Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pyytää naista avuksi taakkojen kantamiseen

Vierailija
23.08.2015 |

Saatan olla vanhanaikainen, mutta minua ärsyttää se, kun mies patistaa minut yleensä raskaimpien taakkojen kantamiseen, sillä hän ei itse jaksa/viitsi. Oikeasti hän vikisee jopa tosi kevyistä jutuista, että "nyt heti apua, mä en jaksa!" Ja pahimmillaan rupeaa huutamaan ja painkoimaan (hänellä tosin on erittäin huonot hermot).

Mä olen aina kuvitellut, että miehille ja naisillekin on kunnia-asia kantaa taakkansa itse ja että mies mielellään oma-aloitteisesti tarjoaisi apua melkein puolta kevyemmälle vaimolleen. Miten noissa menee se "etiketti" nykyään? Ovatko herramiesmäiset tavat jäänet historiaan ja olen vain itse vanhanaikainen?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus toi mieleeni erään tapauksen Helsingin rautatieasemalla pari vuotta sitten. Raskaana olevalla naisella oli isohko käsilaukku yhdellä olalla, takki käsivarrella sekä painavan näköinen kassi. Miehellä oli yksi pieni laukku. He yrittivät ehtiä junaan, miehen juostessa edellä ja välillä kääntyen katsomaan missä nainen tulee.

Juna ehti lähteä ilman heitä.

Vierailija
2/34 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin ison somaliperheen nainen kantaa aina kaikki kauppakassit. Miehensä heiluttelee vieressä kävellessään käsiä... Lisäksi siinä naisen ympärillä pyörii helmasta kiskoen viisi kakaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä on tasan kahdenlaisia. Ritarillisia ja mulkkuja.

Kun odotin ensimmäistä lastani viimeisilläni ennen äitiyslomalle jäämistä, roudasin työpaikan jyrkkiä kierreportaita ylös toimistolle kopiopaperilaatikoita, joita toinen toimistosihteeri oli tilannut 100 kpl. Työ ikään kuin kuului mulle, kun olin se toinen toimistosihteeri, meidän tehtäviin kuului huolehtia että talossa on toimistotarvikkeita. Tuo toinen sihteeri ei vaan ollut paikalla.

Kierreportaiden yläpäässä oli kolme toimistohuonetta, jossa työskentelivät markkinointipäällikkö (mies), markkinointiassistentti (mies) ja talouspäällikkö (mies). Heillä oli kyllä huoneidensa ovet auki ja näkivät kun roudasin ja puhkin laatikoiden kanssa. Olisivat voineet tulla auttamaan, mutta ei vaan tainnut huvittaa. Sitten kyllä, kun lopulta kaaduin portaissa mahani ja laatikoden kanssa, tultiin sanomaan, että olisit pyytänyt apua. Kävin päivystyksessä ultrassa ja kaikki oli kunnossa, mutta muistan aina tuon tapauksen kun meinaan joskus alkaa ihmetellä, miten sikamaisia jotkut miehet on. Olin liian kiltti ja nuori enkä uskaltanut mennä päällikköjä häiritsemään pyytämällä apua asiassa, jonka näkivät kyllä ihan itsekin. Jos olisin ollut äkäinen karjuva toimistovääpeli, ne pehmomunat olisivat kyyristelleet nöyränä edessäni. Mutta ilman pelkomomenttia ei tietyt miehet koskaan ole asialla.

Vierailija
4/34 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:21"]Ai niinkuin nainen pystyy samaan kuin mieskin, mutta ei tartte. Tasa-arvoahan ja samaa kohtelua naiset on huutaneet pitkään ja huuto jatkuu yhä, mutta kun pitäisi jotain ruumiillista tehdä, niin se onkin yhtäkkiä miesten homma. [/quote] Joopa joo. Miesten ja naisten välillä on olemassa fyysisiä eroja. Yksi on lihasmassa joka tarkoittaa sitä että miehet vain ovat vahvempia joka taas tarkoittaa sitä että miehille raskaiden taakkojen nostaminen on paljon helpompaa kuin naisille. Tällä asialla ja tasa-arvolla ei ole mitään tekemistä keskenään. Mies joka kuvittelee näin on kyllä täydellinen idiootti. Vähän sama kuin laittaisit omat pienet lapsesi kantamaan samoja taakkoja kuin sinä "tasa-arvon" vuoksi. Tai vaikkapa vanhan 90 papan. Tiedostaen että tällä on vähemmän voimaa kuin sinulla.

[/quote]

Kyllä tuolla kaupungilla kun katsoo teitä naisia, niin luulisi sotanorsujen jaksavan raskaampiakin taakkoja kantaa.
[/quote]

Eli auttaisiko 90 v vanhaa pappaa raskaan taakan kantamisessa? Jos auttaisit, katsoisitko sen merkitsevän sitä, ettei tuo vanhus ole tasa-arvoinen sinun kanssasi?

Vierailija
5/34 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvan ja terveen näköiselläkin miehellä saattaa olla esim. reuma.

Vierailija
6/34 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me miehen kanssa kannetaan ihan yhtälailla, mies toki painavimmat ja suurimmat. Se johtuu ihan siitä, että mies on mua 20cm pitempi ja 30kg painavampi. Toki me ollaan yhdessä kannettu pesukonetta, sänkyä sun muuta lipastoa, mutta mies on se pääasiallinen kannattelija, mä vain avustan ja ohjailen koska tällä 158cm 50kg varrellani ei ihan hirveän tehokkaasti nostella mitään pesukoneita tai lipastoja.

Kyllä mä voisin kantaa kauppakassinkin, mutta mies haluaa sen tehdä.

