Tajuatteko, että kun rikas puhuu elämästään, hän ei LEVEILE?
Miksi köyhille rikkaiden normaali puhe on leveilyä? Tajuatteko, että se, jos sanotte jonkun rikkaan kertomuksia elämästään leveilyksi, kertoo paljon enemmän teistä, kuin siitä rikkaasta? Moni köyhä on niin tyhmä, että erehtyy pitämään rikasta, joka köyhän silmissä leveilee, itsekkäänä, ahneena ja muuna alhaisena, ehkä siksi, että näkee itsensä rikastumassa VAIN ahneuden ja itsekkyyden kautta. Vaikka samaan aikaan sillä rikkaalla on paljon köyhää paremmat mahdollisuudet tehdä hyväntekeväisyystyötä ja muutenkin auttaa toisia.
Kommentit (243)
En usko että ap tuntee edes ketään oikeasti rikasta.
Ap:n aloitus kertoo ainakin sen, että hän on henkisesti köyhempi kuin moni taloudellisesti köyhä. Hyh, mitä egoilua.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n aloitus kertoo ainakin sen, että hän on henkisesti köyhempi kuin moni taloudellisesti köyhä. Hyh, mitä egoilua.
Eli sinullakin on vain kova tarve saada leveillä millä tahansa, mutta kun se ei ole omaisuus, koska siinä itselläsi on aina puutteita vajeita ja toteutumattomia toiveita, oikeutat syyttää rikkaita leveilijöiksi, mutta sinä voit kyllä sanoa olevasi henkisesti kypsä (LOL) olematta leveilijä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
En usko että ap tuntee edes ketään oikeasti rikasta.
Tunsinhan. Henkilö on jo tosin kuollut, eli 95-vuotiaaksi.
Ap
Tervetuloa rosikseen kuuntelemaan kateellisen sukulaisen vaatimuksia omaisuuteesi. Olen joutunut sellaisen kateuden kohteeksi ja ikinä, en ikinä, en missään yhteydessä puhunut omaisuudestani saati olisin millään lailla tuonut esille hyvinvointiani. Kyse ei ollut edes köyhästä sukulaisesta, mutta opin kantapään kautta että hyvinvointi haisee siinä missä köyhyyskin ihmisestä. Siksi kannattaisi muistaa, miten hyväntekeväisyys, anteliaisuus, reiluus eivät takaa yhtään mitään ja kohtaisi kateuden järjen. Kun ahneus iskee se saa paljon pahaa aikaiseksi.
Itselläni on miljonäärituttava. Hänen tapansa puhua elämästään, on hyvin eri tyylinen , kuin suhteellisen varakkaan toisen tuttavani, jonka puheet paljon keskittyvät materialismiin.
Äitihullun "rikkaus" ei riitä päivittäiseen elämään eikä edes omille lapsille elatukseen. Muiden auttamista tai hyväntekeväisyyttä ei ole eikä tule.
Tosin ri ole yhtään ihmistä, jolle voisi "leveillä", kun et tule kenenkään kanssa toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa rosikseen kuuntelemaan kateellisen sukulaisen vaatimuksia omaisuuteesi. Olen joutunut sellaisen kateuden kohteeksi ja ikinä, en ikinä, en missään yhteydessä puhunut omaisuudestani saati olisin millään lailla tuonut esille hyvinvointiani. Kyse ei ollut edes köyhästä sukulaisesta, mutta opin kantapään kautta että hyvinvointi haisee siinä missä köyhyyskin ihmisestä. Siksi kannattaisi muistaa, miten hyväntekeväisyys, anteliaisuus, reiluus eivät takaa yhtään mitään ja kohtaisi kateuden järjen. Kun ahneus iskee se saa paljon pahaa aikaiseksi.
Mihin ihmeen rosikseen? Kun perii rahansa sukulaiset eivät ole se ongelma :) Heilläkin on varoja.
Ap
Pitäisikö valehdella, kun joku kysyy minkälaisessa asunnossa asun, mikä auto minulla on tai missä olen matkustellut? Oma-aloitteisesti en tuo esiin asioita, joista voi päätellä minun olevan hyvin toimeentuleva, mutta joskus näitä uusien tuttavien kanssa keskustellessa kysytään.
Mulla on muuten melkein 9000e tilillä. Imekää siitä köyhät!!
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö valehdella, kun joku kysyy minkälaisessa asunnossa asun, mikä auto minulla on tai missä olen matkustellut? Oma-aloitteisesti en tuo esiin asioita, joista voi päätellä minun olevan hyvin toimeentuleva, mutta joskus näitä uusien tuttavien kanssa keskustellessa kysytään.
Ei tietenkään. Erotat varmaan itsekin miten tuo eroaa leveilystä.
Vierailija kirjoitti:
Koska se usein on nimenomaan leveilyä.
Ja vaikkei olisikaan, on tahditonta kertoilla leveästä elämäntyylistään jos kaverilla on onneton rahatilanne.
No mitä ihmettä sen rikkaan pitäisi vastata, jos köyhä kysyy "mitä oot viime ajat puuhaillut?" ja rikas on nyt ostanut uuden Porchen, mökille pari vesiskootteria ja käynyt pitkän viikonlopun shoppailemassa Lontoossa? Toteaa vaan, että "mitäs tässä parsin sukkia kotosalla"?
Tätä ihmistyyppiä riittää, jolle ei voi sanoa mitään kun ne heti tulkitsee että kehut itseäsi tai luulet olevasi jotain. Kateuden syyksi riittää ihan mikä tahansa jopa sellainen mitä heillä itsellään on, koska nämä ihmiset ei vain halua että muilla on yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muuten melkein 9000e tilillä. Imekää siitä köyhät!!
Huutopierua miten rikas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikkei olisikaan, on tahditonta kertoilla leveästä elämäntyylistään jos kaverilla on onneton rahatilanne.
No mitä ihmettä sen rikkaan pitäisi vastata, jos köyhä kysyy "mitä oot viime ajat puuhaillut?" ja rikas on nyt ostanut uuden Porchen, mökille pari vesiskootteria ja käynyt pitkän viikonlopun shoppailemassa Lontoossa? Toteaa vaan, että "mitäs tässä parsin sukkia kotosalla"?
Niinpä, tätä just tarkoitan. Jos kaveri kysyy, mistä sait tän kämpän, kun ollaan 2-kymppisiä opiskelijoita, niin onko se leveilyä sanoa, että tää on mun oma, sain tän lahjaksi 2-vuotiaana?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei mitään erikoista, ollu mökillä lähinnä. Ja käytiin Lontoossa viikonloppu. Oli kiva"
Ei kai kukaan ostelujaan luettele, kun kysytään kuulumisia???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, tätä just tarkoitan. Jos kaveri kysyy, mistä sait tän kämpän, kun ollaan 2-kymppisiä opiskelijoita, niin onko se leveilyä sanoa, että tää on mun oma, sain tän lahjaksi 2-vuotiaana?
Ap
Miksi kaveri sitä kysyisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
kuka kysyy keneltäkään mistä sait asunnon. Paitsi ehkä toinen perijätär jolle voi olla vierasta se yleisin tapa , asunnon itse hankkiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei mitään erikoista, ollu mökillä lähinnä. Ja käytiin Lontoossa viikonloppu. Oli kiva"
Ei kai kukaan ostelujaan luettele, kun kysytään kuulumisia???
Ohis...aika moni kyllä kertoo, kun on ostanut esimerkiksi auton. Tai purjeveneen. Varsinkin miehet.