ammattisi+ keskimääräinen kuukausipalkkasi?
Itse työskentelen tarjoilijana n.1700 kuukaudessa :)
Tämä ei ole mikään kilpailu, haluan vaan tietää minkälaisia palkkoja eri alojen ammattilaiset saa :)
Kommentit (209)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:29"]Monenlaista on joo. Mutta ihmetellä täytyy miten huonoja palkkoja ihmisillä on verrattuna esim. koulutukseen. Minä olen ei-kovin-kouluttautuneena luullut, että korkeakoulutus takaa hyvät palkat. Tienaan vanhoilla merkonominpapereilla näköjään paljon paremmin kuin monet maisterit.
[/quote]
Katsos kun noita maistereita tulee kaiken maailman naistutkimuksesta, spedestiikasta ja nämä sitten sijoittuvat huippuhyödyllisiin utopiatodellisuusliiton tutkija tehtäviin... näille tuo 2000 € / kk ehdottomasti liikaa
[/quote]
Olen filosofian maisteri ja kuukausibruttopalkka on 4200€ 11 vuoden työkokemuksella. Satunnaisia muita palkanosia päälle. Ja valmistuin humanistisesta tiedekunnasta. Opiskeluaikana en törmännyt naistutkimukseen enkä spedestiikkaan (se lienee teknillisen tiedekunnan opintoja).
[/quote]
On kiva tietää, että maksamiani veroja tuhlataan sinunkin palkkaan. Suomi voisi aikalailla paremmin kun julkiselta puolelta poistettaisiin nämä mukamas töitä tekevät
[/quote]
Kerroinko aiemmin että työskentelen kunnalla?
Moni opiskelukaveri työskentelee ja en ainakaan ymmärrä miten heidän palkassaan tuhlataan veromarkkoja. Käsittäisin että historian, äidinkielen ja vieraiden kielten opettajat ovat tarpeellisia ja puheterapeutit.
Työpaikkani toki käyttää kunnan veromarkkoja kun kunnat ostavat tarvittavaa tekniikkaa meiltä. Mutta sitähän että varmaan laske veromarkkojen tuhlaukseksi?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:22"]AMK Insinööri 3100 e
[/quote]
Tuollaisesta ammatista en ole ennen kuullutkaan.
Floristi, noin 2500€ brutto. Vuoro/viikonlopputöitä.
Seuraneiti n 5000-10000/kk. Vähän riippuu...
Veroja menee ..?
- hyvin pärjää
Suunnittelupäällikkö, 10 hengen asiantuntijatiimin esimies. Brutto n. 5750 e/kk josta auto- ja puhelinedun jälkeen jää nettona käteen n. 2600 e/kk.
p.s. eli samalla amk-rehtorin autoedun kadehtijoille tiedoksi, että jos mainitaan, että autoetu sisältyy palkkaan, tarkoittaa se sitä, että auton verotusarvo vähennetään kk-palkasta. Eli nyt kun amk-reksi luopui autoedustaan, hän saa sen noin 1800e enemmän rahaa palkkana per kk. Etu ja "etu"....
5509e/kk brutto plus lounasetu, it + talous, konsultti. Vähän alakanttiin on palkka tosin.
4150 + autoetu (eli netto ei ole kuin joku 2300), myyntiedustaja.
Nää lienee bruttopalkkoja mitä ilmoittelette? Mielenkiintoinen ketju, kiva jos olette rehellisiä niin voi miettiä, mihin alalle sitä uudelleenkouluttautuisi :)
Toimistotyöntekijä, 1 700 € / kk. Avustan siis varsinaista sihteeriä työpaikallani.
Kaupan kassa, Sveitsissä, n. 4500€. Käteen jää 3500.
Yrittäjä, 300 - 1800 € / kk brutto. Ei vlopputöitä.
Toimistotyöntekijä 1750 kk brutto.
Yrittäjä, mutta en enää kauan. Palkka n. 1000 eur kuussa + autoetu. Käteen jää 600 eur.
Kustannustoimittaja, 3450 eur/kk
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:57"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:29"]Monenlaista on joo. Mutta ihmetellä täytyy miten huonoja palkkoja ihmisillä on verrattuna esim. koulutukseen. Minä olen ei-kovin-kouluttautuneena luullut, että korkeakoulutus takaa hyvät palkat. Tienaan vanhoilla merkonominpapereilla näköjään paljon paremmin kuin monet maisterit.
[/quote]
Katsos kun noita maistereita tulee kaiken maailman naistutkimuksesta, spedestiikasta ja nämä sitten sijoittuvat huippuhyödyllisiin utopiatodellisuusliiton tutkija tehtäviin... näille tuo 2000 € / kk ehdottomasti liikaa
[/quote]
Olen filosofian maisteri ja kuukausibruttopalkka on 4200€ 11 vuoden työkokemuksella. Satunnaisia muita palkanosia päälle. Ja valmistuin humanistisesta tiedekunnasta. Opiskeluaikana en törmännyt naistutkimukseen enkä spedestiikkaan (se lienee teknillisen tiedekunnan opintoja).
[/quote]
On kiva tietää, että maksamiani veroja tuhlataan sinunkin palkkaan. Suomi voisi aikalailla paremmin kun julkiselta puolelta poistettaisiin nämä mukamas töitä tekevät