Vierailija
7/34 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niinkuin nainen pystyy samaan kuin mieskin, mutta ei tartte.

Tasa-arvoahan ja samaa kohtelua naiset on huutaneet pitkään ja huuto jatkuu yhä, mutta kun pitäisi jotain ruumiillista tehdä, niin se onkin yhtäkkiä miesten homma.

Vierailija
8/34 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tapahtui, kun olin raskaanakin, melkein ihan viimeisilläkin. Sain yleensä kantaa ne raskaimmat taakat itse, sillä mies ei jaksanut ja hänen käsiinsä sattui yms. Itse olen 173cm/55kg ja mies on noin 180cm/98kg. Kaiken huipuksi mies monesti viiletti parikymmentä metriä edellä jonkun pikku pussukan kanssa, kun mä kannoin raskasta pussia isoine (raskaus)mahoineni. En voi sille mitään, mutta mun mielestäni mieheni käyttäytyy itsekkäästi ja moukkamaisesti.

Vierailija
9/34 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:21"]Ai niinkuin nainen pystyy samaan kuin mieskin, mutta ei tartte.

Tasa-arvoahan ja samaa kohtelua naiset on huutaneet pitkään ja huuto jatkuu yhä, mutta kun pitäisi jotain ruumiillista tehdä, niin se onkin yhtäkkiä miesten homma.
[/quote]

Omassa perheessämme on muuten aika perinteinen roolijako ja toisaalta itse mielellään kannan lasten, vajaakuntoisten ja vanhusten taakat heidän puolestaan. On kunnia-asia auttaa pienempää tai voimiltaan heikompaa tai edes tarjoutua auttamaan. Lisäksi mieheni ei koskaan kiitä tai huomioi mitenkään sitä, että kantelen niitä painavimpia taakkoja, vaan pitää sitä itsestäänselvyytenä.

Vierailija
10/34 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:21"]Ai niinkuin nainen pystyy samaan kuin mieskin, mutta ei tartte.

[/quote]

Teen tosiaan mielelläni ruumiillisia töitä, mutta mies olettaa, että mun pitää tehdä ne raskaimmat taakan kantamiset myös esim. raskauden aikana.

Vierailija
11/34 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa teillä miehiä. Tai en kylläkään kutsuisi noita miehiksi. En kestäisi katsoa jotain vaikertavaa luuseria hetkeäkään. Varmaan heittäisi teidät vaikka murtautujien kynsiin ja itse pakenisi. 

Vierailija
12/34 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/34 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai auta miestä mielellni, niillä voimilla, otka minulla on. Jaksan kantaa nelivuotiasta lasta, sisäovea ja painavia ruokakasseja. Miksi en auttaisi pakastimen kantamisessa, ellei mies välttämättä haöua yksin kantaa. On kai turvallisempaakin yhdessä kantaa.

Vierailija
14/34 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika plösöä panna raskaana olevs nainen kantamaan raskaimpia taakkoja... Ihan vain huonoa käytöstä. 

8

Vierailija
15/34 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä miehen kuuluu kantaa aina esim. kauppakassit ja muut painavat tavarat. Lisäksi koen vaimoni kunnian puolustamisen todella tärkeäksi. Mä taidankin olla vanhanaikainen sovinisti.

T: Mies

Vierailija
16/34 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:36"]

On kyllä aika plösöä panna raskaana olevs nainen kantamaan raskaimpia taakkoja... Ihan vain huonoa käytöstä. 

8

[/quote]

Niin, tai sitten tämäkin juttu on palstan miesvihaprovoja.

Vierailija
17/34 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:21"]

Samaa tapahtui, kun olin raskaanakin, melkein ihan viimeisilläkin. Sain yleensä kantaa ne raskaimmat taakat itse, sillä mies ei jaksanut ja hänen käsiinsä sattui yms. Itse olen 173cm/55kg ja mies on noin 180cm/98kg. Kaiken huipuksi mies monesti viiletti parikymmentä metriä edellä jonkun pikku pussukan kanssa, kun mä kannoin raskasta pussia isoine (raskaus)mahoineni. En voi sille mitään, mutta mun mielestäni mieheni käyttäytyy itsekkäästi ja moukkamaisesti.

[/quote]

Onko raskaus mielestäsi sairaus tai vamma? Miesvihaprovoajahan sä tosin olet.

Vierailija
18/34 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:36"]

8

[/quote]

Niin, tai sitten tämäkin juttu on palstan miesvihaprovoja.
[/quote]
Ei ole miesvihaprovo, vaan totisinta totta. Mulle on vain sattunut itsekäs aviomies.

Vierailija
19/34 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies ja pojat auttavat ihan mielellään kantamisissa, ja itsekin autan muita. Olen sanonut pojille, että sitäkin varten urheillaan, että voidaan sitten voimia käyttää omaksi ja muiden iloksi. Teinejä jo. Poikani juuri kertoi, että kaksi vanhaa rouvaa oli häntä erikseen kiitellyt, kun hän ihan normaalisti oli antanut vanhukselle paikan bussissa. Kyllä nämä tavat ovat edelleen voimassa. 

Vierailija
20/34 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:36"] On kyllä aika plösöä panna raskaana olevs nainen kantamaan raskaimpia taakkoja... Ihan vain huonoa käytöstä.    8 [/quote]   Niin, tai sitten tämäkin juttu on palstan miesvihaprovoja. [/quote] Ei ole miesvihaprovo, vaan totisinta totta. Mulle on vain sattunut itsekäs aviomies.

[/quote]

Oliko kuitenkin paksu lompakkko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän