Kun toinen vanhemmista omii aikuisia lapsia??? T: äitipuoli
Luulin että lasten täysi-ikäistymiseen päättyy viimeisetkin narinat, enkä osannut aavistaa että äiti alkaa omimaan aikuisia lapsia.
Monta muutakin esimerkkiä on, mutta tänään tämä tuli taas mieleeni, ja alkoi sapettaa.
Mieheni poika lupasi kuskata minua huomenna lääkäriin. Tämä asia oli sovittu jo viikko sitten, ja hän itse tarjoutui. Nyt pojan äiti kuitenkin soitti miehelleni kiukkuisen puhelun, että minun pitää hommata joku toinen kyyti, kun hän haluaa juuri silloin pojan luokseen kylään.
Kysymys siis, oi te, jotka olette olleet samassa tilanteessa; loppuuko tämä koskaan, ja jos, niin milloin???
Kommentit (200)
mitä pitäisi tehdä ettei nuoret tytöt tekisi näitä sama virheitä taas uudestaan ja uudestaan ja tee niitä lapsia ihan kenen kanssa sattuu ja rakenna näitä hemmetin uusio-uusio-uusio perheitä kohta kahdeksanosaisine sukunimineen
Läheisriipuvainen ja alistava äiti jos vielä täysi-ikäistäkin käskyttää noin. Kateus siellä varmaan päälimmäisenä ja kiusa se on pienikin kiusa.
Uusioperheet vauhdissa kirjoitti:
Kirjoitit miehesi poika ja pojan äiti ja kysyt, etkö voi omia näitä lapsia, siis eikö lapsi ole edes sinun, mitä ihmettä?
Tätä minäkin ihmettelen, tässä suora lainaus vielä aloituksesta:
"""Mieheni poika lupasi kuskata minua huomenna lääkäriin. Tämä asia oli sovittu jo viikko sitten, ja hän itse tarjoutui. Nyt pojan äiti kuitenkin..."""
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitit miehesi poika ja pojan äiti ja kysyt, etkö voi omia näitä lapsia, siis eikö lapsi ole edes sinun, mitä ihmettä?
"""Mieheni poika lupasi kuskata minua huomenna lääkäriin. Tämä asia oli sovittu jo viikko sitten, ja hän itse tarjoutui. Nyt pojan äiti kuitenkin..."""
Eihän tässä ole mitään ihmettelemistä. Pojan äiti on se, joka haluaa estää poikaa antamasta aikaansa äitipuolelle, eli omia poikansa ja päättää hänen tekemisistään.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla nyt hivenen ongelmia lukemisen ymmärtämisessä, vai tulitteko vaan veetuilemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset itse aja sinne lääkäriin? Jösses.
Jotenkin voisin kuvitella että ap ei pääse sinne lääkäriin itse ajaen syystä tai toisesta. Ihanko oikeasti itsellesi ei tälläainen tullut mieleen?
Menee sitten taksilla. Ei ne miehen sukulaiset mikään taksipalvelu ole.
Vaikka joku on tarjoutunut itse viemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin voisin kuvitella että ap ei pääse sinne lääkäriin itse ajaen syystä tai toisesta. Ihanko oikeasti itsellesi ei tälläainen tullut mieleen?
Jos on paha klamydia ajaminen ei onnistu.
Ei myöskään silloin jos ei ole autoa tai korttia, tai terveydentila estää ajamisen.
Vierailija kirjoitti:
Jos poika haluaisi äidilleen kylään niin olisi varmasti perunut teidän sovitun menonne. Nyt kuulostaa siltä että poika on sanonut äidilleen että ei käy, ja äiti siitä kiukustuneena otti teihin yhteyttä.
Suurin kärsijä tilanteessa näyttäisi olevan poika, jota teidän pitäisi nyt tukea ja kannustaa tekemään oman mielensä mukaan, oli se sitten äidilleen meno tai sinun kuskaamisesi.
TÄMÄ x 10000000!
Olen itse ollut se välikäsilapsi. Äitini itse halusi erota isästä, mutta sitten alkoi kyttäämään ja kontrolloimaan.
T: se poika
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se aikuinen poika päätä ihan itse onko "omittavissa". Jos äidin luo kyläily on tärkeämpää, kuin sinun kuskaamisesi vaikka on luvannut, niin sinuna jättäisin jatkossa kysymättä kuljetusapua pojalta.
Se poika kun voi kokea olevansa myös hankalassa välikädessä ja valitettavan usein se biologinen vanhempi vie voiton. Parhaimman rauhan saatte, kun sinä et pyydä pojalta mitään palveluksia, eihän kyseessä ole sinun lapsesi ja jatkatte elämää jossa omalta osaltanne pidätte hyvät välit poikaan.
Toki se lapsen isäkin voi halutessaan pojalle sanoa, että poika saa tehdä ihan itse päätökset ja jokaisesta menemisestä ei ole tilivelvollinen edes äidilleen.
aloituksessa luki kyllä ihan selvästi että poika on itse tarjoutunut. Eli ilmeisesti ap on ollut kyytiä vailla, ja poika on tarjoutunut. Tosi inhottavaa miten vanhempi kiusaa omaa lastaan :( mutta onhan näitä.
Kyllä, mutta myös ap:n pitää aikuisena järkevänä ihmisenä ymmärtää, että hänkin toiminnallaan laittaa poikaa välikäteen. Hän tietää, että pojan äiti on hankala, Tuossa tilanteessa kieltäydytään sitten siitä tarjotusta kyydistä, tai ei edes puhuta asiasta pojan kuullen, niin ei tule pojallekkaan näitä valintatehtäviä. sivusta
Vierailija kirjoitti:
"Toinen vanhempi"? Sinähän olet täysin ulkopuolinen ihminen.
Luetun ymmärtäminen?
Nämä kommentit lukiessa, ei mikään ihme, ettei uusperhekuviot yleensä toimi juurikin biologisen äidin taholta :D katkeran tuntuista porukkaa täällä, jossa se uusi nainen halutaan pelata kuviosta pois, jopa ap:n kuvailemassa tapauksessa, jossa lapsi on jo aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se aikuinen poika päätä ihan itse onko "omittavissa". Jos äidin luo kyläily on tärkeämpää, kuin sinun kuskaamisesi vaikka on luvannut, niin sinuna jättäisin jatkossa kysymättä kuljetusapua pojalta.
Se poika kun voi kokea olevansa myös hankalassa välikädessä ja valitettavan usein se biologinen vanhempi vie voiton. Parhaimman rauhan saatte, kun sinä et pyydä pojalta mitään palveluksia, eihän kyseessä ole sinun lapsesi ja jatkatte elämää jossa omalta osaltanne pidätte hyvät välit poikaan.
Toki se lapsen isäkin voi halutessaan pojalle sanoa, että poika saa tehdä ihan itse päätökset ja jokaisesta menemisestä ei ole tilivelvollinen edes äidilleen.
aloituksessa luki kyllä ihan selvästi että poika on itse tarjoutunut. Eli ilmeisesti ap on ollut kyytiä vailla, ja poika on tarjoutunut. Tosi inhottavaa miten vanhempi kiusaa omaa lastaan :( mutta onhan näitä.
Kyllä, mutta myös ap:n pitää aikuisena järkevänä ihmisenä ymmärtää, että hänkin toiminnallaan laittaa poikaa välikäteen. Hän tietää, että pojan äiti on hankala, Tuossa tilanteessa kieltäydytään sitten siitä tarjotusta kyydistä, tai ei edes puhuta asiasta pojan kuullen, niin ei tule pojallekkaan näitä valintatehtäviä. sivusta
Höpö höpö. Poika tarjoutui itse kuskiksi ja äiti päätti vetää siitä hernepellon nekkuun ja tässä tulos. Äiti tässä on se pahis eikä kukaan muu
Jotenkin vielä ymmärrän äitiä, jos poika on juuri täyttänyt 18 ja äiti aina päättänyt, mitä poika saa tehdä ja mitä ei. Omat vanhempani olivat tällaisia ja heille oli järkytys, kun täytin 18 eikä heillä ollutkaan enää sananvaltaa mun asioihini. Viimeisenä sitten tuli se "niin kauan, kun asut minun kattoni alla...." ja mähän sen lauseen jälkeen pakkasin kamani ja muutin silloisen poikaystäväni luokse. Omille lapsilleni annoin päätösvaltaa jo ennen täysi-ikäistymistään eli saivat alkaa vähitellen päättää omista asioistaan itse. En olisi edes kehdannut toimia kuten miehesi exä eli kävellä täysi-ikäisen poikani yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jos poika itse ehdottaa, että voi kuskata, on silti äitipuolen kieltäydyttävä ja mentävä taksilla?
