Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos vieras lapsi rikkoo kyläpaikassa lelun

Vierailija
23.08.2015 |

Miten menetellä? Meillä oli pari kaveria lastensa kanssa vierailulla. Lapset leikkivät lapsen huoneessa ja heidän lähdön jälkeen huomasin että 80€ arvoinen lelu oli säpäleinä. Tuo lelu oli sijoitettu aikuisen pään korkeudelle, eli yksikään lapsi ei ole sitä saanut otettua, enkä minä antanut vaan joku aikuinen on sen antanut. Ja nyt se on tuusan paskana. Kiva!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se aikuinen korvaa joka on sen antanut. Millä lelulla moinen hinta?

Vierailija
2/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tenttaat ensi ystäväsi kuka tunnutaa antaneensa lelun ja kuka tunnustaa lapsensa sen rikkoneen. Lelun anatnut ja sen rikkonut eivät välttämättä ole samasta perheestä.

Seuraavalla kerralla kaikki kalliit lelut piiloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän väliin on pakko huomauttaa, että kyllä ne muksut keksii itsekin keinoja ylttää korkealle.
Mutta tietysti kysyt kavereiltasi ovatko antaneet lelun lapsille.
Kannattanee myös selvittää, korvaako vakuutus.

Vierailija
4/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta minä olen vastuussa lapsien tekemisistä silloin, kun ovat meillä ( jos ei vanhempi ole mukana)

Vierailija
5/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:43"]Minusta minä olen vastuussa lapsien tekemisistä silloin, kun ovat meillä ( jos ei vanhempi ole mukana)
[/quote]karkas. Jos vanhempi on mukana on hän. Mutta en kyllä jättäisi kallista lelua ilman valvontaa leikittäväksi.

Vierailija
6/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä siskoni 8 vee adhd-Jemica heitti 13-vuotiaan tyttäreni iPadin seinään. Meni tuusan nuuskaksi ja kaikki aikuiset näkivät. Arvatkaapa korvasikin siskoni? Tyttäreni oli serkulleen aivan raivona, siskoni tähän: eihän se nyt niin vakavaa ole, ei sitä tablettia koko ajan tarvitse käyttää. Kaiken kruunasi se, että sisko oli omin luvin antanut tyttöni tabletin lapselleen. Onneksi oli takuut ja vakuutukset.

Vierailija
7/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lelu maksaa 80e?

Vierailija
8/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:47"]Mikä lelu maksaa 80e?
[/quote] vaikka Muumitalo lisäosineen.

Vierailija
9/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:45"]No meillä siskoni 8 vee adhd-Jemica heitti 13-vuotiaan tyttäreni iPadin seinään. Meni tuusan nuuskaksi ja kaikki aikuiset näkivät. Arvatkaapa korvasikin siskoni? Tyttäreni oli serkulleen aivan raivona, siskoni tähän: eihän se nyt niin vakavaa ole, ei sitä tablettia koko ajan tarvitse käyttää. Kaiken kruunasi se, että sisko oli omin luvin antanut tyttöni tabletin lapselleen. Onneksi oli takuut ja vakuutukset.
[/quote]

Onpas urpo sisko sulla, ei millään pahalla. Minä olisin vaatinut korvausta siskoltani ja vetänyt kyllä välit poikki.

Joo ri sillä tabletilla tarvii koko ajan olla mutta ei sitä sen takia heitetä seinää... ihme ajattelumaailma

Vierailija
10/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:48"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:47"]Mikä lelu maksaa 80e?
[/quote] vaikka Muumitalo lisäosineen.
[/quote]

Aijaa. En ole perehtynyt lelujen hintoihin vielä kun omani on vasta vuoden ja ollaan saatu paljon leluja ystäviltä. Hyvä siis varautua tulevaa varten

Vierailija
11/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lelut on leikkimistä varten. Jos vahingossa on mennyt rikki niin en vaatisi mitään. Jos tahallaan on joku lapsista mäiskinyt palasiksi niin sitten tietenkin. Ei aikuisillekaan välttämättä tule mieleen,että lastenhuoneessa olisi esillä leluja joilla ei saa leikkiä. Jos lapsenne vielä ovat suurinpiirtein saman ikäisiä...
Jos sinun lapsesi on selvästi vanhempi ja osaa siksi leikkiä vaatimampaa taitoa edellyttävillä leluilla,niin sitten on aika outoa jos on annettu kysymättä. Eikö lapsesi osaa kertoa mitä on tapahtunut?

