Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK yhteishaku kevät 2022

16.03.2022 |

Yheishaku on alkanut tänään 16.3. Ja päättyy 30.3.
Mihin hakeuduitte? Ensikertalainen vai ei-ensikertalainen? Onko todistusvalinta kohdallasi mahdollinen, lukio vai amispohja?

Ja viimeisimpänä, jännittääkö?

Kommentit (182)

Vierailija
161/182 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quote

=Vierailija]Mä hain ekaa kertaa ikinä korkeakouluun. Valmistuin vuosi sitten amiksesta ja vannoin että en enää koskaan opiskele. Nopeasti alkoi kuitenkin mieli kääntymään. Hain vaan yhteen kouluun koska ei muut alat kiinnosta mua (hortonomi). Tänään oli pääsykoe enkä kyllä usko että pääsen vaikka olenkin ensikertalainen. Ensi talvena ostan jonkun valmennuksen ja harjottelen sitten paljon.

Aloita polkuopinnoissa jo syksyllä! 👍

Ensi keväänä pääset ilman pääsykoetta sisään.

AMK-valintakoe on amispohjalta melkoisen vaikea. Monella ei matikka ole timanttisesti hallussa ja enkku on aivan liian haastavaa tekstiä.

Nyt on kyllä puutaheinää kirjoitettu.

Polkuopinnot eivät takaa automaattista opiskelupaikkaa. Näin kannattaa hakea sekä yhteis- ja erillishaussa. Eli koe voi olla _mahdollisesti_ edessä.

Valintakokeessa pärjää ihan amispohjallakin, riippuen tietenkin mille linjalle haet. Perusmatematiikkaa siinä lähinnä kysytään, ja ne asiat opetetaan jo peruskoulussa. Mitä englantiin tulee, olen myös monelta lukion käyneeltä kuullut että englanti yllätti vaikeudellaan.

Typerää vastakkainasettelua taas, että amislaiset eivät pärjäisi.

Tekstissä ei sanottu, että amislaiset eivät pärjäisi. Siinä vain todettiin, että koe on amistaustalla haastavampi.

Se on myös suoraan tilastoista nähtävissä, että AMKissa opiskelee enemmän lukio- kuin amistaustaisia. Sillä lukiotaustalla sinne on helpompi päästä.

Johtuisikohan tämä myös osittain siitä, että amistaustaisilla on jo ammatti ja osa jatkaa suoraan töihin? Eihän lukiolaisilla oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin jatkaa niitä opintoja.

- eri

Siksipä sisäänpääsyä suhteutetaankin hakijoihin, ei toiselta asteelta valmistuneisiin.

Amispohjalta siis hakee motivoituneemmat opiskelijat, koska jatkamispakkoa ei ole. Silti paikat menevät lukiotaustaisille. Ylioppilaat eivät pakkohaussa niinkään hae AMKiin, kun sinne voi vahingossa päästäkin.

Vierailija
162/182 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuolla vipusessa ei näy kaikki hakukohteet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/182 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuolla vipusessa ei näy kaikki hakukohteet?

Katsothan oikeaa vuotta ja vuodenaikaa?

Vaikka tämä on kevään yhteishaku, haetaan sillä syksyllä alkaviin koulutuksiin. Se näyttää ekana kevätlukukaudella, siis tammikuussa, alkaneet koulutukset, eikä sitä aina tuloksia katsoessaan huomaa.

Se on vähän kömpelö käyttää, sitä ei varsinaisesti ole tarkoitettu hakijoiden jokapäiväiseksi työkaluksi.

Vierailija
164/182 |
04.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä hain ekaa kertaa ikinä korkeakouluun. Valmistuin vuosi sitten amiksesta ja vannoin että en enää koskaan opiskele. Nopeasti alkoi kuitenkin mieli kääntymään. Hain vaan yhteen kouluun koska ei muut alat kiinnosta mua (hortonomi). Tänään oli pääsykoe enkä kyllä usko että pääsen vaikka olenkin ensikertalainen. Ensi talvena ostan jonkun valmennuksen ja harjottelen sitten paljon.

Aloita polkuopinnoissa jo syksyllä! 👍

Ensi keväänä pääset ilman pääsykoetta sisään.

AMK-valintakoe on amispohjalta melkoisen vaikea. Monella ei matikka ole timanttisesti hallussa ja enkku on aivan liian haastavaa tekstiä.

Haastava kyllä, mutta viime syksynä amispohjalta 82/100 saaneena, en sanoisi mahdottomaksi tehtäväksi!

Vierailija
165/182 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan osallistunut valintakoekursseille? Ovatko ne mukavampi tapa kuin tämä AMK-valintakoerumba?

Vierailija
166/182 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan valintakokeiden tuloksia alkaa aikaisintaan tulla?

Vierailija
167/182 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloinkohan valintakokeiden tuloksia alkaa aikaisintaan tulla?

Toisen asteen tulosten jälkeen. Ne tulevat ensi viikon to.

Vierailija
168/182 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

STT 9.6. 7:06

AMMATTIKOULULAISET pärjäävät ammattikorkeakoulujen valintakokeissa ylioppilaita huonommin.

Asia käy ilmi ammattikorkeakoulujen opiskelijavalintoihin liittyvästä tutkimuksesta, kertoo Uutissuomalainen. Tutkimuksessa tarkasteltiin hakijoiden menestystä ammattikorkeakoulujen valintakokeessa syksystä 2019 alkaen kolmena eri kertana.

Tutkimuksen tulosten mukaan ammatillisen koulutuksen suorittaneet menestyvät kaikissa AMK-valintakokeen osioissa heikommin kuin ylioppilaat.

AMK-opiskelijavalinnat-konsortion tutkimus- ja kehityspäällikkö Jonna Vierula sanoo Uutissuomalaiselle, että havainto vahvistaa aiempaa huolta ammatillisen koulutuksen tuottamista korkeakouluvalmiuksista lukioon verrattuna.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006289554.html

Vierailija
169/182 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintakoe sarake näkyvissä. Ei vielä tuloksia.

Vierailija
170/182 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakemut Tradenomia monimuoto linjalle 1. Jyväskylä 2. Seinäjoki 3. Kuopio.

Kahteen ensimmäiseen valintakokeet, joista ei vielä tuloksia. Kuopioon olin varasijalla 6, nyt sijalla 4 (valintakoekurssi). Uudelleen hakija olen joten mahikset ei suuret ole mutta silti kovasti jännittää että kävisikö tuuri.

Vierailija
171/182 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valintakoe sarake näkyvissä. Ei vielä tuloksia.

Aaaa niin jännittävää!

Toivottavasti pian alkaa tulla tuloksia.

Vierailija
172/182 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa todistusvalintatuloksista on tullut, kannattaa käydä katsomassa :) Itse olen noussut 2. varasijalle todistusvalintajonossa ja kovasti jo jännittää.

Vierailija
173/182 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin tietysti että osa pääsykoetuloksista on tullut.

Vierailija
174/182 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin tietysti että osa pääsykoetuloksista on tullut.

Ai joko niitä on alkanut tulemaan 😮 Päivittyyköhän opintopolku viikonloppuisin vai pitääkö taas odottaa maanantaihin asti, että on mahis, että päivittyy

Vierailija
175/182 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan yliopistojen tuloksia alkaa tulla ? Tai onko jollekkin jo tullut ? Odotan itä-suomen yo:sta tuloksia..

Vierailija
176/182 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olette saaneet tuloksia valintakoejonossa? Millaisia pisteitä bioanalytiikan puolella? Harkitsen hakua syksyn joukoissa

Vierailija
177/182 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö varasijojen liikkuminen tai koulupaikan saaminen minulla heti jos joku hylkää paikkansa/pääsee ylempään hakukohteeseensa?

Vierailija
178/182 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei muista vastaanottaa paikkaansa niin siirtyykö se sitten 1. varasijalla olevalle automaattisesti 15.7.?

Vierailija
179/182 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin nyt sitten alunperin 14. varasijalta. Onko täällä muita samalle linjalle (oikeushallinto) tulijoita?

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama juttu, eli vanhanmallinen reaali. VAMKiin siis varalla 13. Lappiin pääsin, mutta en ota vastaan. Laurean tuloksia ei ole vielä tullut. Lappeenrantaan puuttui 2 pistettä ja varasijalla 61!.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

75 tarkoitti VAMKin verkko-opintoja tradenomiksi.

Minulla on alhaiset pisteet, koska olen kirjoittanut vanhanmallisen reaalin, josta saa 0 pistettä. Olen nyt ylemmälle hakutoiveelle varasijalla 15, mutta en oikein tiedä itsekään, onko se vaiko Vamk:n tradenomi mieluisampi vaihtoehto. Tässä sitä onkin odottamista, miten käy. :D 

Vierailija
180/182 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääk! Mullakin Turun amk tradenomiksi varasija 28, jännittää niin sikana  että pääseekö :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi