Perheelliset - ottaisitteko vastaan matkustustyön?
Tai oletteko ottaneet? Miten sujui /sujuu arki? Kuinka vanhoja lapset oli/on?
Itselleni tarjottiin nyt firman kautta paikkaa, jossa olisin reissussa joka toinen viikko kolme päivää putkeen. Joka vuosineljänneksellä tulisi myös viikko jonka olisin kokonaan reissussa. Vapaapäiviä toki saisin hieman enemmän. Eli esim viikko 1 olisin reissussa ma-ke ja vapaalla to-su, viikko 2 olisin normisti töissä 5 päivää 7-10 h per päivä. Ja nuo viikot sitten vuorottelis.
Iso plussa tässä olis se, että kuukausipalkka nousis 300e ja saisin enemmän vapaapäiviä ja iso miinus tietty se, että olisin joka toinen viikko erossa lapsista ma-ke. Plussana myös se että minun reissuviikoilla lapset sais olla pois hoidosta kotona minun kanssa sitten loppuviikon. Ja alkuviikon mies saa pyöritettyä arjen. Lapset meillä 5v & 3v.
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 11:38"]Yllättävää kyllä, jopa mies oppi tekemään ruokaa ja pesemään pyykkiä niillä viikoilla, kun olin poissa kotoa. Lapsetkin, mutta nuorin oli silloin jo kouluiässä.
[/quote]
Meillä mies on aina ollu se taitavempi kokki. Ja ehkä on vaan hyvä että joutuu enemmän pyykkäilemään :D Ap
Tuon järjestelen avulla saat loppujen lopuksi enemmän aikaa lastesi kanssa.
Lapsuudenkodissani isä oli- ja on vieläkin 4-6kk/ vuosi työnsä vuoksi reissussa ja hyvin on aina pärjätty.
jos toisella puolisolla normaalit työajat ja tukiverkko kunnossa (saa lapset hoitoon esim. kun oksennustauti yllättää ettei hänen tarvitse olla aina se, kuka on pois töistä), ottaisin työn vastaan. jos molemmilla matkustusta vaativa työ, yhtä helvettiä edes tuollainen parin-kolmen päivän mätsääminen työkalentereihin viikoittain.
Kyllä olen ottanut. Lapsia kolme ja mies kotimaassa (töissä hänkin). Matkustuspäiviä noin 120 vuodessa, ulkomailla kaikki. Meillä on toiminut oikein hyvin, tosin isovanhemmat ovat isona apuna. Lapsia kolme, 18v. (lähtee opiskelemaan, itku...), 13v., ja 9v.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 12:14"]
Kyllä olen ottanut. Lapsia kolme ja mies kotimaassa (töissä hänkin). Matkustuspäiviä noin 120 vuodessa, ulkomailla kaikki. Meillä on toiminut oikein hyvin, tosin isovanhemmat ovat isona apuna. Lapsia kolme, 18v. (lähtee opiskelemaan, itku...), 13v., ja 9v.
[/quote]
Lisään vielä, että tehnyt tätä matkustusta vaativaa työtä jo 10 vuotta.
Yllättävää kyllä, jopa mies oppi tekemään ruokaa ja pesemään pyykkiä niillä viikoilla, kun olin poissa kotoa. Lapsetkin, mutta nuorin oli silloin jo kouluiässä.