Baarin ikäraja 23 - pääseekö 20-vuotias sisälle?
Olen Tukholmassa pikkusiskoni kanssa. Valitettavasti jokaiseen baariin ikäraja näyttäisi olevan 23, mutta sisko vasta 20. Onko toivoa että siskon kuitenkin saisi sisään mukanamme?
Kommentit (23)
Ei pääse. Ikäraja on 23 ja sillä selvä.
Oon mä ainakin päässyt 18-vuotiaana 21-ikärajallisiin ja 20- ja 21-vuotiaana 24-ikärajallisiin baareihin. Ihan Suomessa ja vaikka on katottu paperit.
Joissain paikoissa on guestlist tms. Itse olin yhdessä pintaliitopaikassa kun olin 21 vaikka ikäraja oli tuo 23.
No niillä ovimiehillähän ei oo mitään laillista perustetta ettei vois päästää sisälle. Tuo 23 on ravintolan itse päättämä ikäraja, millä pyritään houkuttelemaan tietyn ikäistä asiakaskuntaa. Kokemuksen mukaan hiljaisina iltoina saatetaan ottaa vaikka jo 18 vuotias sisään, mutta mikään pakkohan niiden ei oo ketää sinne päästää. Auttaa myös jos menee suht selvänä, iloisena ja asiallisena. Sellaisesta ihmisestä on helpompi pitää
Mun nuoruudessa tytöt pääsi lähes kaikkialle heti täysi-ikäisinä, oli ikäraja mikä tahansa. Tästä alkaa kyllä olla 15 vuotta aikaa, ja Ruotsin käytänteitä en tosiaan tiedä. Kokeilisin, eihän siinä mitään menetä?
Mä oon ollu 18-vuotiaana k-24 baareissa.
Pääsee jos on kaunis tyttö. Niin se vain menee.
eikö ruotsissa ole käytäntö , että ovimies valkkaa kuumat naiset ja julkkikset jonon ohi ja muita ei päästetä sisään kuin tuurilla? eli jos siskosi on kaunotar niin pääsee sisään.
Meillä oli ikärajat pojat 20v ja tytöt 18v. Hyvin toimi. Pojat on 18 vuotiaina vielä lapsia.
Meidänkö se pitäisi tietää? Se on tuurista kiinni. Naisia kohtan ollaan länsimaissa yleensä lepsumpia. Joskus myös isompi ikärajan täyttävä seurue voi puhua nuoren mukaansa. Ihmisiä poketkin ovat ja yleensä myös asiallisia. Tolkullinen kunto ja asiallinen asenne auttavat.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 16:43"]Ei pääse. Ikäraja on 23 ja sillä selvä.
[/quote]
Ei muuten mene näin.
Asiallisesti kun menee niin voi päästä, ei tuhannen päissään. Joskus voi olla apua kun kysyy suoraan että pääseekö vaikka on alle ravintolan vaatiman iän. Mä olen 20v ja oltiin menossa Tampereella baariin jonka ikäraja on 25v, poke sanoi kavereilleni että katsovat mun perään sitten ja päästi mut sisälle myös.
Jos teillä on nimet gästlistalla, meette tosi aikasin tyyliin jo 23 jälkeen ja olette kauniita niin pitäis onnistua. Mikä baari kyseessä?
Riippuu baarista. Jos isommassa porukassa on vain naisia ja kaikki muut on vähintään sen 23, niin ehkä voi päästää. Ja jos pikkusisko ei ole mikään teinilissun näköinen.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:10"]Jos teillä on nimet gästlistalla, meette tosi aikasin tyyliin jo 23 jälkeen ja olette kauniita niin pitäis onnistua. Mikä baari kyseessä?
[/quote] Kånken (baari siis ei mikään fiinein yökerho kuten Bergmans)
Naiset (ainakin nätit) pääsee aina. Toimivat paikan sisäänvetotuotteena ja maksavat vielä siitä päälle. Poket tietävät tämän kyllä ja toimivat sen mukaisesti.
Ruotsista en tiedä, mutta Suomessa ei pääse ihan noin vain. Oltiin kaveriporukalla menossa Bottaan, ikäraja 24. Kaikki muut olisi päässeet, mutta ei veljen 23v tyttöystävä (oli just täyttänyt 23, poke sanoi, että jos synttäreihin olisi muutama kuukausi, voisi päästääkin). Tyttöystävä varakkaasta perheestä ja missiainesta. Ei pääsyt siltikään. Toki tästä on jo vajaa 10v aikaa, en mene vannomaan että tilanne olisi sama tänä päivänä.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 06:41"]
Ruotsista en tiedä, mutta Suomessa ei pääse ihan noin vain. Oltiin kaveriporukalla menossa Bottaan, ikäraja 24. Kaikki muut olisi päässeet, mutta ei veljen 23v tyttöystävä (oli just täyttänyt 23, poke sanoi, että jos synttäreihin olisi muutama kuukausi, voisi päästääkin). Tyttöystävä varakkaasta perheestä ja missiainesta. Ei pääsyt siltikään. Toki tästä on jo vajaa 10v aikaa, en mene vannomaan että tilanne olisi sama tänä päivänä.
[/quote]
ravintolat itse asettaa ikärajat ja joustaa niistä tilanteen mukaan. Jos on kovin hiljaista, niin melkein kaikki pääsee (täysikäiset). Sillä ei ole väkiä onko missi vai vai, bimboista on useimmin eniten haittaa
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 06:48"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 06:41"]
[/quote]
ravintolat itse asettaa ikärajat ja joustaa niistä tilanteen mukaan. Jos on kovin hiljaista, niin melkein kaikki pääsee (täysikäiset). Sillä ei ole väkiä onko missi vai vai, bimboista on useimmin eniten haittaa
[/quote]
No Bottassa ei ole juuri koskaan hiljaista, niin ei ihme, ettei veljen tyttöystävä päässyt :D
No mitähän se ikäraja tarkoittaa... toki jossain baareissa voi olla lepsumpi poke jos on nättejä tyttöjä kyseessä :D