Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa palkankorotuksen?

Vierailija
23.08.2015 |

Olen siinä vaiheessa työelämääni, että haluaisin kysyä palkankorotusta, mutta ujostelen asian kysymistä. :(( Antakaa vinkkejä miten lähestyä asiassa esimiestä, miten ottaa raha puheeksi, mitkä on hyväksyttävät perusteet yms..Asia on ihan uusi minulle. Olen ollut nyt vuoden firmassa ja palkkapyyntini oli tullessa sen verta maltillinen, että pomo tuntui hiukan hämmästyvän sitä ja sanoi että voidaan puhua palkka asiasta uudestaan kun olen ensin asettunut taloksi.

Nyt asiasta puhuminen tuntuukin vaikealta enkä oikein tiedä miksi. Työni tukee muiden työntekijöiden työtä ja on lisännyt tarttumista projekteihin. Firmassa on bonusjärjestelmä johon työni tuloksia ei saa liitettyä eli summasummarum : minun työni hedelmillä asiakkaat jäävät kollegoiden haaviin ja he saavat bonukset sitten asiakkaista.

Antakaa vinkkejä kokeneemmat. Paljonko on kohtuullista pyytää palkan korotusta kerralla yms...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 500 e kuussa

Vierailija
2/3 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aloittaa tuolla, että oli aloittaessani työn puhetta palkan tarkistamisesta myöhemmin ja mielestäni nyt vuoden kohdalla olisi hyvä aika. Sitten sinun pitäisi perustella, millä tavalla olet nyt hyödyllisempi työntekijä kuin vuosi sitten. Eli kuinka olet oppinut tehokkaammaksi ja paremmaksi ja mitä mahdollisia uusia vastuita ja työnkuvan laajennuksia olet saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 13:10"]Voit aloittaa tuolla, että oli aloittaessani työn puhetta palkan tarkistamisesta myöhemmin ja mielestäni nyt vuoden kohdalla olisi hyvä aika. Sitten sinun pitäisi perustella, millä tavalla olet nyt hyödyllisempi työntekijä kuin vuosi sitten. Eli kuinka olet oppinut tehokkaammaksi ja paremmaksi ja mitä mahdollisia uusia vastuita ja työnkuvan laajennuksia olet saanut.
[/quote]

Mun työnkuva ei ole muuttunut, kehittynyt tai en ole varsinaisesti oppinut lisää. Minut palkattiin oman ammattikuntani spesialistiksi. Olen ainoa laatuani firmassa ja kukaan ei osaa hommaani tai pomon sanoja lainaten -hän ei edes tiedä miten mun työtäni tehdään. Olen siis täysin oman työni hallitsija -arvioija ja muutoin itsenäinen kaikessa paitsi että saan speksit kollegoilta -mitä tehdään ja milloin pitää olla valmista. Eli tuollaiset itsensä kehittämiskehumiset ovat aika outoja kun pomo ei voi arvioida taitojani oikein mitenkään. Työkuormani on joskus aika kohtuuton kiitos nopeiden dedisten ja monet viikonloput olen joutunut olemaan töissä ilman ylityökorvauksia että homman saa purkkiin. Jotenkin on vähän hankala hahmottaa mitkä perustelut olisi ok. Onko hyviä perusteita mm. bonusohjelmaan kuulumattomuus ja joustavuus (ne viikonlopputyöt ja yli 12h satunnaiset työpäivät), se että työni hedelmät (lisäarvo asiakkaille) saavat heidät tarttumaan meidän tarjouksiin (toki myös kollegoiden työ tässä tärkeää). Sinällään joustavuus firmassamme ei ole lisäplussa työntekijässä vaan itsestäänselvyys. Oudoksuttaisiin ihmistä joka ei sitä tekisi koska työ projektiluonteista. Joskin paljon töitä (suma) ja joskus vähemmän...

Ääh, miksi tämä on jotenkin kauhean vaikeeta? Kuka mut on kasvattanut näin rahaa pelkääväksi....eeh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän