Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juuri petetty ja jätetty avautuu ja ihmettelee

Vierailija
22.08.2015 |

Seurustelin muutaman vuoden ja mielestäni meillä meni ihan hyvin. Kyseessä etäsuhde, joka omat haasteensa antoi ja muutaman kerran ehdotin mietintää, että jatketaanko tätä. Mies halusi jatkaa. Meillä oli tässä kesällä mukavia reissuja eri puolella maata ja viihdyttiin yhdessä. Viime viikko muutti kaiken. Meillä oli sovittuna tälle viikolle kolme eri menoa; juhlia ja pieni matka. Sain tietää alkuviikosta, että miehellä onkin ollut toinen nainen kuvioissa, aikaa en tiedä, mutta kuukausi ainakin. Mies soitti itkuisesti, ettei kestä etäsuhdetta ja myönsi tuon naisen olevan kuvioissa. (oli pettänyt aiempaa naistaan ennen minua myös, mutta vannoi aina uskollisuutta ja rakkautta). Kuinka ollakaan, mies on nyt käynyt nuo meidän sopimat menot tuon naisen kanssa, vaikka minut oli niihin kutsuttu. Nainen päivittää facebookissa rakkautta ja ettei malta nukkuakaan, kun ovat niin rakastuneita. En tietenkään ole tuon naisen fp-kaveri, mutta sivulle pääsee. Olen aivan järkyttynyt. Ehken niinkään erosta, sillä itse sitä pohdin aika ajoin, vaan tavasta, jolla suhde päättyi ja siitä, että nainen hehkuttaa kaikkea julkisesti. Mies ei ole puhunut kanssani mitään ja laittanut ilmeisesti estot kännykkään. Olisin kysynyt tekstarilla tavaroitani takaisin. Kyse ei ole mistään teineistä vaan liki 50v-ihmisistä. Miksi mies on minut rajannut täysin ulos? (olisi kilttiä kertoa jo terveyssyistä, kuinka kauan ovat olleet yhdessä Sp-taudit hirvittää) Nainen määrää? Ja nainenko haluaa nyt hehkuttaa, kun sai toiselta viedä miehen. En ottaisi miestä takaisin missään tapauksessa, mutta olisi ollut korrektia ilmoittaa halu lopettaa suhde ennen kuin uutta tapailee ja vielä noin kauan.

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen täällä huulipyöreänä keskustelua. Miten joku voi tehdä noin??

Vierailija
102/124 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut tyytymätön parisuhteeseen ja ei ole osannut muuta kuin hankkia uuden vosun, ehkä valehdellut olevansa sinkku tai huonosti kohdeltu mies.

Nainen on joko tiennyt tai ei ole tiennyt miehen olevan varattu, mutta ilmeisesti miehen on tarvinnut. Tuollaiselle naiselle on hienoa päästä ykkösnaiseksi ja olla heti "piireissä" mukana.

Päivitykset naamakirjassa. Joko narsistisen sairaat empatiapuutteiset ihmiset tai ? Mitä muuta voisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat voi hakea poliisin kanssa. Tuskin ihan vaaraton pari tuollainen muutenkaan on.

Vierailija
104/124 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin julma mies tuossa ja uusi nainen jollain tapaa tyhmä tai ilkeämielinen. Ehkäpä vakka kantensa valinnut.

Vierailija
105/124 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEKSI mies petti ja jätti sinut nyt. Et nyt näe kokonaisuutta, mutta tulet vielä ymmärtämään, että tämä kaikki on sinun etujesi mukaista. Pääsit hänestä kerralla eroon.

Vierailija
106/124 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ap hyvin fiksulta ihmiseltä, exäsi ei. Nyt ei ehkä tunnu siltä, mutta ei exäsi pelkkää hyvää olisi elämääsi tuonut, päinvastoin.

Vierailija
107/124 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin sulle, että vaikka sulla on nyt mieli maassa, niin häntä pystyyn ja nauti vapaasta syksystäsi. Se on vaan hyvä päästä eroon valehtelijoista ja huijareista. Tsemppiä! Äläkä lue sita facea. Mene oven taakse ja hae ne tavarasi. Ei sun tarvitse siellä mitään sanoa, sanot vaan että "haen nyt mun tavarat, kiitos tai teen rikosilmoituksen varkaudesta ja haen kamat poliisien kanssa" Lopussa voit toivottaa lähtiessäsi naiselle, että "helvetisti hyvää tuuria ja onnea elämään ton ajelehtivan luuserin kanssa, toivottavasti et ole vaan taas yksi sivunumero sen kirjassa" ja "onhan ne sukupuolitautitestit tehty, hyvästi"

Kai itse olet käynyt?

Älä sure, parempi ilman tuota ajelehtijaa. Se ajalehtii vielä seuraavaankin suhteeseen, kun siinä nyt vain "käy niin".

Vierailija
108/124 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 23:20"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:29"]

Voi harmi ap. On vaikeaa tulla jätetyksi ja petetyksi noin. Ja helpottaa varmaan syyttää sitä nyksää. Et kuitenkaan voi tietää, mitä mies on hänelle puhunut. Onhan tuo tahditonta kaikkea hehkuttaa, mutta ihmiset ovat oikeastikin- ilman narsistisia vaurioitakin- hyvin erilaisia. Toiselle sopii kehitellä ja rakennella vuosia. Toiset taas rakastuvat tulisesti ja päätäpahkaa. Vaikka tuntuukin susta kurjalta, kyllä rakkaus on myös hieno asia ja sitä saa hehkuttaa. Vähän enemmän miettisin jos on lapsia. Mutta siltikin.

[/quote]

Kyseessä tuskin rakkaus, vaan likainen petos. Rakkaus levittää ympäristöön hyvää, pahuus paskaa.

[/quote]

Ehkäpä se on sen miehen petos? Mä en tajua, miksi syytätte naista? Olen itsekin tullut pahasti petetyksi ja oli vaikea toipua, ja nähnyt vaikka mitä ihmissuhdesotkuja. Se paska on se valehteleva mies. Ei nainen. Jokainen teistäkin ajattelee tasan omaa napaansa, tasan sen oman todellisuuden mukaan ja sen, mikä teidän mielestä on oikein ja hyvin. Ja millaista hyväksyntää ja kiitosta haluatte osaksenne. MIktään ainoaa oikeaa ei ole olemassakaan. Jos olette joskus rakastuneet tulisesti, tiedätte senkin, ettei siinä tilassa rupea miettiämään, loukkaavatko ne omat tunteet mahdollisesti ketään vai eivät. Se, että vihaa toista naista,on torjuntakeino. Ettei tarvitsisi kartsoa peiliin ja kohdata suruaan. Tai mahdollisesti sitä, mikä siinä omassa osuudessa meni mönkään. Kenenkään rakkkaudesta ei voi ulkoapäin sanoa yhtään mitään. Jos itse olette valinneet järkiliiton rakkauden sijasta, sekään ei ole sen toisen naisen vika.

Vierailija
109/124 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki tuntemani miehet eivät ole uskaltaneet jättää vaimojaan ennen kuin on uusi nainen kuviossa. En usko että se johtuu siitä, että miehet olisivat paskempia kuin naiset. MIehillä on huomattavasti vähemmän tunnetaitoja ja sosiaalisia taitoja pärjätä naisten kanssa riitatilanteessa. Näin on jo lapsena. Mä tiedän monta miestä joka erotilanteessa on pelännyt vaimoaan. Ja se, että on joku tukena, auttaa että ylipäätään pääsee eroon. Ja pystyy rakentamaan suhteen lapsiinsa vaikka kaikki valta ja langat keskimäärin ovatkin naisen käsissä.

Vierailija
110/124 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 09:33"]

Voi harmi ap. On vaikeaa tulla jätetyksi ja petetyksi noin. Ja helpottaa varmaan syyttää sitä nyksää. Et kuitenkaan voi tietää, mitä mies on hänelle puhunut. Onhan tuo tahditonta kaikkea hehkuttaa, mutta ihmiset ovat oikeastikin- ilman narsistisia vaurioitakin- hyvin erilaisia. Toiselle sopii kehitellä ja rakennella vuosia. Toiset taas rakastuvat tulisesti ja päätäpahkaa. Vaikka tuntuukin susta kurjalta, kyllä rakkaus on myös hieno asia ja sitä saa hehkuttaa. Vähän enemmän miettisin jos on lapsia. Mutta siltikin.

[/quote]

Kyseessä tuskin rakkaus, vaan likainen petos. Rakkaus levittää ympäristöön hyvää, pahuus paskaa.

[/quote]

Ehkäpä se on sen miehen petos? Mä en tajua, miksi syytätte naista? Olen itsekin tullut pahasti petetyksi ja oli vaikea toipua, ja nähnyt vaikka mitä ihmissuhdesotkuja. Se paska on se valehteleva mies. Ei nainen. Jokainen teistäkin ajattelee tasan omaa napaansa, tasan sen oman todellisuuden mukaan ja sen, mikä teidän mielestä on oikein ja hyvin. Ja millaista hyväksyntää ja kiitosta haluatte osaksenne. MIktään ainoaa oikeaa ei ole olemassakaan. Jos olette joskus rakastuneet tulisesti, tiedätte senkin, ettei siinä tilassa rupea miettiämään, loukkaavatko ne omat tunteet mahdollisesti ketään vai eivät. Se, että vihaa toista naista,on torjuntakeino. Ettei tarvitsisi kartsoa peiliin ja kohdata suruaan. Tai mahdollisesti sitä, mikä siinä omassa osuudessa meni mönkään. Kenenkään rakkkaudesta ei voi ulkoapäin sanoa yhtään mitään. Jos itse olette valinneet järkiliiton rakkauden sijasta, sekään ei ole sen toisen naisen vika.

[/quote]

Normaalijärjellä ja empatiakyvyllä varustettu ihminen ei halua satuttaa ketään. Ihmisiä voi kohdata, mutta uusia suhteita ei aloiteta, ennen kuin entiset välit on selvitetty. Eikö ihmiset tajua, että kriisien tullessa toistetaan samaa vanhaa kaavaa eli haetaan uutta kumppania lohduksi, kun entisessä mättää. Tietysti mies on pääsyyllinen, kun pitää kahta naista yhtaikaa ja ilmeisesti valehtelee molemmille. Itsekäs sika, jolle naiset lopultakin pelinappuloita niin kauan, kun mies saa ihailua ja hyötyä osakseen.

Vierailija
111/124 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 09:39"]

Lähes kaikki tuntemani miehet eivät ole uskaltaneet jättää vaimojaan ennen kuin on uusi nainen kuviossa. En usko että se johtuu siitä, että miehet olisivat paskempia kuin naiset. MIehillä on huomattavasti vähemmän tunnetaitoja ja sosiaalisia taitoja pärjätä naisten kanssa riitatilanteessa. Näin on jo lapsena. Mä tiedän monta miestä joka erotilanteessa on pelännyt vaimoaan. Ja se, että on joku tukena, auttaa että ylipäätään pääsee eroon. Ja pystyy rakentamaan suhteen lapsiinsa vaikka kaikki valta ja langat keskimäärin ovatkin naisen käsissä.

[/quote]

Kyllä. Noin toimivat juurikin heikot miehet.

Vierailija
112/124 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 09:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Normaalijärjellä ja empatiakyvyllä varustettu ihminen ei halua satuttaa ketään. Ihmisiä voi kohdata, mutta uusia suhteita ei aloiteta, ennen kuin entiset välit on selvitetty. Eikö ihmiset tajua, että kriisien tullessa toistetaan samaa vanhaa kaavaa eli haetaan uutta kumppania lohduksi, kun entisessä mättää. Tietysti mies on pääsyyllinen, kun pitää kahta naista yhtaikaa ja ilmeisesti valehtelee molemmille. Itsekäs sika, jolle naiset lopultakin pelinappuloita niin kauan, kun mies saa ihailua ja hyötyä osakseen.

[/quote]

Noin se menee oppikirjoissa ja prinsessaunelmissa. Että ensin hoidetaan viimeiseen pisteeseen ne vanhat jutut. Elämässä se ei taida mennä ohan niin. ON helppo moralisoida ja kertoa miten pitäis toimia kun et ole itse siinä tilanteessa. Ja elämässä ei ikävä kyllä voi miellyyttää kaikkia. JOskus se mitä itse tuntee ja tarvitsee loukkaa toisia. Usein on myös niin, että se toinen osapuoli on läheisriippuvainen tai muuten on kohtuuttomia odotuksia. Ja teki toinen mitä tahansa, ne loukkavaavat. Irtse olen elänyt läheisriippuvaisessa perheessä ja tiedän kuinka kauheaa se on. Silloin saa tuntea ja sanoa ja tarvita vain sitä mitä läheisriippuvainen haluaa. Tai hän loukkaantuu verisesti. Suomi on riippuvuusongelmien luvattu maa, joten olisin hieman varovainen tämän aiheen kanssa, mitä toisilta voi odottaa. ON niin paljon helpompaa moralisoida ja ohjeistaa toisia kuin elää itse. Ja epäilempä vaan- jos elämäsi mies tulee vastaan ja rakastut- ihan aikuisten oikeasti- mutta hänellä sattuu olemaan vaikka avioero vasta harkinta-asteella- kun taas sä olet valmis ihmissuhteeseen- että sanot kiitos ei. SElvitteleppä rauhassa ja odotteleppa että kaikille sukulaisille on ok että sä voit seurustella. Näinhän se ei elämässä mene. Ja sitten saat siellä yksinäsi kiksit siitä että olet normaalijärkinen ja empaattinen. Empä usko että menis niin

Vierailija
113/124 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 09:54"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 09:39"]

[/quote]

Kyllä. Noin toimivat juurikin heikot miehet.

[/quote]

Juurikin heikkoja ovat juurikin suurin osa miehistä. Naisista myös. Kuuluu juurikin ihmisyyteen.

Vierailija
114/124 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 08:58"]

ONNEKSI mies petti ja jätti sinut nyt. Et nyt näe kokonaisuutta, mutta tulet vielä ymmärtämään, että tämä kaikki on sinun etujesi mukaista. Pääsit hänestä kerralla eroon.

[/quote]

Elämä tuollaisen miehen kanssa olisi ajastaan yhtä helvettiä. Jos ei 50v mennessä ole kykyä käsitellä tunteitaan ja puhua asioista kumppanilleen, niin miten tuollainen mies kestäisi tavallista arkielämää. Varmasti muutakin ongelmaa on taustalla.

Vierailija
115/124 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 10:01"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Noin se menee oppikirjoissa ja prinsessaunelmissa. Että ensin hoidetaan viimeiseen pisteeseen ne vanhat jutut. Elämässä se ei taida mennä ohan niin. ON helppo moralisoida ja kertoa miten pitäis toimia kun et ole itse siinä tilanteessa. Ja elämässä ei ikävä kyllä voi miellyyttää kaikkia. JOskus se mitä itse tuntee ja tarvitsee loukkaa toisia. Usein on myös niin, että se toinen osapuoli on läheisriippuvainen tai muuten on kohtuuttomia odotuksia. Ja teki toinen mitä tahansa, ne loukkavaavat. Irtse olen elänyt läheisriippuvaisessa perheessä ja tiedän kuinka kauheaa se on. Silloin saa tuntea ja sanoa ja tarvita vain sitä mitä läheisriippuvainen haluaa. Tai hän loukkaantuu verisesti. Suomi on riippuvuusongelmien luvattu maa, joten olisin hieman varovainen tämän aiheen kanssa, mitä toisilta voi odottaa. ON niin paljon helpompaa moralisoida ja ohjeistaa toisia kuin elää itse. Ja epäilempä vaan- jos elämäsi mies tulee vastaan ja rakastut- ihan aikuisten oikeasti- mutta hänellä sattuu olemaan vaikka avioero vasta harkinta-asteella- kun taas sä olet valmis ihmissuhteeseen- että sanot kiitos ei. SElvitteleppä rauhassa ja odotteleppa että kaikille sukulaisille on ok että sä voit seurustella. Näinhän se ei elämässä mene. Ja sitten saat siellä yksinäsi kiksit siitä että olet normaalijärkinen ja empaattinen. Empä usko että menis niin

[/quote]

Hui. Tässä tietämyksessä en alkaisi tapailla mitenkään upeaa miestä, jos sillä on vielä tunneyhteyksiä saati muuta selviteltävää exänsä kanssa. Miksi tyytyisin olemaan joku laastari tai kakkossijalla kenellekään. Ei ketään ihmistä voi korvata toisella ihmissuhteella tai sitten on pahat käsittelemättömät tunteet taustalla. Valitsen mieluummin elämisen yksin, jos vaihtoehtona on mies, joka jättänyt elämän jollain tavalla vaiheeseen exän kanssa. minähän en heidän välejään kykene korjaamaan tai toisaalta olemaan miehelle mikään tukihenkilö toipumiseen exästä.

Vierailija
116/124 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus etäsuhde ja oltiin oltu yhdessä pari kuukautta. Miehellä oli koko ajan tarve kertoa miten ihana olen. Olisi halunnut julkisesti fbseen laittaa että ollaan yhdessä. Kielsin, koska nähtiin kuitenkin vaan enintään kerran viikossa ja musta me ei edes tunnettu. Sanoin, että liian aikaista. Sen jälkeen ei kuulunut mitään pariin päivään ja mies ilmoitti rakastuneensa toiseen. Olin helpottunut mutta aika järkyttynyt, koska oli sen naisen kanssa kirjoitellut koko suhteen ajan facebookissa julkisesti. Siis kommentointia kuviin. Oli ollut koko suhteen aikana meidän molempien kanssa. Aika erikoista, että olisi halunnut julkistaa suhteen. Vähön ajan päästä tuli ilmoitus, että seurustelee tämän uuden naisen kanssa :D mies ei ollut edes erityisen komea ja mietin jatkuvasti suhteen lopettamista, koska mies oli aika lapsellinen. Esitteli äidilleenkin minut jo toisella tapaamiskerralla.

Vierailija
117/124 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 10:19"]Mulla oli joskus etäsuhde ja oltiin oltu yhdessä pari kuukautta. Miehellä oli koko ajan tarve kertoa miten ihana olen. Olisi halunnut julkisesti fbseen laittaa että ollaan yhdessä. Kielsin, koska nähtiin kuitenkin vaan enintään kerran viikossa ja musta me ei edes tunnettu. Sanoin, että liian aikaista. Sen jälkeen ei kuulunut mitään pariin päivään ja mies ilmoitti rakastuneensa toiseen. Olin helpottunut mutta aika järkyttynyt, koska oli sen naisen kanssa kirjoitellut koko suhteen ajan facebookissa julkisesti. Siis kommentointia kuviin. Oli ollut koko suhteen aikana meidän molempien kanssa. Aika erikoista, että olisi halunnut julkistaa suhteen. Vähön ajan päästä tuli ilmoitus, että seurustelee tämän uuden naisen kanssa :D mies ei ollut edes erityisen komea ja mietin jatkuvasti suhteen lopettamista, koska mies oli aika lapsellinen. Esitteli äidilleenkin minut jo toisella tapaamiskerralla.
[/quote]

Siis tämä mies oli tutun tuttu ja tuttu paljasti että oli ollut suhde tämän toisenkin naisen kanssa.

Vierailija
118/124 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 10:01"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hui. Tässä tietämyksessä en alkaisi tapailla mitenkään upeaa miestä, jos sillä on vielä tunneyhteyksiä saati muuta selviteltävää exänsä kanssa. Miksi tyytyisin olemaan joku laastari tai kakkossijalla kenellekään. Ei ketään ihmistä voi korvata toisella ihmissuhteella tai sitten on pahat käsittelemättömät tunteet taustalla. Valitsen mieluummin elämisen yksin, jos vaihtoehtona on mies, joka jättänyt elämän jollain tavalla vaiheeseen exän kanssa. minähän en heidän välejään kykene korjaamaan tai toisaalta olemaan miehelle mikään tukihenkilö toipumiseen exästä.

[/quote]

Sulla on kovin idealistinen käsitys elämästä. Kun itse löysin elämäni miehen aikanaan, hänellä oli paljon ongelmia ja erokin kesken. Hän oli kuitenkin- ei varmaankaan kaikkien mielestä- rehellinen ja vastuullinen. Ja halusi korjata ongelmiaan. Koska hän sai vaikeassa elämäntilanteessa tukea, hän sai suurimman osan ongelmistaan käsiteltyä. Mulla on monta vuotta ollut tosi ihana mies. Ihan erilainen kuin hänen entisillä suhteillaan. Hän ei ollut tällainen kun me tapasimme. Ihmisillä on mahdollisuus kasvaa ja muuttua. Jokaisella on niitä heikkoja hetkiä ja huonoja aikoja. Ja silloin kun on vaiheessa, tarvitsee tukea. Olen tosi onnellinen siitä, että uskalsin rakastaa häntä vaikka hän oli kovin epätäydellinen. Hienompaa kumppania en vois löytää mistään.

Vierailija
119/124 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteitten päättymisiin on aina omat syynsä. Pointti mielestäni on se, kuinka nämä eroamiset hoidetaan. Jos kumppani vaihdetaan lennosta uuteen tai pidetään kahta suhdetta yllä samanaikaisesti, toimii kyllä melko kypsymättömästi. Miksi pitäisi tehdä pahaa toisille? Ei omia ahdistuksia tarvitse toisten kontolle laittaa.

Vierailija
120/124 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisissa jutuissa ratkaisee aika ja oma reagointitapa asioihin. Eniten ihmetyttää julkiset ilmoittelut rakkaudesta. Onkohan kuitenkin epävarmuutta ilmassa?