Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juuri SINÄ olet työtön? Vastaa!

Vierailija
23.08.2015 |

Oletko miettinyt, miksi juuri sinä jouduit työttömäksi? Oletko hankala työntekijä tai olit toistaitoinen? Sinusta yksinkertaisesti haluttiin eroon? Joka tapauksessa valinta osui sinuun eikä kollegaan, joka sai jäädä. Miksi? Ole rehellinen. Löytyykö syy peilin edestä?

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap saa alapeukkuja?
Ap

Vierailija
2/134 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, löytyy syy peilistä - olen liian vanha. Kaksi tutkintoa, toinen akateeminen. Monipuolinen työkokemus hyvinkin vaativista tehtävistä. Kaikkia mahd. paikkoja olen hakenut, eikä yhtään haastattelukutsua.

Sain palkkatuki -työpaikan puoleksi vuodeksi, jota TE-tsto ei nyt jatka, koska rahat on loppu. Siis valtionvallan mielestä parempi, että olen työtön, kuin että saataisiin lisää näitä palkkatukirahoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus, äly ja työteho ok. Mutta alkoholiongelma tuli avioeron myötä niin vahvasti esiin myös työpaikalla, että se siitä urasta... 

Olisi alallani vielä töitä hyvin, mutta viiden vuoden työttömyyden jälkeen en ole edes viitsinyt hakea. Masentuu vain entisestään. 

Olen siis raitistunut kyllä. 

Vierailija
4/134 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:38"]

Miksi ap saa alapeukkuja? Ap

[/quote]

En ymmärrä minäkään. 

Kyseessähän on kysymys. Eikö kysyä saa täällä ihan kiinnostavaa asiaa? 

Tuntuu, että kun pari laittaa aloitukseen alapeukun, niin seuraavat ovat kuin lampaita ja jatkavat vain ajattelematta koko aloituksen sisältöä. 

Vierailija
5/134 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuoden määräaikainen työsopimus päättyi, eikä työnantaja halunnut jatkaa sopimusta kun kuulemma on liikaa työntekijöitä.

Vierailija
6/134 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen työsopimus, opintovapaan sijaisuus, joka loppui. Minulla on paljon työkokemusta, mutta huono koulutus. Vaikea löytää töitä ja yritän varmaan seuraavaksi päästä opiskelemaan. En osaa ruotsia, sekin vaikeuttaa työn löytämistä täällä pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
7/134 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omasta halusta.

Vierailija
8/134 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:38"]Miksi ap saa alapeukkuja?
Ap

[/quote]

Koska ap:n kaltaiset tyypit olettavat aina, että tyättämyys on työttömän itsensä syytä.
T. Työtön, josta ei olisi haluttu eroon mutta työtä ei vain ole

Vierailija
9/134 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eräässä yrityksessä töissä tehtävissä, mitkä olivat ok hyvät minulle. Organisaatiouudistuksen jälkeen tehtävänkuvani kuitenkin hävisi ja minut siirrettiin erilaisiin, vaativampiin ja hektisempiin töihin.

Räpistelin ja sinnittelin, mutta yrityksistä huolimatta oli koko ajan huoli päällä, että en pärjää. Nukuin yöni huonosti, hikoilin ja heräilin useaan kertaan. Masennuinkin.

Eräänä päivänä pomo pyysi juttelemaan ja sanoi, että en oikein sovi nykyisiin tehtäviin, minkä siis tiesin itsekin, mutta sitkeästi yritin tietysti pitää työpaikasta kiinni. Minulle ei annettu muuta vaihtoehtoa kuin tehdä sopimus työsuhteen päättymisestä.

Vierailija
10/134 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 15:38"]

Miksi ap saa alapeukkuja? Ap

[/quote]

Aloituksessa on syyllistävä sävy esim. "Löytyykö syy peilin edestä?"

Vierailija
11/134 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoin itseni, siksi.

Vierailija
12/134 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:24"]

Omasta halustani. Niin kauan kuin näin idiootti yhteiskunta kustantaa, niin annan palaa. Toivottavasti ei kauaa... Mieheni on erittäin hyvätuloinen ja voitaisiin elää hänen tuloillaan ja minun perinnöllä. Yhteiskunta tarjoaa kuitenkin tälläisen edun minulle, niin miksen ottaisi, parin kuukauden karenssit silloin tällöin ihan sama. Harrastan ja teen kyllä hyväntekeväisyys työtä tosi paljon, jos työksi lasketaan. Ja eläkeasiat hoidossa tai jos ero tulisi. Tämä on rehellinen vastaus.

[/quote]

Vau, kuulostaa ihan unelmaelämältä. Tienaispa munkin mieheni niin paljon, että ei tarvisi murehtia tästä työttömyydestä! Olet tosi onnellisessa asemassa.

Vierailija
13/134 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 16:26"]Irtisanoin itseni, siksi.
[/quote]

Samoin.

Vierailija
14/134 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/134 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/134 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no koska... en taida kertoakaan, mut voitais tunnistaa

Vierailija
17/134 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en valitettavasti ole.

Vierailija
18/134 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin perjantaina työttömäksi, kun kesätyösuhde päättyi eikä YT-neuvottelujen takia saanut enää jatkaa, ilman niitä mulle olisi ollut pidempi pätkä tiedossa. Minkäs teet. Olen vastavalmistunut ja ikään nähden työkokemusta myös omalta alalta löytyy ihan hyvin joten en vielä ole huolissani. Tietysti työttömyys vasta alussa ja tiedän kyllä taloustilanteen, ehkä muutaman kuukauden päästä on eri ääni kellossa minullakin :)

Vierailija
19/134 |
23.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuin ja siitä johtuen minulle tuli paljon sairauspoissaoloja. En parane tästä koskaan, lisäksi taudilla on aika ajoin pahenemisvaiheita. Ennen eläkeikää olisin joutunut työkyvyttömyyseläkkeelle. Kai tämä oma vika on, mutta enpä tätä itse hankkinut.

Aloitus oli kyllä hyvin syyllistävä. Ap ilmeisesti halusi, että joka toinen olisi paljastunut alkoholiongelmaiseksi ja joka toinen muuten lusmuksi pinnariksi.

Vierailija
20/134 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen mieleltäni sairas eikä minulla siksi ole edes työhistoriaa. Vika on täysin minun, mutta kykenisin kyllä tekemään pari tuntia päivässä jotain kevyttä sisätyötä...kukaan ei vaan halua palkata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan