ammattisi+ keskimääräinen kuukausipalkkasi?
Itse työskentelen tarjoilijana n.1700 kuukaudessa :)
Tämä ei ole mikään kilpailu, haluan vaan tietää minkälaisia palkkoja eri alojen ammattilaiset saa :)
Kommentit (209)
Aineenopettaja 3200e. Ikälisiä tai muita vastaavia en vielä saa, mutta tuohon sisältyy jonkin verran ylitöitä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:36"]
Tapatyötön. Täysin toimeentulotuki + asumistuki, lisäksi sossu maksaa tietyt laskut kokonaan tai osittain.
[/quote]
SAISKO SUMMA KIITOS!
AKT:n sopimuksen mukaan mennään Helsingin alueella ja yö/sunnuntaipainotteisesti. Ota huomioon ylityöt, taukolisät, vapaapäivätyön korvaus, yölisä, sunnuntailisä, osapäiväraha. Palkka jopa 2100 kahdessa viikossa ja yli neljä tonnia kuussa. Joutuu aika ikäviin työvuoroihin, mutta jääpä rahaa eläköityä nuorena.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 23:28"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:22"]AMK Insinööri 3100 e
[/quote]
mikä ala? Ei amk insinööri ole ammatti.
[/quote]
Googleta raksaninssin keskipalkka, sen jälkeen sähköinssin keskipalkka ja sen jälkeen automaatioinssin keskipalkka. Ero noitten välillä on +/- 100€ ja se summa on siinä 4000€ kohilla.
Mistä nuo alapeukutukset? Jos ktm valittaa 3300€ kuukauspalkkaa niin senkö takia alapeukkua? Kun kuitenkin sen koulukaverit vetää suurinosa yli 4000€ kuussa.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 21:22"]AMK Insinööri 3100 e [/quote] mikä ala? Ei amk insinööri ole ammatti.
[/quote]
On se. Opistoinssit oli sentään jotain, mutta nämä "auttakaa mua kaikessa insinöörit" ei.
Tuntuu niin väärältä oma ala kun toiset maisterit vetää yli 3 tonnia tai 4-5 tonnia jopa duunarit. Teen itsekin aika paljon ylitöitä. Esimerkiksi kun lehtijuttu pitää saada julki, viikossa voi tulla 3-4 iltaa koko ilta ylitöitä ja tätä pari kertaa vuodessa. Ei mitään kompensaatiota ikinä
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 02:12"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 20:42"]
Bussikuski pääkaupunkiseudulla, just laskin keskikuukausiansion palkkakuitista. Tulos oli 3411€ brutto.
[/quote]
Oho, bussikuski tienaa aika hyvin. Onko tunteja normaalia enemmän vai tienaako muutkin tuon?
[/quote]
Pääkaupunkiseudulla HSL alueen palkat on 12 vuotta tehneelle kuskille 16,55 eur/h ja jos tekee esim. 40h yöajoa viikossa ma-la, niin saa 3442 eur/kk. Harmi vaan että kaikki ei pysty ajamaan yövuoroja koko työaikaa.
[/quote]
Tuo palkka ei muodostu pelkistä yötunneista. Mulla on esim. vain yksi vapaa vko-loppu kuukaudessa. Nykypäivänä ei työaikojaan pysty valikoimaan tällä alalla.
Yksi iltavuoroviikonloppu tuo peruspalkkaan lisää esim. pyhätunteja 13h, siihen päälle ilta- ja yölisät. Pitää myös muistaa, että se kuski ajaa myös joulun, juhannuksen ja pääsiäisen, joihin osuu yleensä useampi pyhä.
Mulla ei ole ollut tänä vuonna vielä yhtään juhlapyhää vapaana. Sen takia pekkasiakin on vielä käyttämättä 10, kun niitä ei ole kulunut arkipyhiin.
Keskituntiansio on n. 21€.
T: bussikuski
Vastavalmistuneena ruokajätillä töissä (commercial finance analyst) 3200€
Nyt oikeesti, laittakaa ne BRUTTOtulonne tänne! Eihän näistä palkoista muuten mitään tolkkua ja aitoa vertailua saa aikaan!
Teollisuudessa kokoonpanija, Itä-Suomi, brutto 1600e/kk. Tunteja 40/vk. Ei koulutusta alalle ja kokemusta muutama vuosi.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 03:00"][quote author="Vierailija" time="23.08.2015 klo 02:12"][quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 23:20"]
Bussikuski pääkaupunkiseudulla, just laskin keskikuukausiansion palkkakuitista. Tulos oli 3411€ brutto.
[/quote]
Oho, bussikuski tienaa aika hyvin. Onko tunteja normaalia enemmän vai tienaako muutkin tuon?
[/quote]
Pääkaupunkiseudulla HSL alueen palkat on 12 vuotta tehneelle kuskille 16,55 eur/h ja jos tekee esim. 40h yöajoa viikossa ma-la, niin saa 3442 eur/kk. Harmi vaan että kaikki ei pysty ajamaan yövuoroja koko työaikaa.
[/quote]
Tuo palkka ei muodostu pelkistä yötunneista. Mulla on esim. vain yksi vapaa vko-loppu kuukaudessa. Nykypäivänä ei työaikojaan pysty valikoimaan tällä alalla.
Yksi iltavuoroviikonloppu tuo peruspalkkaan lisää esim. pyhätunteja 13h, siihen päälle ilta- ja yölisät. Pitää myös muistaa, että se kuski ajaa myös joulun, juhannuksen ja pääsiäisen, joihin osuu yleensä useampi pyhä.
Mulla ei ole ollut tänä vuonna vielä yhtään juhlapyhää vapaana. Sen takia pekkasiakin on vielä käyttämättä 10, kun niitä ei ole kulunut arkipyhiin.
Keskituntiansio on n. 21€.
T: bussikuski
[/quote]
Maahanmuuttajat (joita iso osa kuskeista on) saa siis varsin hyvää palkkaa. Miksi sitten sanotaan usein, että suomalaiset eivät suostu tekemään bussikuskin hommaa? Kyllä minä tuolla palkalla tulisin, jos olisin työtön eikä oman alan töitä löytyisi.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 22:30"]Suunnittelupäällikkö, 10 hengen asiantuntijatiimin esimies. Brutto n. 5750 e/kk josta auto- ja puhelinedun jälkeen jää nettona käteen n. 2600 e/kk.
p.s. eli samalla amk-rehtorin autoedun kadehtijoille tiedoksi, että jos mainitaan, että autoetu sisältyy palkkaan, tarkoittaa se sitä, että auton verotusarvo vähennetään kk-palkasta. Eli nyt kun amk-reksi luopui autoedustaan, hän saa sen noin 1800e enemmän rahaa palkkana per kk. Etu ja "etu"....
[/quote]
Aika hurjaa tosiaan, miten nuo netot heittelevät aloittain ja vähennyksittäin. Minä kun opena saan bruttona "vain" 3600 euroa/kk (joka siis mielestäni on jo erittäin hyvä, ylemmän keskiluokan elintason takaava palkka), jää verojen ja muiden maksujen jälkeen käteeni noin 2400 euroa. Huimaa, että henkilö, jonka palkka bruttona on 2000 euroa omaani suurempi, saa nettona vain 200 euroa enemmän kuin minä. Itselleni autoetu ei edes olisi kovin suuri etu, sillä sotken lyhyen työmatkani fillarilla ja muutoin kotoa on paikallisliikenteen pysäkeille matkaa 200 metriä.
Tässä on muuten kiinnostava tilasto. Sen mukaan 36 prosenttia suomalaisista tulonsaajista vuonna 2013 ansaitsi bruttona 30 000 euroa tai enemmän. Muut sitten ansaitsivat vähemmän. Koko maan mittakaavassa 30 000 euroa vuodessa on siis jo ihan kelpo ansio ja jos ansaitsee 40 000 e/vuosi tai enemmän, kuuluu jo kaikkein parhaiten ansaitsevan kolmanneksen joukkoon ja lähes kaksi kolmasosaa suomalaisista ansaitsee sinua vähemmän. Hieman on suhteellisuuden taju hukassa, jos 2500 - 3000 euron kuukausipalkka bruttona on paska palkka.
http://tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_tulot.html#tulonsaajat
kaupan kassa, riippuen tunneista 1200-2000€
[quote author="Vierailija" time="22.08.2015 klo 23:20"]
[/quote]
[/quote]