ammattisi+ keskimääräinen kuukausipalkkasi?
Itse työskentelen tarjoilijana n.1700 kuukaudessa :)
Tämä ei ole mikään kilpailu, haluan vaan tietää minkälaisia palkkoja eri alojen ammattilaiset saa :)
Kommentit (209)
Yliopistossa maksetaan vähemmän, kun töitä tehdään vähemmän ja vastuuta ei ole. Vastuu siirtyy kuulijoille ja lapsista on kaitsemista. Ihan ymmärrettävää. Yliopistossa voisi palkkaa laskea vielä roimasti, kun siellä ei paljon mitään tarvi osata. Tutkioille siivoojan palkka.
Keikkalääkäri, ei säännöllistä tuloa, mutta viime vuonna brutto keskimäärin 17 000€/kk
Projektipäällikkö it-alalla, brutto 4300€/kk, koulutus yo, datanomiopinnot jääneet kesken.
Tuota ktm 3300 e alapeukutusta mäkin ihmettelen. Eikös ole ihan normaalia että palkan suuruuden arvioinnissa verrataan esim. opiskelukavereiden, ja tuo ei tosiaan ole kummoinen palkka silloin.
Asiakaspalvelussa kemian alan yrityksessä, brutto 3200 € / kk (maisteri)
Aineenopettaja, palkkaus KVTESin mukainen noin 3000 / kk brutto, peruspalkkaa nostavat ylityötunnit. Opetusvelvollisuus on aika pieni, joten siihen päälle tulevat on sitten ylityötä ja niistä maksetaan.Kokemuslisiä ei vielä ole. Koulutukseltani olen minäkin muuten FM.
Erityisluokanopettaja. 3600€/kk brutto. Ei ikälisiä.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:42"]
Bussikuski pääkaupunkiseudulla, just laskin keskikuukausiansion palkkakuitista. Tulos oli 3411€ brutto.
[/quote]
Oho, bussikuski tienaa aika hyvin. Onko tunteja normaalia enemmän vai tienaako muutkin tuon?
Johtaja noin 250000,- per vuosi brutto, ulkomailla.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:22"]AMK Insinööri 3100 e
[/quote]
mikä ala? Ei amk insinööri ole ammatti.
Lähihoitajan koulutus. N. 4000 e/kk. Yrittähäkuontoinen työ, jissa ei tuntipalkkaa kannata lähteä laskemaan ;)
Humanistisista tieteistä apurahatutkija, postdoc. Hiukan vajaa kolme tonnia kuussa.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:52"]
Yleislääkäri, noin 4000-4200 e/kk, teen 30-tuntista työviikkoa lapsen takia. En ole terveyskeskuksessa
[/quote]Minäkin olen yleislääkäri, teen 30-tuntista viikkoa, ei lapsen, vaan oman mukavuuden vuoksi, terveyskeskuksessa virhasuhteessa ja tienaan reilut 5000 bruttona.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:42"]
Bussikuski pääkaupunkiseudulla, just laskin keskikuukausiansion palkkakuitista. Tulos oli 3411€ brutto.
[/quote]
Oho, bussikuski tienaa aika hyvin. Onko tunteja normaalia enemmän vai tienaako muutkin tuon?
[/quote]Mun veli on bussikuskina pääkaupunkiseudulla, en tiedä hänen palkkaansa, mutta vanhempani olettavat, että hän tienaa huonosti. Veli esim. syö ja käy kahvilla ulkona, ei juuri itse laita ruokaa, poikamies. Isäni esimerkiksi osti hänelle juuri auton, kun ihmettelin sitä, isä sanoi, etteihän veljellä olisi ollut sitä varaa itse ostaa. Isäkin pienituloinen eläkeläinen, veli varmasti parempituloinen.
Kyllä lääkärit tienaa hyvin. Opiskelukaveri on kai robotiikan alalla it-töissä Helsingissä ja tekee 3-päiväistä viikkoa lapsen takia. Sanoi että reilun viiden tonnin nettopalkka tippui 3500 tasolle kuussa. Eli palkka pieneni 33% vaikka työaika 40%.
Yleislääkäri, noin 4000-4200 e/kk, teen 30-tuntista työviikkoa lapsen takia. En ole terveyskeskuksessa