/104317-miten-ruokkia-alle-vuoden-ikaista-lasta?ref=tuoreimmat
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:12"]
Julki-imetys on wt-tyylisten mammojen, yleensä epätoivoisten yh-sellaisten touhua.
[/quote]
Nope, äidin koulutus korreloi positiivisesti imetyksen kanssa. Mitä korkeampi koulutus, sitä todennäköisemmin imettää lapsentahtisesti. Koulutetut osaavat ottaa asioista selvää ja ymmärtävät esimerkiksi imetysohjausta ja imetyksen hyötyjä paremmin.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:13"]
Ei tässä mielestäni ollut kyse siitä millä lastaan ruokkii vaan missä ja miten....oon monesti nähnyt näitä jotka tissit paljaana tyrkyttää vauvalleen ruokaa ja ei ole kyllä kaunista katottavaa minusta....onhan se teille jotka samaa teette ihan ok mut muille ympärillä oleville tulee kyllä kiusallinen olo vaikka kaikkihan sen nyt tietää ja tajuaa et noinki tehdään mutta silti ei ole sopivaa tollanen tuntemattomien edessä
[/quote]
Niinpä, siinä on nimenomaan olemassa se hyvän maun ja mauttomuuden raja, eli muilta huomaamattoman lapsen ruokinnan ja siinä kun se menee jo irstaan paljastelun ja omien ruumiinosien esillä roikottamisen puolelle.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:20"]
[/quote]
Nope, äidin koulutus korreloi positiivisesti imetyksen kanssa. Mitä korkeampi koulutus, sitä todennäköisemmin imettää lapsentahtisesti. Koulutetut osaavat ottaa asioista selvää ja ymmärtävät esimerkiksi imetysohjausta ja imetyksen hyötyjä paremmin.
[/quote]
Mutta pointtina oli se että MISSÄ se tehdään, ja millä tyylillä. Koulutetut ja fiksut naiset eivät mene ihmistäyteiseen ja hälinäiseen paikkaan repimään paitojaan ylös ja säätämään harsojen kanssa, vaan vetäytyvät sivummalle lastenhoitohuoneeseen tai hoitavat asian kotona ennen kuin lähtevät julkisille paikoille, tai pumppaavat hienoon merkkituttipulloon jonka ottavat mukaansa.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:13"]
[/quote]
Niinpä, siinä on nimenomaan olemassa se hyvän maun ja mauttomuuden raja, eli muilta huomaamattoman lapsen ruokinnan ja siinä kun se menee jo irstaan paljastelun ja omien ruumiinosien esillä roikottamisen puolelle.
[/quote]
Kyllä nälkäinen lapsi on pikkaisen irstaampi näky, kuin 5mm nänniä.
Mielestäni tosin korvikepurkki saatika pilttipurkkimössö alaikäisellä (sanotaan vaikka 3-4kk) on myös tavallaan irstas näky.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:13"]
[/quote]
Hah, sitten kannattaa katsoa toiseen suuntaan. Kyllä on taas takapajuisia mielipiteitä täällä. Miksi lapsen ruokailu tekee sinun olosi kiusalliseksi?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 20:20"]
[/quote]
[/quote]
Mutta pointtina oli se että MISSÄ se tehdään, ja millä tyylillä. Koulutetut ja fiksut naiset eivät mene ihmistäyteiseen ja hälinäiseen paikkaan repimään paitojaan ylös ja säätämään harsojen kanssa, vaan vetäytyvät sivummalle lastenhoitohuoneeseen tai hoitavat asian kotona ennen kuin lähtevät julkisille paikoille, tai pumppaavat hienoon merkkituttipulloon jonka ottavat mukaansa.
[/quote]
Juu ei.
-Lastenhoitohuone = wc.
-Lapsi syötetään kun hänellä on nälkä, ei äidin aikataulun mukaan.
-Mikäs sen wt:mpää kuin "hienoon merkkituttipulloon" haksahtaminen.
Kukaan ei pumppaa ja syötä säännöllisesti pullosta vain sinun vuoksesi tai muuten huvikseen. Se altistaa koko imetyksen onnistumisen.
Minun mielestä se on tosi ihanaa katsella kun imettää. jotenkin seksuaalisesti latautunutta energiaa siinä on.
New York Cityn yleisillä paikoilla ei ainakaan julki-imetetä, siellä kaivetaan esiin Swarovski-kristalleilla koristellut yli sadan dollarin pullot vauvalle, ja kilpaillaan että kellä on hienoin ja jossa usein vauvan nimi eri värisin kristallein ja muita kuvioita kuten autoja, tiaroja, nukkeja, kukkia. Käyn siellä usein työmatkoilla joten on tullut nähtyä tätä uusinta kilpavarustelua.
Nahkainen suonitissi on siis out, kristallisomisteinen maitopullo on in :)) Ehkä joskus jopa täällä takapajuisessa Suomessa?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 17:33"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 17:17"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 13:23"]Ootteko törmänneet näihin imetys - kolmenkauppa-sekoiluihin? Ja imetyskuviin? Mikä näiden tarkoitus on? Yrittää todistella olevansa uhrautuva äiti maria, selittää roikkuvat utareet? Kaikki ovat varmaan nähneet kuvia lehmästä ja tietävät, miltä meijeri näyttää. Ihme syyllistämistä ha itsensä korostamista. Mun mielestä julkiimetys on vaivaannuttavaa ja huomion hakua. Imetys on kahden kauppa jos haluaa, äidin ja vauvan. Itse en edes imettänyt, mun rinnat, mun päätös. Tää on sitä samaa foliohattuporukkaa, joka ei ymmärrä, että puolukassakin on e-koodeja. [/quote] Lue imetyksen lohtukirja. Löytyy netistä ilmaiseksi. Imetys on nisäkkäille normi. Korvike on jotain sinnepäin -ruokaa. Juuri sinunlaistesi takia noita kampanjoita tarvitaan. [/quote] Sinäkin olet kyllä niin huvittava. Pitääkö alkaa yhden hullun takia pahoittamaan meidän niiden äitien mieli jotka eivät syystä tai toisesta pystyneet imettämään? Jollain tavalla kyllä sinuun kolahti tuo aloitus? Piston tunsit sydämmessä?
[/quote]
Se ettei jotkut pysty imetteämään, ei yhtään vähennä sitä tosiasiaa, että imetys on ehdottomasti paras tapa ruokkia vauva. Miksi ihmeessä tätä ei saisi sanoa ääneen? Mielensä pahoittaminen ei nyt vaan muuta faktoja mihinkään. Korvike on pelkkä korvike, eikä (ainakaan vielä) vastaa äidin maitoa.
[/quote]
Miten niin? Minun lapseni ovat kasvaneet terveiksi ja fiksuiksi ihan ilman tissimaitoa. Osoita minulle miten tissimaito heille olisi ollut parempi vaihtoehto? Ei ole allergioita, ei flunssia, ei vatsatauteja, ei ylipainoa ei mitään. Ei korvatulehduksiakaan ole ollut kuin yhdellä 1 kpl. Vauva iässä ovat olleet kehityksessä ikäisiään edellä reilusti. Tuossa tuo minun nuorimmainen korvikevauva vasta 10kk täyttänyt "juoksee" kovaa vauhtia ja huutaa äitiä. Miten heille siis olisi se tissimaito ollut parempi vaihtoehto. Tämän haluan tietää. Vanhinkin korvikevauva jo 13 ja voinut tähän asti paremmin kuin hyvin. Mikähän Einstein hän olisikaan jos olisin pystynyt imettämään.
[/quote]
Ethän voi vielä tietää miten sairas aikuinen hänestä kasvaa
[/quote]
Kenestäkään ei imettämättömyys tee sairasta aikuista. Kyllä te olette hulluja. Ne lapset taitaa imeä ne ainoat jo entuudestaankin huonosti toimivaa aivosolua aivoistanne sen tissimaidon mukana. Kyllä pitää äitinä olla todella surkea kun muulla ei voi päteä kuin tuolla. Miksi?