Ap vaikuttaa ihmiseltä,joka painostaa niin kauan, että poika on pakon edessä suostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tällöin kaksi aikuista ihmistä varoo elämästä itsenäistä aikuisen ihmisen elämää, kun ottavat täysin ulkopuolisen henkilön nurinat huomioon asiassa. Muistetaan tässä, että aikuinen poika on vastuussa siitä, ettei häntä käytetä kenenkään, ei edes äitinsä taholta hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jos poika itse ehdottaa, että voi kuskata, on silti äitipuolen kieltäydyttävä ja mentävä taksilla?
Ap vaikuttaa ihmiseltä,joka painostaa niin kauan, että poika on pakon edessä suostunut.
Miten saat käännettyä pojan itsestään lähteneen ehdotuksen pitkäaikaiseksi painostukseksi? Tää on jo taitavaa.
Hyvät naiset, ei ne uudet naiset ja äitipuolet ole teidän entisen miehen elämästä lähdössä, vaikka te kuinka hankaliksi ryhtyisitte. Ei siksi, ettäkö nainen miestä painostaisi, vaan siksi, että he ovat nyt rakastava pari ja teidän on nyt (jo kauan aika sitten) väistyttävä
Vierailija kirjoitti:
Aikuisia lapsia ei voi "omia", jos he eivät itse tahdo tulla "omituksi". Aikuisilla on oma tahto ja päätäntävalta.
Vissiin harmittaa kun se lapsi ei vieläkään ole hyväksynyt häntä toiseksi äidikseen vaikka hän ei ole sitä lasta rakastanut ja rakkaudella kasvattanut. Kunhan yritti sujahtaa valmiiseen pöytään olettaen, että se poika alkaisi hänen pojakseen. Nytkin on kyytiä vailla "pojaltaan" ja voi vitsi kun se poika mieluummin menee moikkaamaan äitiään kuin kuskaa "äitipuolta" lääkäriin. Varmaan ollut kestämistä sillä pojalla jo vuosia, olisi varmasti kasvanut mieluiten ilman äitipuolta. Ap ei ole missään vaiheessa ajatellut mitä se "hänen ottolapsensa" toivoisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisia lapsia ei voi "omia", jos he eivät itse tahdo tulla "omituksi". Aikuisilla on oma tahto ja päätäntävalta.
Vissiin harmittaa kun se lapsi ei vieläkään ole hyväksynyt häntä toiseksi äidikseen vaikka hän ei ole sitä lasta rakastanut ja rakkaudella kasvattanut. Kunhan yritti sujahtaa valmiiseen pöytään olettaen, että se poika alkaisi hänen pojakseen. Nytkin on kyytiä vailla "pojaltaan" ja voi vitsi kun se poika mieluummin menee moikkaamaan äitiään kuin kuskaa "äitipuolta" lääkäriin. Varmaan ollut kestämistä sillä pojalla jo vuosia, olisi varmasti kasvanut mieluiten ilman äitipuolta. Ap ei ole missään vaiheessa ajatellut mitä se "hänen ottolapsensa" toivoisi...
Otan osaa, että sulla on huonoja kokemuksia äitipuolista. Kirjoituksen perusteella luonteesi vaikuttaa kuitenkin siltä, että en ihmettele miksi sinä olet saanut niitä huonoja kokemuksia äitipuolista, jossa sinut on vaikkapa vaihdettu tähän toiseen niaseen hurmaavan luonteesi takia tai että lapsesi viihtyy äitipuolen seurassa vilpittömästi. Ei sen pidä olla oletusasetus, että lapsi ei äitipuolesta pidä. Ja mikä oletus se aina on, että äitipuoli ei tiedä rooliaan ja omii lapsen omakseen. Tuntuu, että näissä kuvioissa biologinen äiti on yleensä se, joka ei asemaansa tiedä.
Ja tässä tapauksessa voit olla lapseton mies aivan yks lysti.