Vierailija
12/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten tälläisessä tilanteessa tulee menetellä jos vanhempi ei suostu maksamaan?

Vierailija
13/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:43"]

Minusta minä olen vastuussa lapsien tekemisistä silloin, kun ovat meillä ( jos ei vanhempi ole mukana)

[/quote]Huh. Enpä taidakaan ottaa meille lapsia ikinä hoitoon.

Vierailija
14/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaikka siskoni täystuho 2v. tulee meille leikkimään, minun vastuullani on katsoa, että kaikki on sillä tavalla, ettei mikään haittaa jos rikkoontuu. Siskoni on joskus ottanut lapselleen hyllyn päältä tavaroita ja olen sanonut että ne on siellä tarkoituksella nyt, niitä ei oteta. Molemmat tosi vahdittavia... ;)

Ota selvää, miten lelu on päässyt leikkiin ja ystävällisesti puhukaa asia selväksi. Jos vanhempi ei suostu maksamaan, sinä opit piilottamaan tavarat sitten kokonaan pois ensi kerraksi.

Vierailija
15/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:45"]

No meillä siskoni 8 vee adhd-Jemica heitti 13-vuotiaan tyttäreni iPadin seinään. Meni tuusan nuuskaksi ja kaikki aikuiset näkivät. Arvatkaapa korvasikin siskoni? Tyttäreni oli serkulleen aivan raivona, siskoni tähän: eihän se nyt niin vakavaa ole, ei sitä tablettia koko ajan tarvitse käyttää. Kaiken kruunasi se, että sisko oli omin luvin antanut tyttöni tabletin lapselleen. Onneksi oli takuut ja vakuutukset.

[/quote]

Et osannut kirjoittaa siskollesi laskua?

Vierailija
16/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:43"]

[/quote]Huh. Enpä taidakaan ottaa meille lapsia ikinä hoitoon.
[/quote] no minä olen myös ammatiltani lto.

Vierailija
17/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:49"]

. Ei aikuisillekaan välttämättä tule mieleen,että lastenhuoneessa olisi esillä leluja joilla ei saa leikkiä. Jos lapsenne vielä ovat suurinpiirtein saman ikäisiä... 

[/quote]

Lastenhuone on yleensä sen siinä huoneessa asuvan lapsen huone. En ole törmännyt ainakaan moneen, jolla olisi erikseen lastenhuone.

Eiköhän jokaisella lapsella ole omassa huoneessaan niitä omia tärkeitä ja kallisarvoisia leluja, joita on opeteltu  tuotteen ohjeiden ja sääntöjen mukaan käytttämään. Sellaiset, jotka eivät ole lasten ulottuvilla ovat esillä, mutta ei lapsille annettuna.

Vierailija
18/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh onko ne muumitalot niin kalliita jo? Toista se oli minun nuoruudessa. Joka tapauksessa ei ole, vaan muumitabletti. Oma lapseni täyttää pian 3 vuotta, eli hän ei tabletista paljoa kostu ja sen tähden se asuikin yläilmoissa. Muut olivat 1v7kk ja n.4v. Lapseni kertoi että tabletti olisi annettu tuolle nuorimmalle lapselle. Ei tosin osannut sanoa kuka.. Lelut on toki leikittäväksi, ja ei siinä jos vahingossa hajoaa.. Ap

Vierailija
19/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:43"] Minusta minä olen vastuussa lapsien tekemisistä silloin, kun ovat meillä ( jos ei vanhempi ole mukana) [/quote]Huh. Enpä taidakaan ottaa meille lapsia ikinä hoitoon. [/quote] no minä olen myös ammatiltani lto.

[/quote]

Oikea vai vale lto? Eli onko ihan lto-tutkinto vai vain opetat lapsia päiväkodissa? "Ammatiltani", mutta et koulutukseltasi?

Vierailija
20/26 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:50"]

Miten muuten tälläisessä tilanteessa tulee menetellä jos vanhempi ei suostu maksamaan?

[/quote]

Ihan kuin yleensä, jos lasku jää maksamatta. Sitä voi lähteä perimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi